    From: "Olgierd" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Date: Sat, 19 Jul 2003 10:46:26 +0200

    Wielce Czcigodna kachna.pl k...@p...onet.pl popełnił
    następującą wiadomość 0...@p...pl:

    > Właśnie na podstawie zezwolenia na to w licencji :)
    > Art 67 p 3. *Jeżeli umowa nie stanowi inaczej*, licencjobiorca nie
    > może upoważnić innej osoby do korzystania z utworu w zakresie
    > uzyskanej licencji.

    Jeśli Arek uważa, że umowa licencyjna jest wyłącznie "instrukcją obsługi" to
    niech uważa sobie tak dalej. Ale proponowałbym najsamprzód zajrzeć do
    warunków licencji (plik eula.txt w folderze //WINDOWS/SYSTEM32
    ("Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone na
    mocy niniejszej Umowy licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub przekazania
    SPRZĘTU, pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli przekaże całe
    OPROGRAMOWANIE (w tym wszystkie części składowe, nośniki i materiały
    drukowane, wszystkie aktualizacje, niniejszą Umowę licencyjną i Certyfikat
    Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegaćpostanowień niniejszej
    Umowy licencyjnej.")

    > No widzisz Olgierdzie, trzeba było utonąć a nie szukać ratunku u
    > mnie! :)))

    A trolem jesteś Ty, Arku, choćby dlatego, że mordujesz topic, wypowiadając
    się na temat, którego nie kapujesz, nie docierają do Ciebie argumenty, nie
    chce Ci się przeczytać ani ustawy, ani umowy, ale cały czas obstajesz przy
    swoim wkładając kij w mrowisko. Nie chcesz nawet zrozumieć, że orzeczenie
    NSA, na które raczyłeś się powołać: 1) dotyczy czegoś zupełnie innego 2) nie
    wynika z niego rzekomy zakaz udzielania licencji na użytkowanie
    oprogramowania jak usiłowałeś tego dowieść. Nie chce Ci się nawet sprawdzić
    czym jest wyrok NSA (podpowiem: czy jest źródłem prawa) i jaki ma skutek w
    innych, choćby najbardziej podobnych sprawach.
    Ale to już jest temat następnej dyskusji - o jednolitości orzecznictwa NSA.
    Doskonała rzecz dla troli.
    Za końcowy komentarz Arek dostaje u mnie plonka. Z przykrością, bo myślałem,
    że się czegoś dowiem.. Dowiedziałem się jednak tylko, że są ludzie uparci i
    niesłuchający argumentów.
    A Kasię serdecznie pozdrawiam :)

    --
    Olgierd