  • 1. Data: 2008-08-28 07:39:57
    Temat: Unia Europejska - Prawo Drogowe.
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Witam.

    Jakiś czas temu kupiłem sobie samochód, który ze względów oczywistych jest
    zarejestrowany na ojca - zwyżki za wiek, zniżki za bezszkodowa jazdę...

    Czy jak poruszam sie do UE to powinienem posiadać jakiekolwiek upoważnienie
    od ojca niezbędne do poruszania sie autem czy nie jest to konieczne?? Pragnę
    dodać iz auto jest zarejestrowane na osobę prywatna.

    Ps. Pewnie zastanawiacie sie skąd moje pytanie. Jakiś czas temu uzyskałem
    informacje iz taki dokument jest konieczny i w taki dokument sie
    zaopatrzyłem [ w PZM na okres 6 miesięcy kosztuje takie upoważnienie około
    130 zł] ale okres ważności upoważnienia sie kończy a do mnie dochodzą
    informacje iz jednak nie jest konieczny takowy dokument.

    Jak to jest?..

    Dziękuje.

    Pozdr.

    Adam

  • 2. Data: 2008-08-28 21:04:17
    Temat: Re: Unia Europejska - Prawo Drogowe.
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy jak poruszam sie do UE to powinienem posiadać jakiekolwiek upoważnienie
    > od ojca niezbędne do poruszania sie autem czy nie jest to konieczne??

    Nie.

    > w PZM na okres 6 miesięcy kosztuje takie upoważnienie około
    > 130 zł] ale okres ważności upoważnienia sie kończy a do mnie dochodzą
    > informacje iz jednak nie jest konieczny takowy dokument.

    Po UE mając DR jeździsz ile wlezie, a, że PZM żyje jeszcze w 1984r. to inna sprawa.
    Jeszcze inną sprawą jest, że kroi za swojąm usługę jak najdroższy notariusz w kraju
    co najmniej.
    Po krótce - odpalasz auto i cała UE jest Twoja.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-28 21:05:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jakiś czas temu kupiłem sobie samochód, który ze względów oczywistych jest
    > zarejestrowany na ojca - zwyżki za wiek, zniżki za bezszkodowa jazdę...

    Uwaga na przyszłość - rejestruj auto na ojca i wpisuj siebie jako współwłaściciela.
    Dobrze motając po roku możesz mieć maksymalne zniżki.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2008-08-29 06:55:16
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Obecnie chce auto zarejestrowac na ojca a siebie na wspolwlasciciela, ale z
    tego co wiem to na chwile obecna OC i AC podniasa mi sie w sposob
    znaczacy... :-(

  • 5. Data: 2008-08-29 16:08:51
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Obecnie chce auto zarejestrowac na ojca a siebie na wspolwlasciciela, ale z
    > tego co wiem to na chwile obecna OC i AC podniasa mi sie w sposob
    > znaczacy... :-(

    Zapytaj na jakiej podstawie bo normą jest akceptowanie maksymalnych zniżek jednego ze
    współwłaścicieli.

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-08-30 13:54:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*"

    > Zapytaj na jakiej podstawie bo normą jest akceptowanie maksymalnych
    > zniżek jednego ze współwłaścicieli.

    potwierdzam - zniżki korzystniejsze są ważne, druga osoba wyrabia sobie
    wtedy staż.
    jedyny dodatkowy koszt to ok 50 zl/rok jesli samochodem oprocz
    wlasciciela
    jezdzi osoba ponizej 26 czy 25 lat
    *** blad ***

  • 7. Data: 2008-09-01 21:11:59
    Od: buraxta <b...@g...com>

    blad wrote:
    > jedyny dodatkowy koszt to ok 50 zl/rok jesli samochodem oprocz wlasciciela
    > jezdzi osoba ponizej 26 czy 25 lat

    A jeśli nie jeździ, a jest współwłaścicielem? :) A jeśli normalnie nie
    jeździ, a raz się zdarzy, że pojedzie? :)

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\