  • 1. Data: 2005-07-27 15:11:34
    Temat: Przeniesienie sie "na stałe" do uk.
    Od: "an" <n...@o...pl>

    Witam,

    chcialbym wyjechac "na stale" do Anglii (na kilka lat, w miedzy czasie
    przyjezdzac/przylatywac do Polski kilka razy w roku na kilka dni). Jest
    jeszcze przede mna obowiazek odbycia sluzby wojskowej w pl. Gdzies mi sie
    obilo o uszy, ze mozna "wypisac sie" ;) z tego chorego kraju(Polska..). Tzn.
    uniknac w ten sposob sluzby, opodatkowania, ale tez wiazaloby sie to z
    koniecznoscia wymeldowania i utrata polskich dokumentow. Ktos moze jest w
    temacie i moze mnie oswiecic?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-27 18:26:53
    Temat: Re: Przeniesienie sie "na stałe" do uk.
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "an" <n...@o...pl> napisał:

    > Jest jeszcze przede mna obowiazek odbycia sluzby wojskowej w pl.

    Idziesz do ratusza/urzędu i wypełniasz druki wymeldowania się z pobytu
    stałego bez podawania nowego adresu. Adnotacja dodatkowa: wyjazd zagranicę
    na pobyt stały.

    > Gdzies mi sie obilo o uszy, ze mozna "wypisac sie" ;)
    > z tego chorego kraju(Polska..).

    Ależ oczywiście! PRL już się skończył, nikt za uszy Cię tutaj nie przybija,
    możesz jeszcze teraz wziąć paszport/dowód osobisty i przekroczyć granicę
    nie wracając już tu.

    > Tzn. uniknac w ten sposob sluzby, opodatkowania

    Służby wojskowej możesz legalnie w ten sposób uniknąć, opodatkowania
    niestety nie (np. ZUS). Tzn. nie unikniesz do końca.

    > ale tez wiazaloby sie to z koniecznoscia wymeldowania
    > i utrata polskich dokumentow.

    Wymeldowanie, jak najbardziej, utrata dokumentów, absolutnie nie. Nadal
    będziesz posiadaczem polskiego dowodu, paszportu, prawa jazdy. Bez tego nie
    masz szans na opuszczenie kraju przecież.

    > Ktos moze jest w temacie i moze mnie oswiecic?

    J/w: idziesz, wymeldowujesz się i wyjeżdżasz choćby dożywotnio. Nikt Cię
    ścigać nie będzie, jeśli w tej chwili nie toczy się przeciwko Tobie
    postępowanie lub nie orzeknięto zakazu opuszczania kraju. Podejrzewam, że
    nie, więc jutro idź do urzedu, wymelduj się i pojutrze wyjedź i realizuj
    się, gdzie chcesz. Podpowiem coś jeszcze: jeśli wyjeżdżasz na ponad 2
    miesiące, to MUSISZ zgłosić ten fakt do urzędu a urząd zgłasza to do wku.
    Jeśli wyjedziesz bez tego, będziesz nadal figurował im w bazie i będą Cię
    próbowali łapać, dlatego jest obowiązek wymeldowania się i masz wtedy
    święty spokój. Nie musisz podawać, do jakiego kraju jedziesz, po co i czy w
    ogóle zamierzasz wrócić. Po prostu zgłaszasz wyjazd na pobyt stały i cześć.
    Patrz Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Wszystko tam jest
    wyjaśnione.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,

  • 3. Data: 2005-07-27 23:10:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Służby wojskowej możesz legalnie w ten sposób uniknąć, opodatkowania
    > niestety nie (np. ZUS). Tzn. nie unikniesz do końca.

    Dlaczego?
    W Polsce nie ma dochodów i w Polsce nie mieszka.

  • 4. Data: 2005-07-28 01:58:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    an wrote:

> [...]
    > obilo o uszy, ze mozna "wypisac sie" ;) z tego chorego kraju(Polska..). Tzn.

    Anglia niewiele zdrowsza - będziesz biegł do autobusu, to Cię bezpieka
    rozwali ;-P

    W Polsce najwyżej Cię wykończą zamykajac z braku funduszy szpital, jak
    będziesz potrzebować pomocy medycznej.

    Ale do rzeczy: jeśli normalnie chcesz wyjechać, to jak pisali inni. Ale
    czy Ty czasem nie masz na myśli zmiany obywatelstwa ("utrata polskich
    dokumentów")?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-28 06:52:12
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Dlaczego?
    > W Polsce nie ma dochodów i w Polsce nie mieszka.

    tak niestety jest.. US bedzie go sciagal tak dlugo az mu udowodni ze do
    polski wraca nie chce I nie wystarczy tu tylko zatrudnienie, ale np
    mieszkanie kupione po za polska dzieci chodzace do obcej szkoly, zbycie
    wszelkich nieruchomosci w kraju (raczej to wszystko razem). JEst to chore ..
    ale kraj tez chory.

  • 6. Data: 2005-07-28 07:56:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robcio wrote:
> [...]
    > wszelkich nieruchomosci w kraju (raczej to wszystko razem). JEst to chore ..

