  • 1. Data: 2007-03-25 21:20:11
    Temat: Podnoszenie czesnego
    Od: t3ch <n...@n...pl>

    Witam,

    Czy jest jakas ustawa mowiaca o oplatach (za ksztalcenie) i ich podnoszeniu
    jesli chodzi o uczelnie wyzsze niepubliczne?
    Przy zapisaniu sie do szkoly placilem 1500zl, w drugim semestrze oplata
    zostala podniesiona o 20% - 1800zl (powiadomiono nas o tym w ferie pomiedzy
    semestrem 1 i 2), teraz (poczatek 4 semestru) powiadomili ze od 5 semestru
    oplata za czesne zostanie zwiekszona do 2000zl. To jest zwiekszenie oplat o
    11,11% od poprzedniej podwyzki i o 33,33% od poczatku mojego ksztalcenia.
    Czy jest to zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-03-25 21:30:38
    Temat: Re: Podnoszenie czesnego
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Czy jest to zgodne z prawem?

    Podpisales umowe ? Jesli tak to znajdz w niej cos na temat opłat ...
    jesli nie ma nic na ich temat to przeciez mamy wolny rynek. Zawsze
    mozesz znalezc tanszą uczelnie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-03-25 22:25:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Podpisales umowe ? Jesli tak to znajdz w niej cos na temat opłat ...
    > jesli nie ma nic na ich temat to przeciez mamy wolny rynek. Zawsze
    > mozesz znalezc tanszą uczelnie.

    Jeśli w tej umowie nie ma nic o podnoszeniu opłat, to on nie musi szukać tańszej
    uczelni. Uczelnia po prostu nie może podnosić czesnego.

  • 4. Data: 2007-03-26 06:27:38
    Od: dep <d...@s...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli w tej umowie nie ma nic o podnoszeniu opłat, to on nie musi szukać
    > tańszej uczelni. Uczelnia po prostu nie może podnosić czesnego.

    w umowie z moja szkola byl zapis o mozliwym 20% skoku oplat, ale nie
    zawsze to wykorzystywali. czasami bylo mniej .. :)