  • 31. Data: 2003-07-18 21:58:08
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Olgierd napisał:
    > Oj tak, oj tak, głębokie uff...
    > i zdecydowane EOT :)

    Niech Ci będzie i koniec. Przypomnę tylko, że nadal
    nie odpowie0działeś jak możliwe jest dalsze udzielenie zezwolenia na użytkowanie
    przez kogoś komu nie przekazano praw autorskich.

    No, ale cóż - jak widać tonący i brzytwy się chwyta, czyli jak się nie ma
    argumentów to się i szuka ratunku u takiego trola jak kachna.
    Co samo mówi za siebie...

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 32. Data: 2003-07-18 22:34:00
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    >Niech Ci będzie i koniec. Przypomnę tylko, że nadal
    >nie odpowie0działeś jak możliwe jest dalsze udzielenie zezwolenia na
    >użytkowanie przez kogoś komu nie przekazano praw autorskich.

    Właśnie na podstawie zezwolenia na to w licencji :)
    Art 67 p 3. *Jeżeli umowa nie stanowi inaczej*, licencjobiorca nie może
    upoważnić innej osoby do korzystania z utworu w zakresie uzyskanej licencji.

    >No, ale cóż - jak widać tonący i brzytwy się chwyta, czyli jak się nie ma
    >argumentów to się i szuka ratunku u takiego trola jak kachna.
    >Co samo mówi za siebie...

    No widzisz Olgierdzie, trzeba było utonąć a nie szukać ratunku u mnie! :)))

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 33. Data: 2003-07-19 08:46:26
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodna kachna.pl k...@p...onet.pl popełnił
    następującą wiadomość 0...@p...pl:

    > Właśnie na podstawie zezwolenia na to w licencji :)
    > Art 67 p 3. *Jeżeli umowa nie stanowi inaczej*, licencjobiorca nie
    > może upoważnić innej osoby do korzystania z utworu w zakresie
    > uzyskanej licencji.

    Jeśli Arek uważa, że umowa licencyjna jest wyłącznie "instrukcją obsługi" to
    niech uważa sobie tak dalej. Ale proponowałbym najsamprzód zajrzeć do
    warunków licencji (plik eula.txt w folderze //WINDOWS/SYSTEM32
    ("Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone na
    mocy niniejszej Umowy licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub przekazania
    SPRZĘTU, pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli przekaże całe
    OPROGRAMOWANIE (w tym wszystkie części składowe, nośniki i materiały
    drukowane, wszystkie aktualizacje, niniejszą Umowę licencyjną i Certyfikat
    Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegaćpostanowień niniejszej
    Umowy licencyjnej.")

    > No widzisz Olgierdzie, trzeba było utonąć a nie szukać ratunku u
    > mnie! :)))

    A trolem jesteś Ty, Arku, choćby dlatego, że mordujesz topic, wypowiadając
    się na temat, którego nie kapujesz, nie docierają do Ciebie argumenty, nie
    chce Ci się przeczytać ani ustawy, ani umowy, ale cały czas obstajesz przy
    swoim wkładając kij w mrowisko. Nie chcesz nawet zrozumieć, że orzeczenie
    NSA, na które raczyłeś się powołać: 1) dotyczy czegoś zupełnie innego 2) nie
    wynika z niego rzekomy zakaz udzielania licencji na użytkowanie
    oprogramowania jak usiłowałeś tego dowieść. Nie chce Ci się nawet sprawdzić
    czym jest wyrok NSA (podpowiem: czy jest źródłem prawa) i jaki ma skutek w
    innych, choćby najbardziej podobnych sprawach.
    Ale to już jest temat następnej dyskusji - o jednolitości orzecznictwa NSA.
    Doskonała rzecz dla troli.
    Za końcowy komentarz Arek dostaje u mnie plonka. Z przykrością, bo myślałem,
    że się czegoś dowiem.. Dowiedziałem się jednak tylko, że są ludzie uparci i
    niesłuchający argumentów.
    A Kasię serdecznie pozdrawiam :)

    --
    Olgierd

  • 34. Data: 2003-07-20 06:29:58
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli Arek uważa, że umowa licencyjna jest wyłącznie "instrukcją obsługi"
    > niech uważa sobie tak dalej.