    Nie. Wsytarczy, ze mieszkam i pracuje za granica i moja rodzina nie
    mieszka w Polsce. Nieruchomości sobie możesz mieć nawet 10.

  • 7. Data: 2005-07-28 09:59:31
    Od: "an" <n...@o...pl>

    > Idziesz do ratusza/urzędu i wypełniasz druki wymeldowania się z pobytu
    > stałego bez podawania nowego adresu. Adnotacja dodatkowa: wyjazd zagranicę
    > na pobyt stały.

    Ok, a co z powrotem? Jesli bede chcial wrocic na miesiac-dwa, to czy musze
    sie meldowac? Nie bedzie w tym czasie zagrozenia ze strony wku?

    > Służby wojskowej możesz legalnie w ten sposób uniknąć, opodatkowania
    > niestety nie (np. ZUS). Tzn. nie unikniesz do końca.

    Czyli nie ma zagrozenia ze strony wku podczas przekraczania granicy, pobytu
    np. na swieta w pl? Jak bede traktowany po ukonczeniu 28 roku zycia? Jako
    rezerwista?

> [...]
    > nie
    > masz szans na opuszczenie kraju przecież.

    A czy w czasie kiedy jestem wymeldowany moge byc posiadaczem konta
    bankowego, samochodu w pl? Czy moge uczeszczac do szkoly? (zaoczna-wystarczy
    stawiac sie raz na 2-3miesiace..)

> [...]
    > nie, więc jutro idź do urzedu, wymelduj się i pojutrze wyjedź i realizuj

    Nie toczy sie, wiec chyba tak zrobie..:-)

> [...]
    > cześć.
    > Patrz Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Wszystko tam jest

    No, ale jesli sie nigdzie nie zamelduje, to nie bedzie problemu? Jesli
    podpisuje umowe z pracodawca/kupuje samochod w uk itp. to czy bede mogl
    legitymowac sie polskim dowodem i podac adres w Polsce? (ten, z ktorego
    jestem wymeldowany)

    Wielkie dzieki za pomocne wskazowki.:-)

    Pozdrawiam serdecznie!

    An

    PS. Czy to ten Rico z pmtg? :)

  • 8. Data: 2005-07-28 10:04:03
    Od: "an" <n...@o...pl>

    > Anglia niewiele zdrowsza - będziesz biegł do autobusu, to Cię bezpieka
    > rozwali ;-P

    A tu.. za flaszke mozna zginac, wiec na jedno wychodzi ;-P

    > Ale do rzeczy: jeśli normalnie chcesz wyjechać, to jak pisali inni. Ale
    > czy Ty czasem nie masz na myśli zmiany obywatelstwa ("utrata polskich
    > dokumentów")?

    Nie.. raczej nie.., bo chcialbym tu jeszcze wrocic.. Tak btw jak sie ma
    sprawa zmiany obwatelstwa z polskiego na uk? To tez jest do rozwazenia.., bo
    to, co sie w tym kraju dzieje zaczyna mnie przerastac...

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-07-28 13:06:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    an wrote:

    > Ok, a co z powrotem? Jesli bede chcial wrocic na miesiac-dwa, to czy musze
    > sie meldowac? Nie bedzie w tym czasie zagrozenia ze strony wku?

    poszukaj paragrafu mówiącego, że do wku nie bierze się osób
    mieszkających na stałe za granicą.

    > Czyli nie ma zagrozenia ze strony wku podczas przekraczania granicy, pobytu
    > np. na swieta w pl? Jak bede traktowany po ukonczeniu 28 roku zycia? Jako
    > rezerwista?

    nie wiem czy 28, ale jakoś tak.

    > A czy w czasie kiedy jestem wymeldowany moge byc posiadaczem konta
    > bankowego,
    jako nierezydent, teoretycznie powiniens to zglosic w banku, bank
    powinien ci wystawic dokument o placonych odsetkach, a te powinienes
    doliczac do podatku w anglii, ale pokaż mi takiego co tak zrobił.

    > samochodu w pl?
    a czemu nie.

    Czy moge uczeszczac do szkoly? (zaoczna-wystarczy
    > stawiac sie raz na 2-3miesiace..)

    hmm, tym sie nie interesowałem, ale fakt mieszkania raczej nie ma tu
    wpływu, a bardziej obywatelstwo, które masz

> [...]
    > podpisuje umowe z pracodawca/kupuje samochod w uk itp. to czy bede mogl
    > legitymowac sie polskim dowodem i podac adres w Polsce? (ten, z ktorego

    po co chcesz podawac adres polski?
    mieszkasz w angli i podajesz adres angielski

  • 10. Data: 2005-07-28 17:32:24
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    > Dlaczego?
    > W Polsce nie ma dochodów i w Polsce nie mieszka.

    Ponieważ brytyjski pracodawca ma obowiązek opłacania zusu.
    Wiem, że to chore ale tak stanowi prawo. Sprawa ta jest nagłaśniana czasem
    w mediach, jako słuszna pazerność państwowego, przymusowego monopolu.