    From: wer <w...@w...tnijto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Date: Sun, 20 Jul 2003 11:39:03 +0200

    Arek wrote:

    > Nabywam cały pakiet i jest przy nim numer seryjny programu.
    > Przy instalacji prosi mnie o numer seryjny.... *produktu*,
    > a nie licencji.

    Wszystkie plytki tej samej wersji sa takie same.

    > Ale niech tam! Niech Ci przez chwilę będzie, że prosi o numer
    > seryjny licencji i że nabywam licencję.
    >
    > To jak się ma to do Art. 53.
    >
    > Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania
    > formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    >
    > oraz do ustawowego wygaśnięcia licencji po 5 latach ?

    Przeniesienie praw tak, udzielic licencji mozna ustnie. "Kupujac"
    program nabywasz prawo do jego uzywania. Prawo odsprzedazy dotyczy tylko
    egzemplarza utworu.

    Swoja droga czesto jest tak, ze licencja na uzytkowanie jest
    ograniczona, mozesz np wykorzystywac tylko program do zastosowan
    akademickich, prywatnych, badawczych. A przeciez kupiles taki sam
    egzemplarz jak ktos inny. Roznica jest w cenie i zapisach licencji.

    > Nie. Będziesz miał pirackie windows, z wpisanym numerem seryjnym innego
    > oprogramowania.

    Nabylem prawo do uzywania konkretnej wersji windows. Nosnik jest sprawa
    drugorzedna. Czy gdzies jest napisane, ze musze instalowac windows z
    oryginalnej plytki? Czy jest gdzies napisane, ze musze instalowac
    windows z plytki?

    > Ale mogę ją dowolnie sprzedać i programy NIE są z tego wyłączone.

    Podam Ci ciekawy przyklad. Kupujesz router Cisco, uzywany od kogos. W
    srodku jest firmwara. Myslisz, ze mozesz uzywac legalnie tego routera?
    Nie. Cisco wymaga w licencji zakupu od nich bezposrednio systemu
    operacyjnego. Musisz kupic od nich licencje na wbudowany system
    operacyjny inaczej stajesz sie piratem. A przeciez kupiles sprzet, ze
    wszystkim. Teraz pytanie, czy kupujac nowy router cisco, kupujesz
    oprogramowanie? (egzemplarz programu zapisany w pamieci flash routera)
    czy dostajesz licencje, ktorej nie mozesz dalej przekazac?

    wer