    Olgierd, nie przejmuj się. On tak już od dawna. Żadna argumentacja do niego
    nie dociera.
    To jest po prostu człowiek wiedzący inaczej. Bije pianę dla zasady.

  • 35. Data: 2003-07-20 08:48:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poilkj napisał:
    > Olgierd, nie przejmuj się. On tak już od dawna.
    > Żadna argumentacja do niego nie dociera.
    > To jest po prostu człowiek wiedzący inaczej. Bije pianę dla zasady.

    Ale liżecie się po dupie aż ślina pryska.

    Szkoda tylko, że nie raczycie podać tych argumentów albo chociaż jakichkolwiek
    argumentów.

    Przypomnę, że robicie z siebie durni twierdząc, że ktoś kto kupuje program
    - zarejestrowany na nośniku, posiadający unikalny numer - nie kupuje jego
    *egzemplarza*, lecz "nabywa licecję".

    No, ale róbcie dalej i dalej liżcie się po tyłkach.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 36. Data: 2003-07-20 09:06:01
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > jego *egzemplarza*, lecz "nabywa licecję".
    >
    > No, ale róbcie dalej i dalej liżcie się po tyłkach.

    Gdzie na plytce albo w programie masz numer programu? Wpisujesz ten
    numer z licencji. To jest numer licencji, a nie programu. Moze zaraz
    powiesz, ze na kazdej plytce jest wypalony numer seryjny.

    Popatrz np na licencje MOLP, masz 20 licencji i 20 numerow seryjnych,
    ale np tylko 2 plytki. System mozesz zaintalowac z innej plytki niz
    dostales, ale musisz wpisac numer swojej licencji.

    Kupujac program nabywasz nosnik i podrecznik obslugi, ale dysponowanie
    trescia zawarta na nosniku i w podreczniku jest obwarowane licencja.
    Prawo autorskie odnosi sie do tresci, a nie do formy w jakiej to
    dostaniesz. Jesli zwali mi sie plytka z legalnym windows, ale mam
    licencje, to moge sciagnac to z sieci, z warezu. Jesli zainstaluje ten
    warez to bede mial legalne windows, bo mam na to licencje.

    Zreszta jak kupujesz ksiazke, to czy mozesz w dowolny sposob wykorzystac
    jej tresc? Nie. Z ksiazka, czyli egzemplarzem mozesz zrobic co chcesz,
    ale tresc jest chroniona.

    Kupowanie programu ma miejsce wtedy, gdy sprzedajacy, przewaznie autor
    dziela przenosi na Ciebie prawa majatkowe do dziela i Ty dysponujesz
    tymi prawami. Autor ma prawa osobiste do dziala, ale nie moze juz
    czerpac pozytku ze swojego dziela, albo korzystanie jest ograniczone.

    wer

  • 37. Data: 2003-07-20 09:23:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik wer napisał:
> [...]
    > Kupujac program nabywasz nosnik i podrecznik obslugi, ale dysponowanie
    > trescia zawarta na nosniku i w podreczniku jest obwarowane licencja.

    Nabywam cały pakiet i jest przy nim numer seryjny programu.
    Przy instalacji prosi mnie o numer seryjny.... *produktu*,
    a nie licencji.
    Ale niech tam! Niech Ci przez chwilę będzie, że prosi o numer
    seryjny licencji i że nabywam licencję.

    To jak się ma to do Art. 53.

    Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania formy pisemnej
    pod rygorem nieważności.

    oraz do ustawowego wygaśnięcia licencji po 5 latach ?

> [...]
    > licencje, to moge sciagnac to z sieci, z warezu. Jesli zainstaluje ten
    > warez to bede mial legalne windows, bo mam na to licencje.

    Nie. Będziesz miał pirackie windows, z wpisanym numerem seryjnym innego
    oprogramowania.

