    From: wer <w...@w...tnijto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Date: Sun, 20 Jul 2003 11:06:01 +0200

    Arek wrote:

    > Ale liżecie się po dupie aż ślina pryska.
    >
    > Szkoda tylko, że nie raczycie podać tych argumentów albo chociaż
    > jakichkolwiek
    > argumentów.
    >
    > Przypomnę, że robicie z siebie durni twierdząc, że ktoś kto kupuje program
    > - zarejestrowany na nośniku, posiadający unikalny numer - nie kupuje
    > jego *egzemplarza*, lecz "nabywa licecję".
    >
    > No, ale róbcie dalej i dalej liżcie się po tyłkach.

    Gdzie na plytce albo w programie masz numer programu? Wpisujesz ten
    numer z licencji. To jest numer licencji, a nie programu. Moze zaraz
    powiesz, ze na kazdej plytce jest wypalony numer seryjny.

    Popatrz np na licencje MOLP, masz 20 licencji i 20 numerow seryjnych,
    ale np tylko 2 plytki. System mozesz zaintalowac z innej plytki niz
    dostales, ale musisz wpisac numer swojej licencji.

    Kupujac program nabywasz nosnik i podrecznik obslugi, ale dysponowanie
    trescia zawarta na nosniku i w podreczniku jest obwarowane licencja.
    Prawo autorskie odnosi sie do tresci, a nie do formy w jakiej to
    dostaniesz. Jesli zwali mi sie plytka z legalnym windows, ale mam
    licencje, to moge sciagnac to z sieci, z warezu. Jesli zainstaluje ten
    warez to bede mial legalne windows, bo mam na to licencje.

    Zreszta jak kupujesz ksiazke, to czy mozesz w dowolny sposob wykorzystac
    jej tresc? Nie. Z ksiazka, czyli egzemplarzem mozesz zrobic co chcesz,
    ale tresc jest chroniona.

    Kupowanie programu ma miejsce wtedy, gdy sprzedajacy, przewaznie autor
    dziela przenosi na Ciebie prawa majatkowe do dziela i Ty dysponujesz
    tymi prawami. Autor ma prawa osobiste do dziala, ale nie moze juz
    czerpac pozytku ze swojego dziela, albo korzystanie jest ograniczone.

    wer