  • 1. Data: 2007-03-26 05:05:25
    Temat: Odpowiedzialnosc prawna a obsluga firm.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam,
    Jakie groza mi sankcje prawne przy okazji obslugi informatycznej firm
    jesli dane firmy maja w nosie BSA i zakup legalnego oprogramowania?
    Pracownicy tych firm nagminnie lekcewaza moje uwagi instalujac i
    uzywajac nielegalne oprogramowanie na swoich stanowiskach pracy. (gry,
    programy)

    Dodam, ze ciagle, BEZSKUTECZNIE monituje szefostwo o przedstawienie mi FV
    zakupowych oprogramowania, informuje o nielegalnym oprogramowaniu, usuwam to
    oprogramowanie ze stacji roboczych i namawiam (droga ustna/mailowa) na zakup
    legalnego oprogramowania oraz audyt.

    W zasadzie odnosze wrazenie, ze jestem jedyna osoba, ktorej zalezy na
    posiadaniu legalnego oprogramowania do pracy.

    Chcialbym sie w jakis sposob zabezpieczyc przed sytuacja, kiedy podczas
    kontroli (BSA,PG) uzytkownicy zwala wine na mnie.

    Czy ma ktos jakis pomysl, jak od strony prawnej ugryzc ten problem ?

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2007-03-26 11:20:17
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc prawna a obsluga firm.
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    Papik napisał(a):
    > Witam,
    > Jakie groza mi sankcje prawne przy okazji obslugi informatycznej firm
    > jesli dane firmy maja w nosie BSA i zakup legalnego oprogramowania?
    [pyk]

    Myślę że powinieneś napisać pismo do prezesa tak aby je potwierdził że
    informujesz go o nielegalnych programach.
    Od biedy wysyłasz e maile i to też jest jakiś sposób.

    redgrist

    --
    Redgrist Sys Admin.
    koszmarus_na_wp.pl

  • 3. Data: 2007-03-26 12:25:08
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 13:20:17 +0200, redgrist napisał/napisała:
    > Myślę że powinieneś napisać pismo do prezesa tak aby je potwierdził że
    > informujesz go o nielegalnych programach.
    > Od biedy wysyłasz e maile i to też jest jakiś sposób.

    No wlasnie wysylam, ale na napisanie papiera chce miec FV.
    Wtedy zrobie audyt, podpisze sie pod nim i zaniose do ICH szefa.

    Zreszta on doskonale sie orientuje,ze jada na nielegalce ale smieje sie w
    twarz... Szkoda slow..

  • 4. Data: 2007-03-26 18:26:12
    Od: "prokurator" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    > PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing

    Jesli w umowie z firma masz ujete obowiazki dbania o legalnosc
    oprogramowania to podejmij kroki jakie przewiduje umowa w tym zakresie,
    jesli nie masz takich obowiazkow to wlasciwie mozesz sprawe olac, bo za
    funkcjonowanie spolki odpowiada osoba zarzadzajaca ale zebys spal spokojnie
    to to formalnie poinformuj osoby zarzadzajace w firmie ze takie sytuacje
    maja miejsce i zaproponuj rozwiazania (pismo za potwierdzeniem wplywu, lub
    list polecony), to cie powinno uchronic, kolekcjonuj rowniez maile w tej
    sprawie. Mozesz tez zastosowac sprytny chwyt, mianowicie co jakis czas
    wykonywac raporty z prac, w ktorych obok sumiennie wykonanych obowiazkow
    "mimochodem" wpiszesz stwierdzone nieprawidlowosci.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-03-27 06:18:16
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 20:26:12 +0200, prokurator napisał/napisała:
> [...]
    > wykonywac raporty z prac, w ktorych obok sumiennie wykonanych obowiazkow
    > "mimochodem" wpiszesz stwierdzone nieprawidlowosci.

    Na chwile obecna wysle maila do "prezesa" z informacja,ze nie podoba mi sie
    ten stan rzeczy. Wysle mu tez linki do kilku artykulow jak ten stan rzeczy
    powinien wygladac od strony prawnej :)
    Potem niech sie dzieje co chce.

  • 6. Data: 2007-03-27 06:30:04
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > sie
    > ten stan rzeczy. Wysle mu tez linki do kilku artykulow jak ten stan rzeczy

    Należy się medal. Masz na oku jakąś pracę ? :)))
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2007-03-27 06:56:47
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 08:30:04 +0200, Maluch napisał/napisała:
    > Należy się medal. Masz na oku jakąś pracę ? :)))

    Wlasna dzil, gosp. Obsluga firm. Ta jedyna jest uparta i w ogole
    niereformowalna.
    Od grudnia z nimi walcze aby przestali instalowac gry/soft oraz
    przeinstalowywac systemy z home na prof.. :(

    W sumie nic nie stoi na przeszkodzie aby im podziekowac z poczatkiem
    kwietnia. :)

  • 8. Data: 2007-03-27 08:17:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > W sumie nic nie stoi na przeszkodzie aby im podziekowac z poczatkiem
    > kwietnia. :)

    Nie powinno być tak źle, przynajmniej do czasu aż nie będzie porządku z tymi
    sprawami. Powinni dać Ci podwyższkę, tak czy siak zachowałeś się w porządku,
    bo mogłeś pójść gdzie indziej z tymi rewelacjami :)))
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2007-03-27 19:15:32
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości

    > przeinstalowywac systemy z home na prof.. :(

    Gratuluję "kompetencji"!
    żenada...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2007-03-28 20:46:13
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 21:15:32 +0200, Jan Werbinski napisał/napisała:

    > Gratuluję "kompetencji"!
    > żenada...

    Czytaj ze zrozumieniem a nie wyrwane z kontekstu :)