  • 1. Data: 2007-03-25 21:18:47
    Temat: Otylia Jędrzejczak - wyrok
    Od: Zenek <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    "Prokurator zażądał przed Sądem w Płońsku kary 1 roku pozbawienia
    wolności w zawieszeniu na 3 lata i zakazu prowadzenia pojazdu przez 2
    lata dla Otylii Jędrzejczak". Chciałbym przypomnieć, że jest to wyrok za
    ZABICIE człowieka.

    Normalnie, za jazdę PO PIJANEMU i NIESPOWODOWANIE WYPADKU "sąd daje" więcej.

    W uzasadnieniu wyroku dla Otyli Jędrzejczak było podane - cytuję z
    pamięci - że sąd nie chciał psuć kariery sportowej dzielnej pływaczce -
    w efekcie wyrok w zawieszeniu.

    Nasuwają mi się zatem pytania:

    1)
    Czy ktoś chciałby jechać naprzeciwko terenowego auta mknącego lewym
    pasem z prędkością 140km/h prowadzonego przez równie znamienitą osobę
    jak Otylia, która prowadząc od tej chwili auto ma świadomość, że gdy się
    nie uda, to będzie TYLKO 1 ROK w zawiasach?

    2)
    Czy nie jest to szkodliwe moralnie?

    3)
    Czy jako obywatel mogę protestować np. zgłosić formalne zastrzeżenie
    przeciwko EWIDENTNEJ nierówności wobec prawa i potraktowaniu tej osoby
    przez sąd ze szczególnym pobłażaniem?

    4)
    Mam zatem pytanie do znawców - czy sąd mógł przesunąć wykonanie kary np.
    na czas po zakończeniu kariery sportowej - chciażby, gdy osiągnie wiek
    35-ciu lat?

    Zenon

  • 2. Data: 2007-03-25 21:25:25
    Temat: Re: Otylia Jędrzejczak - wyrok
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zenek napisał(a):

> [...]
    > jak Otylia, która prowadząc od tej chwili auto ma świadomość, że gdy się
    > nie uda, to będzie TYLKO 1 ROK w zawiasach?

    Twoje informację świadczą o tym, że nic nie wiesz i łżesz skoro
    twierdzisz że cytujesz uzasadnienie..
    Ona nie dostała kary w zawieszeniu, tylko karę ograniczenia wolności (9
    miesięcy).
    I nie jechała 140 km/h tylko 110 km/h.

    > 2)
    > Czy nie jest to szkodliwe moralnie?

    Niewątpliwie. Taka dezinformacja jaką uprawiasz jest szkodliwa moralnie.
    Co to by nie znaczyło.

    > 3)
    > Czy jako obywatel mogę protestować np. zgłosić formalne zastrzeżenie
    > przeciwko EWIDENTNEJ nierówności wobec prawa i potraktowaniu tej osoby
    > przez sąd ze szczególnym pobłażaniem?

    Możesz. Naklej sobie kartkę na czoło i jedź pod sąd w pułtusku.

    > 4)
    > Mam zatem pytanie do znawców - czy sąd mógł przesunąć wykonanie kary np.
    > na czas po zakończeniu kariery sportowej - chciażby, gdy osiągnie wiek
    > 35-ciu lat?

    Nie mógłby. Tak długi odroczeń nie ma.

    Mi tam wyrok sie podobał, poza jedynym elementem: zbyt krótki zakaz
    prowadzenia pojazdów mechanicznych. Powinna dostać 3-4 lata.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-25 21:33:19
    Od: Zenek <z...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a):
> [...]

    A gdzie to wyczytałeś, że napisałem, że jechała 140km/h - ja tylko
    nieśmiało pytałem, czy chciałbyś... Przeczytaj jeszcze raz.

    Poza tym wyrok jeszcze niższy niż napisałem - bo to co podałem, to
    prokurator żądał - zobacz: http://ww6.tvp.pl/125,20070322475714.strona

    Natomiast otrzymała: "i skazał ją na karę 9 miesięcy ograniczenia
    wolności i prac społecznych w wymiarze 30 godzin miesięcznie oraz zakazu
    prowadzenia pojazdów przez jeden rok."
    Zobacz: http://wiadomosci.onet.pl/1507241,11,item.html

    Zenon

  • 4. Data: 2007-03-25 21:55:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 23:18:47 +0200, Zenek napisał(a):

> [...]
    > ZABICIE człowieka.
    >
    > Normalnie, za jazdę PO PIJANEMU i NIESPOWODOWANIE WYPADKU "sąd daje" więcej.

    Otylia dostała bardzo dobry wyrok, bo kare ograniczenia wolności i ileśtam
    godzin prac społecznie użytecznych.
    Otylia przez swoją głupotę zabiła BRATA !
    Otylia przed sądem "rozkleiła" się.