    > Zreszta jak kupujesz ksiazke, to czy mozesz w dowolny sposob wykorzystac
    > jej tresc? Nie. Z ksiazka, czyli egzemplarzem mozesz zrobic co chcesz,
    > ale tresc jest chroniona.

    Ale mogę ją dowolnie sprzedać i programy NIE są z tego wyłączone.

> [...]
    > tymi prawami. Autor ma prawa osobiste do dziala, ale nie moze juz
    > czerpac pozytku ze swojego dziela, albo korzystanie jest ograniczone.

    Zwrot "kupując program" użyłem potocznie, a cały czas mówimy o kupowaniu
    egzemplarza programu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 38. Data: 2003-07-20 09:31:02
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Nie. Będziesz miał pirackie windows, z wpisanym numerem seryjnym innego
    > oprogramowania.

    Możesz zamówić w MS same nośniki.. Kiedyś to 15$ kosztowało. Jest to pełna
    wersja z zastrzeżeniem, że bez oddzielnej licencji są nieważne.
    Gdbyś kupował program, to nikogo by nie interesowało, że zgubiłeś płytki.
    Kupiłeś, zgubiłeś, twój problem.

  • 39. Data: 2003-07-20 09:39:03
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Arek wrote:

    > Nabywam cały pakiet i jest przy nim numer seryjny programu.
    > Przy instalacji prosi mnie o numer seryjny.... *produktu*,
    > a nie licencji.

    Wszystkie plytki tej samej wersji sa takie same.

> [...]
    > formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    >
    > oraz do ustawowego wygaśnięcia licencji po 5 latach ?

    Przeniesienie praw tak, udzielic licencji mozna ustnie. "Kupujac"
    program nabywasz prawo do jego uzywania. Prawo odsprzedazy dotyczy tylko
    egzemplarza utworu.

    Swoja droga czesto jest tak, ze licencja na uzytkowanie jest
    ograniczona, mozesz np wykorzystywac tylko program do zastosowan
    akademickich, prywatnych, badawczych. A przeciez kupiles taki sam
    egzemplarz jak ktos inny. Roznica jest w cenie i zapisach licencji.

    > Nie. Będziesz miał pirackie windows, z wpisanym numerem seryjnym innego
    > oprogramowania.

    Nabylem prawo do uzywania konkretnej wersji windows. Nosnik jest sprawa
    drugorzedna. Czy gdzies jest napisane, ze musze instalowac windows z
    oryginalnej plytki? Czy jest gdzies napisane, ze musze instalowac
    windows z plytki?

    > Ale mogę ją dowolnie sprzedać i programy NIE są z tego wyłączone.

    Podam Ci ciekawy przyklad. Kupujesz router Cisco, uzywany od kogos. W
    srodku jest firmwara. Myslisz, ze mozesz uzywac legalnie tego routera?
    Nie. Cisco wymaga w licencji zakupu od nich bezposrednio systemu
    operacyjnego. Musisz kupic od nich licencje na wbudowany system
    operacyjny inaczej stajesz sie piratem. A przeciez kupiles sprzet, ze
    wszystkim. Teraz pytanie, czy kupujac nowy router cisco, kupujesz
    oprogramowanie? (egzemplarz programu zapisany w pamieci flash routera)
    czy dostajesz licencje, ktorej nie mozesz dalej przekazac?

    wer

  • 40. Data: 2003-07-20 10:04:24
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny poilkj p...@g...pl popełnił następującą
    wiadomość bfdctd$v28$...@a...dialog.net.pl:

    > Olgierd, nie przejmuj się. On tak już od dawna. Żadna argumentacja do
    > niego nie dociera.

    Zauważyłem ;)

    > To jest po prostu człowiek wiedzący inaczej. Bije pianę dla zasady.

    Hihi widzę, że splonkowanie nic nie daje, bo plonkiza wychodzi w cudzych
    cytatach ;)) jaja ;) Darowałbym takie trolowanie na prawie każdej innej
    grupie ale nie na tej. Tu naprawdę chcę się czegoś dowiedzieć, ew.
    podyskutować z sensem.
    Pozdrawiam :)
    Furiata także ;)

    --