  • 11. Data: 2008-08-28 18:03:28
    Temat: Re: Odwieszenie wyroku po zatarciu
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Słyszałem własnie, że po zatarciu nie można iść np. pracować w policji bo
    > się
    > było karanym mimo tego, że otrzymam świadectwo o niekaralności. Więc jak
    > to jest?

    Zatarcie skazania to instytucja okreslona w kodeksie karnym i dziala niejako
    tylko w jego obrebie i na jego uzytek. Policja ma swoje rejestry (tzw. KSIP)
    i nie da rady z nich zniknac.

    Cezar

  • 12. Data: 2008-08-28 20:55:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cezar pisze:

    > Zatarcie skazania to instytucja okreslona w kodeksie karnym i dziala niejako
    > tylko w jego obrebie i na jego uzytek. Policja ma swoje rejestry (tzw. KSIP)
    > i nie da rady z nich zniknac.

    Z tym że nie ma to nic wspólnego z formalnymi przeszkodami w tej robocie
    - jak jest zatarte, to jest niekarany i może teoretycznie pracować.

  • 13. Data: 2008-08-28 21:26:24
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > Z tym że nie ma to nic wspólnego z formalnymi przeszkodami w tej robocie
    > - jak jest zatarte, to jest niekarany i może teoretycznie pracować.

    Teoria a praktyka to dwie rozne sprawy...

  • 14. Data: 2008-08-28 21:27:07
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > Zatarcie skazania to instytucja okreslona w kodeksie karnym i dziala niejako
    > tylko w jego obrebie i na jego uzytek. Policja ma swoje rejestry (tzw. KSIP)
    > i nie da rady z nich zniknac.

    ZTCW da rade jednak po znacznie dluzszym okresie, sa na to ustawy.

    Pozdr

  • 15. Data: 2008-08-28 21:34:26
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Z tym że nie ma to nic wspólnego z formalnymi przeszkodami w tej robocie -
    > jak jest zatarte, to jest niekarany i może teoretycznie pracować.

    Nie moze. Podobnie jak kandydat na sedziego i prokuratora, tak i ten na
    policjant musi sie wykazac nieposzlakowana opinia/nieskazitelnym
    charakterem. Sa nawet orzeczenia SN, ktore mowia, ze zatarcie skazania nie
    powoduje "odskazitelnienia charakteru". Poczytaj ustawe prawo o ustroju
    sadow powszechnych lub o prokraturze oraz rozporzadzenie wykonawcze w
    przedmiocie tzw. badania kandydatow na te urzedy - nawet pobyt na izbie
    wytrzezwien wyklucza kandydata. W Policji jest podobnie - poczytaj archiwum
    na forum policyjnej strony www.ifp.pl.

    Cezar

  • 16. Data: 2008-08-28 21:50:50
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > A jak jest z rodzina? Siastra opowiadala mi o swojej kolezance - nie
    > przyjeli jej do Policji bo jej ojciec byl skazany (nie wiem kiedy, ani za
    > co - w kazdym razie skazany raczej ok 10 lat temu na krotko, ew w
    > zawieszeniu). Czy tak jest naprawde? Czy jest jakas lista przestepstw
    > ktore dyskwalifikuja taka osobe? Ew na jaki czas da dyskwalifikacja dziala
    > i na jakie osoby (corka - a np siostra? ew rodzic? )

    Osoba przyjmowana do policji jest sprawdzana wielostronnie. Dla przykładu
    jeśli wywodzi się z rodziny patologicznej, ma raczej małe szanse na
    przyjęcie do pracy.

    grzech

  • 17. Data: 2008-08-28 21:54:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2008 17:55:19 +0200, Wornet napisał(a):

    > Wiadomo jak dlugo lepsza?

    Na zawsze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2008-08-28 21:58:00
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    > Na zawsze.

    Moge prosic o podstawe prawna?

    Pozdr

  • 19. Data: 2008-08-28 23:14:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cezar pisze:

> [...]
    > powoduje "odskazitelnienia charakteru". Poczytaj ustawe prawo o ustroju

    Wiesz, to jeszcze zależy, co to za przestępstwo.

    Ja np. o mało co nie zostałem ukarany za odniesienie na komisariat
    znalezionego naboju od KBKSu ;) Skończyło się na bezwarunkowym umorzeniu.

    Uważasz, że takie "przestępstwo" dyskwalifikuje do tej roboty?

  • 20. Data: 2008-08-29 13:15:46
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Uważasz, że takie "przestępstwo" dyskwalifikuje do tej roboty?

    Uwazam, ze kazde skazanie za przestepstwo umyslne pozbawia nieskazitelnego
    charakteru i uniemozliwa podjecie pracy prokuratora/sedziego. Dyskusyjne
    jest co z przestepstwem nieumyslnym.
    Zatarcie skazania nie ratuje, bo kazdego kandydata sprawdza Policja w woich
    rejestrach. przed objeciem urzedu dostaje sie pismo, w ktorym stwierdza sie,
    ze gos spelnia lub nie spelnia wymogu pod tym wzgledem, o czy m z reszta
    mowi ustaw ao prokurturze i upousp.
    Co wiecej - choc na biezaco juz nie jestem - Policja sprawdza tez teraz
    chyba kandydatow na asystenta prok/sedziego i nawet na urzednika
    sadowego/prokuratorskiego.

    Cezar