  • 1. Data: 2005-07-27 16:09:09
    Temat: Odpowiedzialność za długi podwykonawcy
    Od: "Andrew" <anbereda(FUCkspam)@poczta.onet.pl>

    Witam,
    Firma w której pracuję zajmuje się min działalnością deweloperską i buduje
    osiedle mieszkaniowe (jest inwestorem i wykonawcą). Zleciliśmy wykonanie
    montatazu stolarki okkiennej firmie X, a ta część robót zleciła firmie Y. My
    uregulowaliśmy wszelkie zobowiązania wobec firmy X, a wczoraj otrzymałem
    wezwanie z firmy windykacyjnej zapłaty dwóch faktur wystawionych przez firmę
    Y firmie X z powołaniem się na art 647 KC. Czy my w świetle tych przepisów
    odpowiadamy za długi swojego podwykonawcy mimo???

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo oswobodzić
    wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.

  • 2. Data: 2005-07-27 17:32:00
    Temat: Re: Odpowiedzialność za długi podwykonawcy
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Andrew wrote:
> [...]
    > Y firmie X z powołaniem się na art 647 KC. Czy my w świetle tych przepisów
    > odpowiadamy za długi swojego podwykonawcy mimo???

    A gdzie w tym artykule jest mowa o odpowiedzialności za długi
    podwykonawcy? Jaki w ogóle jest sens powołania się na ten artykuł?

  • 3. Data: 2005-07-27 19:02:37
    Od: "Andrew" <anbereda(FUCkspam)@poczta.onet.pl>

    Marcin Szawurski wrote:

    > A gdzie w tym artykule jest mowa o odpowiedzialności za długi
    > podwykonawcy? Jaki w ogóle jest sens powołania się na ten artykuł?

    Chodzi o paragraf 5 artykułu 647 kc:

    § 5. Zawierający umowę z podwykonawcą oraz inwestor i wykonawca ponoszą
    solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane
    wykonane przez podwykonawcę.

  • 4. Data: 2005-07-27 21:28:35
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl>

    > Chodzi o paragraf 5 artykułu 647 kc:
    >
    > § 5. Zawierający umowę z podwykonawcą oraz inwestor i wykonawca ponoszą
    > solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane
    > wykonane przez podwykonawcę.

    A czy inwestor/wykonawca wyraził zgodę na podpisanie umowy przez firmę X z
    firmą Y?

  • 5. Data: 2005-07-28 07:11:33
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

    > A czy inwestor/wykonawca wyraził zgodę na podpisanie umowy przez firmę X z
    > firmą Y?

    Nie. Umowa, żaden z aneksów tego nie przwiduje. Podwykonawca nie zwracał się
    również z pismem o zgodę na podpisanie umowy z firmą Y

    Andrew

  • 6. Data: 2005-07-28 09:48:17
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl>

    > Nie. Umowa, żaden z aneksów tego nie przwiduje. Podwykonawca nie zwracał
    > się
    > również z pismem o zgodę na podpisanie umowy z firmą Y

    W takim razie doczytaj paragraf 3 i 2 art. 647 ze znaczkiem 1 kc. Odpisz, że
    inwestor nie wyrażał zgody na podpisanie umowy przez podwykonawcę z dalszym
    podwykonawcą, oraz że podpisana umowa nie została mu w żaden sposób
    przedstawiona, wobec czego paragraf 5 art.647.1 kc nie ma tu zastosowania.

  • 7. Data: 2005-07-28 10:55:08
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

> [...]
    > podwykonawcą, oraz że podpisana umowa nie została mu w żaden sposób
    > przedstawiona, wobec czego paragraf 5 art.647.1 kc nie ma tu zastosowania.

    Dzięki wielkie.