  • 1. Data: 2004-06-14 18:28:58
    Temat: *UDOWODNIJ, ZE NIE JESTES GARBATY!
    Od: "Andrzej B." <h...@o...pl>

    Witam,

    zadanie do przemyslenia pt. "Obywatele zbieraja kwity z zakladow pracy, by ZUS
    mial jak wyliczyc im emeryture".

    Czy nie jest to przegieciem paly, by pracownik udawadnial, ze pracodawca
    placil za niego ZUS?
    1. To pracodawca, a nie pracownik, zobligowany byl (przed 1998 r.) do
    odprowadzania skladki na ZUS.
    2. Jak wiec mozna przenosic obowiazek udowadniania na pracownika.
    3. A co, jak firmy nie ma, a archiwum szlag trafil, wyliczonko z minimalnej?

    Co o tym myslicie?
    Pozd.
    Andrzej B.
    www.media.prv.pl

  • 2. Data: 2004-06-14 18:59:52
    Temat: Re: *UDOWODNIJ, ZE NIE JESTES GARBATY!
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Andrzej B." <h...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:04c1.0000095c.40cdee6a@newsgate.onet.pl

    > [.............]
    > Czy nie jest to przegieciem paly, by pracownik udawadnial, ze pracodawca
    > placil za niego ZUS?

    ZUS nie wie gdzie pracowałeś bo składki
    były płacone listami zbioryczymi, tzn.
    firma taka i taka płaci za taką, a taką
    ilość pracowników. (dotyczy firm powyżej
    20 pracowników)

    > 1. To pracodawca, a nie pracownik, zobligowany byl (przed 1998 r.) do
    > odprowadzania skladki na ZUS.

    j.w.

    > 2. Jak wiec mozna przenosic obowiazek udowadniania na pracownika.
    > 3. A co, jak firmy nie ma, a archiwum szlag trafil, wyliczonko z
    > minimalnej?

    Niestety tak. Pracownicy którzy byli "na pensji" nie
    tacą bo w świadectwie pracy jest stawka (pobory)
    na której są zatrudniani. Gorzej mają "akordowcy".
    Jeśli nie mają zaświadczenia o zarobkach, a firmy
    nie ma to niestety naliczają im minimalną.

    PS. Nie pisz samą wielką czcionką bo wbrew pozorom
    wcale nie jest bardziej czytelna, a w usenecie oznacza
    krzyk.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Kiedy dojeżdżałem do skrzyżowania nagle pojawił się znak drogowy

  • 3. Data: 2004-06-14 19:14:45
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej B." <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placil za niego ZUS?
    > 1. To pracodawca, a nie pracownik, zobligowany byl (przed 1998 r.) do

    przeczytaj ustawę
    szczególnie rozdział o współpracy art. 125 i następne
    w emeryturach jest tak samo z grubsz jak w prawie cywilnym
    ciężar dowodu obciążą tego kto wynieść z danego faktu korzyści

    w nowym systemie - nowe emerytury nie będą wymagały już zbierania dokumentów
    bo każdy ubezpieczony posiada własne konto na którym na bieżąco jest
    notowany przbieg ubezpieczenia i składki
    sam widziałem to nie bajka dla porąbanych ;)

    dla pewności jeśli nadal nie ufasz zusowi (całkiem słusznie) wystąp od czasu
    do czasu o potwierdzenie okresów ubezpieczenia
    wydają jak na razie za darmo nie tak jak inne urzędy które każą sobie płacić
    za każde g.... w znaczkach skarbowych

  • 4. Data: 2004-06-15 07:31:59
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > ciężar dowodu obciążą tego kto wynieść z danego faktu korzyści

    Nie korzyści, tylko skutki prawne (art. 6 kc.).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-06-15 08:16:51
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    ZUS
    > mial jak wyliczyc im emeryture".
    >
    > Czy nie jest to przegieciem paly, by pracownik udawadnial, ze pracodawca

    Zyjemy w panstwie, gdzie prawo tworzy sie dla wygody
    urzednika a nie obywatela.

    Jesli ZUS nie potrafi wyliczyc naszych emerytur,
    jesli nie potrafi ODDAC nam naszych pieniedzy -
    niech sie trzyma z dala od naszych emerytur.
    Tak byc powinno, ale poniewaz zyjemy w tzw.
    "panstwie prawa", wiec generuje sie prawo
    dla wygody urzednika.

    WOJSAL

  • 6. Data: 2004-06-15 18:21:02
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie korzyści, tylko skutki prawne (art. 6 kc.).

    jasne stary
    masz mnie
    5 punktów dla ciebie

  • 7. Data: 2004-06-15 18:23:13
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niech sie trzyma z dala od naszych emerytur.
    > