  • 1. Data: 2004-06-14 18:57:07
    Temat: prawo prasowe
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    W jednej z gazet lokalnych ukazał sie materaił, do którego chciałbym się
    ustosunkować, gdyż w pośredni sposób mnie dotyczy. Na jakie artykuły prawa
    prasowego mogę się powołać ?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-06-14 19:15:06
    Temat: Re: prawo prasowe
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > W jednej z gazet lokalnych ukazał sie materaił, do którego chciałbym się
    > ustosunkować, gdyż w pośredni sposób mnie dotyczy. Na jakie artykuły prawa
    > prasowego mogę się powołać ?

    a co to ma byc? sprostowanie? jesli tak, to na
    Art. 31.
    Na wniosek zainteresowanej osoby fizycznej, prawnej lub innej jednostki
    organizacyjnej redaktor naczelny redakcji właściwego dziennika lub
    czasopisma jest obowiązany opublikować bezpłatnie:

    1.. rzeczowe i odnoszące się do faktów sprostowanie wiadomości
    nieprawdziwej lub nieścisłej,
    2.. rzeczową odpowiedź na stwierdzenie zagrażające dobrom osobistym.

    pozdr
    P@wel

  • 3. Data: 2004-06-16 19:14:20
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mon, 14 Jun 2004 21:15:06 +0200, na pl.soc.prawo, P@wel napisał(a):

    > a co to ma byc? sprostowanie? jesli tak, to na
    Tak. Ściślej: W gazecie był artykuł dotyczący lokalnego biuletynu.
    Zacytowano w nim wypowiedź jednej z osób redagujących ten biuletyn. I tą
    informację- de facto rozpowszechnioną przez gazetę o zasięgu powiatowym
    chcę sprostować. Stosowne pismo ( na razie bez powoływania się na prawo
    prasowe ) wystosowałem do redaktora lokalnego dodatku gazety. Odpisał, że
    ta sprawą zająć się ma redaktor naczelny (i tu ma rację), ale sugeruje,że
    jego zdaniem gazeta nie popełniła błędu. Jednocześnie nie twierdzi, że
    stroną jest redakcja lokalnego biuletynu, czyli można przyjąć, że bierze
    odpowiedzialność za opublikowany materiał. Jak się ma to "jego zdanie" do
    obowiązku sprostowanie.
> [...]
    > czasopisma jest obowiązany opublikować bezpłatnie:
    >
    > 1.. rzeczowe i odnoszące się do faktów sprostowanie wiadomości
    Pośle drugie pismo, tym razem powołując się na prawo prasowe. Co zrobić, w
    razie odmowy ?

    PS. Jeżeli w gaecie napiszą, że pan X powiedział o panu y że ten jest np
    złodziejem, to sprostowania należy żadać od gazety, która opublikowała
    wypowiedź, czy od pana X? Bo tu sytuacja jest podobna.
    PS2.
    --
    Marek