  • 11. Data: 2004-06-15 09:25:27
    Temat: Re: Odp: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <camd31$3g$1@nemesis.news.tpi.pl>, brett wrote:

    > W każdym razie jakiś kant tu odszedł

    Na czym polegał kant? Kogo okantowano i na ile?

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 12. Data: 2004-06-15 11:49:23
    Temat: Odp: Odp: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Na czym polegał kant? Kogo okantowano i na ile?

    Nie wiem. Ale tak szybko spraw w wydziałach ksiąg wieczystych się nie
    załatwia.
    Ponadto nastapiło złamanie umowy przedwstępnej.

  • 13. Data: 2004-06-15 12:48:10
    Temat: Re: Odp: Odp: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

    Użytkownik brett napisał:
    > Na czym polegał kant? Kogo okantowano i na ile?
    >
    > Nie wiem. Ale tak szybko spraw w wydziałach ksiąg wieczystych się nie
    > załatwia.
    > Ponadto nastapiło złamanie umowy przedwstępnej.

    Nikogo nie okantowano. Jeżeli przedmiotem umowy przedwstepnej była
    sprzedaż miszkania tylko nie sprzedanie tego mieszkania jest
    niedotrzymaniem warunków umowy. Mieszkanie jest, więc nie ma podstaw do
    odszkodowania. Jeśli chodzi o podane terminy - każdy może napisac kilka
    dni później. A kilka czy kilkanascie - w tej sytuacji zadna różnica.

    Aga

  • 14. Data: 2004-06-16 07:43:35
    Temat: Re: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agrida <a...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > odszkodowania. Jeśli chodzi o podane terminy - każdy może napisac kilka
    > dni później. A kilka czy kilkanascie - w tej sytuacji zadna różnica.

    IMHO nie ma podstaw do domagania się kary umownej. Umowę zawarto, własność
    przeniesiono, a jeszcze wskazać należy na przepis art. 356 par. 1 KC:
    wierzyciel może żądać osobistego świadczenia dłużnika tylko wtedy, gdy to
    wynika z treści czyności prawnej, z ustawy albo z właściwości świadczenia,

    pzdr

    marek radwański

  • 15. Data: 2004-06-16 07:43:59
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 16. Data: 2004-06-16 09:24:52
    Temat: Odp: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > IMHO nie ma podstaw do domagania się kary umownej. Umowę zawarto, własność
    > przeniesiono, a jeszcze wskazać należy na przepis art. 356 par. 1 KC:

    Wydaje mi się, że nie mozna powoływać się tu na art 356 kc. Dotyczy on
    spełnienia świadczenia, a nie zawarcia umowy.
    Przecież jak podpiszesz umowę przedwstępną z Kowalskim, to na podst. art 356
    nie może w jego miejsce wstąpić Nowak !

    Podpisuję umowę przedwstępną z X, to ostateczną też mam zawrzeć z X. Dopiero
    po zawarciu tejże umowy, świadczenia z niej wynikające mogą być spełnione
    także przez osoby trzecie.

    W naszej sprawie ojciec naruszył warunki umowy przedwstępnej, gdyż nie
    zawarł umowy ostatecznej, co więcej, przedmiot umowy zbył na rzecz osoby
    trzeciej ( syna ).
    Powinien więc oddać zadatek w wysokości podwójnej.

    Przecież zadatek ten nie obowiązywał już syna, i nie mógł być zaliczony na
    poczet ceny !

    brett

  • 17. Data: 2004-06-16 10:10:55
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > spełnienia świadczenia, a nie zawarcia umowy.
    > Przecież jak podpiszesz umowę przedwstępną z Kowalskim, to na podst. art 356

    Zawarcie umowy sprzedazy nieruchomosci jest wlasnie swiadczeniem i zostalo
    spelnione.
    Jezeli o to chodzi to wydaje mi sie, ze nie ma raczej kontrowersji. Trzeba
    teraz raczej spytac, czy wlasnie w tym wypadku "wlasciwosc swiadczenia" czy
    moze dorozumiana - wynikajaca z celu umowy przedwstepnej - "tresc czynnosci
    prawnej" (umowy przedwstepnej) pozwala na wykonanie takiego swiadczenia przez
    osobe inna niz dluznik.

    Konrad

  • 18. Data: 2004-06-16 12:01:56
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > prawnej" (umowy przedwstepnej) pozwala na wykonanie takiego swiadczenia

    Może się i zagalopowałem,
    w ostateczności, na miejscu tego ojca broniłbym się art. 5 kc.,

    pzdr

    marek radwański

  • 19. Data: 2004-06-16 12:47:36
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Zawarcie umowy sprzedazy nieruchomosci jest wlasnie swiadczeniem i zostalo
    spelnione.

    Nie zostało spełnione. Przecież nie zawarł umowy z ojcem.

    brett