    Bardzo duzo elementów łagodzących sąd dostrzegł, to, że jest znaną
    pływaczką raczej nie miało większego znaczenia.
    Podejrzewam, że gdyby nie zaistniały okoliczności łagodzące o których
    wyżej... Otylia dostałaby 3 lata.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net/skrzyzowanie/

  • 5. Data: 2007-03-25 22:31:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zenek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eu6ovn$2mj$1@news.task.gda.pl...

    > W uzasadnieniu wyroku dla Otyli Jędrzejczak było podane - cytuję z pamięci -
    > że sąd nie chciał psuć kariery sportowej dzielnej pływaczce - w efekcie wyrok
    > w zawieszeniu.

    Na tym polega sąd, że sądzi. Prokurator może się odwołać.

> [...]
    > która prowadząc od tej chwili auto ma świadomość, że gdy się nie uda, to

    Pewnie nikt. I to bez względu na to, kto i z jakich powodów siedział będzie za
    kierownicą tego pędzącego pojazdu. Natomaist nie sądzę, by ktokolwiek znamienity
    w ten sposób kalkulował jadąc samochodem.

    > 2) Czy nie jest to szkodliwe moralnie?

    Ale sprecyzuj co?

    > 3) Czy jako obywatel mogę protestować np. zgłosić formalne zastrzeżenie
    > przeciwko EWIDENTNEJ nierówności wobec prawa i potraktowaniu tej osoby przez
    > sąd ze szczególnym pobłażaniem?

    Oczywiście, że możesz. Ba, nawet to już zrobiłeś.

    > 4) Mam zatem pytanie do znawców - czy sąd mógł przesunąć wykonanie kary np. na
    > czas po zakończeniu kariery sportowej - chciażby, gdy osiągnie wiek 35-ciu
    > lat?

    Nie mógł, bo przede wszystkim kto niby miałby stwierdzić, że jej kariera się już
    skończyła?

  • 6. Data: 2007-03-25 23:12:10
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com>
    napisał w wiadomości news:1mr89s75gwbur$.n9clg4ggzf8i$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 25 Mar 2007 23:18:47 +0200, Zenek napisał(a):
    >
    > Bardzo duzo elementów łagodzących sąd dostrzegł, to, że jest znaną
    > pływaczką raczej nie miało większego znaczenia.

    Jasne, nie miało .. ROTFL :))) Każdego przeciętnego Kowalskiego tak sądy
    taktują...

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2007-03-25 23:40:02
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-03-2007 o 23:18:47 Zenek
    <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W uzasadnieniu wyroku dla Otyli Jędrzejczak było podane - cytuję z
    > pamięci - że sąd nie chciał psuć kariery sportowej dzielnej pływaczce -
    > w efekcie wyrok w zawieszeniu.

    Ja to uzasadnienie zapamietalem nieco inaczej (moze mam ze sluchem na
    bakier): "ze wzgledu na fakt, ze ofiara wypadku byla osoba z najblizszej
    rodziny oskarzonej sad ... itd ... nizszy wymiar kary".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-03-26 07:31:35
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    moim zdaniem ta rozprawa pokazala glownie to jak bardzo biegli biora sobie
    wyniki swoich "badan" z kosmosu.

    powstalo przeciez kilka calkowicie sprzecznych ekspertyz i kazda w swietle
    prawa prawidlowa.

    Zenujace jest to ze wynikow zwykle nawet nie podaje sie razem z marginesem
    bledu, ktory zawsze w fizyce wystepuje. Ci biegli po prostu wpisuja kilka
    danych do komputera, komputer oblicza im najbardziej prawdopodobne predkosci
    poczatkowe pojazdow i tyle....
    Za takie rozwiazanie "zadania" kazdy uczen liceum (no moze profili mat-fiz)
    dostalby pale, a biegli ciagna kase.

  • 9. Data: 2007-03-26 08:13:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zenek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eu6ovn$2mj$1@news.task.gda.pl...

    > Normalnie, za jazdę PO PIJANEMU i NIESPOWODOWANIE WYPADKU "sąd daje"
    > więcej.

    Abstrahujac od wszystkiego - a dlaczego nie?
    W koncu wypadek powodujesz nieumyslnie, a za kolko po pijanemu siadasz
    (przewaznie) umyslnie!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-03-26 15:48:24
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Nie mógł, bo przede wszystkim kto niby miałby stwierdzić, że jej kariera
    > się już skończyła?

    Więc w wyroku umieścić zapis, że odbędzie karę po skończeniu kariery.
    Zdobywałaby wówczas medale do 60 lat ;)))

    --
    Pzdr
    Leszek