  • 1. Data: 2010-03-24 06:55:36
    Temat: jak zrzec się spadku
    Od: dziadek0351 <d...@g...pl>

    Chcę się zrzec spadku po ojcu. Sytuacja jest taka, że ojciec -
    alkoholik, bezrobotny z wyboru, wciąż powiększa swoje długi, nie płaci
    czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

  • 2. Data: 2010-03-24 07:03:39
    Temat: Re: jak zrzec się spadku
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    masz prawo odrzucic spadek podczas sprawy spadkowej

  • 3. Data: 2010-03-24 07:09:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "dziadek0351" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    po tym jak sie dowiesz ze ojciec zmarl, masz 6 miesiecy na zalatwienie tego,
    musisz zalozyc sprawe spadkowa w sadzie i na sprawie spadek odrzucic,
    niestety jesli masz dzieci maloletnie, czeka cie dalsza zabawa w sadzie
    rodzinnym, poniewaz w tym momencie spadek przechodzi na twoje dzieci, jesli
    tych dzieci nie masz, lub w sadzie rodzinnym spadek tez zostanie odrzucony,
    przechodzi na dalsza rodzine zmarlego, czyli jego rodzenstwo, ewentualnie
    rodzicow jesli jeszcze zyja itd

  • 4. Data: 2010-03-24 07:18:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-24 07:55, dziadek0351 pisze:
> [...]
    > czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    > tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    To jest rozwiązanie dla Ciebie:

    http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/pozostale-
    5/artykuly/gdy-nie-chcesz-po-kims-dziedziczyc-mozesz
    -zrzec-sie-dziedziczenia.html

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-03-24 07:58:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik szerszen s...@t...pl ...

> [...]
    > spadek tez zostanie odrzucony, przechodzi na dalsza rodzine zmarlego,
    > czyli jego rodzenstwo, ewentualnie rodzicow jesli jeszcze zyja itd

    kiedys czytałem ,ze wlasnie po to, aby nie było problemu z przechodzeniem
    spadku na dzieci itd - mozna zrzec sie spadku jeszcze za zycia członka
    rodziny.
    Co prawda nazywało sie to jakos inaczej.
    Myle sie?

  • 6. Data: 2010-03-24 08:11:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Xns9D45567D7DFDBbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Co prawda nazywało sie to jakos inaczej.
    > Myle sie?

    nie slyszalem o tym i wydaje sie dosc malo prawdopodobne, ale kto wie

  • 7. Data: 2010-03-24 08:16:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 07:58:58 +0000, Budzik napisał(a):

    > kiedys czytałem ,ze wlasnie po to, aby nie było problemu z
    > przechodzeniem spadku na dzieci itd - mozna zrzec sie spadku jeszcze za
    > zycia członka rodziny.
    > Co prawda nazywało sie to jakos inaczej. Myle sie?

    Nie mylisz się. Nazywa się to "zrzeczenie się spadku" - art. 1048-1050
    Kodeksu Cywilnego. Problem zazwyczaj jest tylko taki, że trzeba się udać
    w tym celu do notariusza *razem* z osobą, po której miałbyś dziedziczyć.
    W twoim wypadku razem z ojcem.

  • 8. Data: 2010-03-24 08:51:39
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > czynszu itp. Obawiam się, że po jego śmierci zostanę "uszczęśliwiony"
    > tym spadkiem. Możecie podpowiedzieć co mam zrobić?

    Przerabiałem to rok temu(radziłem się tu na grupie zresztą), identyczna
    sytuacja. Ojciec alkoholik, nabrał kredytów i nie oddawał. Zmarł. Same
    długi. Idziesz do dowolnego notariusza z odpisem skróconym aktu zgonu,
    stówą w kieszeni i mówisz, że chcesz się zrzec spadku. I od tej pory nie
    dziedziczysz po nim nic. Oni to już kierują do właściwego sądu. Masz
    papier od notariusza i to sprawę załatwia. Po jakimś czasie przyjdzie Ci
    list polecony z sądu, że akt notarialny do nich wpłynął, dostał numer
    taki to a taki i już.

    Mój ojciec miał 15 tysięcy złotych w kredytach, zdebetowane, zablokowane
    konto w banku, niezapłacone rachunki na kwotę ponad 5 tysięcy złotych.
    Poszedłem do banku oddać kartę do bankomatu, pani radośnie oświadczyła,
    że skoro jestem synem to muszę spłacić debet. A ja pani pokazałem akt
    notarialny, pani posmutniała, zrobiła sobie ksero i od tej pory żadnych
    wieści z banku nie ma;) RWE Stoen też nie był zadowolony, jak zobaczył,
    że nikt im nie ureguluje rachunku na 1200zł;)

    Taki ruch możesz wykonać jednak dopiero po śmierci ojca.

  • 9. Data: 2010-03-24 09:02:07
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Trzeba jednocześnie pamietać że sam zrzekając się spadku możesz zrobić sobie
    "kuku" jeśli posiadasz dzieci. W tym wypadku spadek przejdzie na nie - a Ty
    bedziesz się z tym motał dalej. Jednyna pociecha że dzieci dziedziczą "z
    dobrodziejstwem inwentarza" czyli nie spłacaja długów jeśli majątek je
    przekracza ale zabawy z tym moze być dużo.
    Jeśli posiadasz dzieci to przyjmij spadek "z dobrodziejstwem inwentarza" i w
    ten sposób przerwiesz linie dziedziczenia

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    SUZUKI GSR 600 :D

  • 10. Data: 2010-03-24 09:39:51
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010 08:16:33 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    >Kodeksu Cywilnego. Problem zazwyczaj jest tylko taki, że trzeba się udać
    >w tym celu do notariusza *razem* z osobą, po której miałbyś dziedziczyć.

    nie pamietam szczegolow, ale cos mi sie kojarzy ze mozna skierowac do
    sadu pismo o fakcie nieprzyjmoiwania spadku i to tez jest wazne - nie
    pamietam tylko czy da sie zrobic za zycia spadkodawcy, czy tez po jego
    smierci, ale przed sprawa o spadek (ja cyztalem to w kontekscie tego
    drugiego przypadku, ale byc moze obowiazuje rowniez w pierwszym).

    oczywiscie posiadanie dzieci komplikuje sprawe, bo wtedy traktuje sie,
    ze watkotworca "nie zyje" i spadek idzie na jego zstepnych.
    a jesli oni nieletni to zabawe ma ich opiekun prawny, czyli wlasnie
    watkotworca.

    pozdarwiam,
    Cyb