  • 21. Data: 2010-03-25 07:24:14
    Temat: Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:53:05 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > I powiedzcie mi proszę po co na tym druczku każą wpisywać
    > dane które sami mają cały czas dostępne w systemie i z którymi
    > to danymi i tak sprawdzą podanie ???

    bo to kwestia niedopracowania informatycznego,

    owszem może i na tych druczkach powinny być te dane, bo są potrzebne do
    rozpatrzenia sprawy urzędnikowi, który nie ma loginu i hasła do systemu,
    ale zamiast męczyć interesanta wpisywaniem tego co urząd i tak wie, Pani z
    okienka powinna móc wygenerować druczek wypełniony danymi z systemu i
    tylko ewentualnie poprosić klienta, aby sprawdził, czy są zgodne, bo równie
    dobrze może być tak, ze kilka dni temu klient coś zmieniał i to z braku
    mocy przerobowych w urzedach nie zostało jeszcze do systemu wprowadzone.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 22. Data: 2010-03-25 10:37:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 18:13:42 +0100, Agall napisał(a):

    > Hm.. odpis aktu biorę w tym samym biurze w urzędzie, tylko po to aby
    > zapłacić i natępnie z pokorą do wniosku o DO wręczyć tej samej urzędniczce.
    > I... oto chodzi aby zapłacić!

    art 220 kpa i zdaje się w okolicach 74-84 kpa.
    Nie musisz przedkładać takich "dokumentów".

  • 23. Data: 2010-03-25 13:54:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010, Zygmunt wrote:

    > I powiedzcie mi proszę po co na tym druczku każą wpisywać
    > dane które sami mają cały czas dostępne w systemie i z którymi
    > to danymi i tak sprawdzą podanie ???

    BTW: czy takie żądanie nie narusza przypadkiem art.77.4 KPA?

    IMO zapis jest czytelny: panienka powinna zakomunikować: "pańskie
    dzieci są zameldowane od ... pod adresem ..., czy to się zgadza?"

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-03-25 13:58:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010, Liwiusz wrote:

    > Podobnie miało być z NIP. Miałeś w zeznaniu podawać tylko ten numer.

    Z naciskiem na "tylko".
    Znaczy *BEZ* podawania innych identyfikatorów, takich jak np.
    numer dowodu.
    Podobno po to, aby nie dało się zebrać "zbyt obszernej bazy",
    obejmujących zbyt wiele informacji o tym samym człowieku naraz.

    Warto przypomnieć po co wprowadzono wiele różnych numerków...
    (i że politycy nawet to uzasadnić umieli, ale pewnie przez to,
    że rozumieli "wolność obywatelską" jakby inaczej niż dzisiejsi
    politycy, nawet, jeśli przypadkiem są to te same osoby :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-03-25 21:41:38
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    AdamS pisze:

    > przy rozliczaniu dzieci wystarczy sam pesel ALBO nazwisko i
    > data urodzenia dziecka.

    naiwny :)

    "na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej podatnik
    może być zobowiązany do przedstawienia zaświadczenia, oświadczenia oraz
    innych dowodów niezbędnych do ustalenia prawa do odliczenia, w
    szczególności: odpisu aktu urodzenia dziecka, zaświadczenia sądu
    rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka, odpisu orzeczenia sądu
    o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowy zawartej między rodziną
    zastępczą a starostą, zaświadczenia o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka
    do szkoły."

    andy_nek

  • 26. Data: 2010-03-26 07:04:07
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 22:41:38 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowy zawartej między rodziną
    > zastępczą a starostą, zaświadczenia o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka

    ok ale to ewentualnie po złożeniu jak zresztą do każdego innego
    odliczenia :). W momencie składania nie musze robic kserokopii wyciągów
    i chu wie czego jeszcze by udowodnic że mam dziecko. Zreszta w tych
    bazach pesel to powinny być jakieś powiązania że ten pesel powstał w
    wyniku połączenia innych dwóch peseli :)))
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 27. Data: 2010-03-26 07:06:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-26 08:04,

    > Zreszta w tych
    > bazach pesel to powinny być jakieś powiązania że ten pesel powstał w
    > wyniku połączenia innych dwóch peseli :)))

    Fakt - wystarczy te pesele pomnożyć. ;)

  • 28. Data: 2010-03-26 12:30:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hod7cj$a6o$...@i...gazeta.pl...
    > Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia.
    > Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw, jeśli
    > mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

    W zetce teraz o tym mówią. ;)

  • 29. Data: 2010-03-27 09:31:48
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hodsor$t4$...@i...gazeta.pl,
    =Marcos= <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a):

    > Poza tym, mam nadany numer PESEL, który jednoznacznie mnie
    > identyfikuje. Gdy zmienię płeć, imię, nazwisko, PESEL mam ten sam,
    > prawda? Mam dowód osobisty, w dowodzie jest PESEL, PESEL jest
    > jednoznacznie powiązany z moim aktem urodzenia, który pokazałem, żeby
    > otrzymać PESEL. Po co więc akt urodzenia?

    Przy zmianie płci raczej PESEL się zmieni, bo w PESELu płeć jest zakodowana.
    pozdrawiam Tatiana
    --
    Cóż za smutna epoka, w której
    łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć przesąd.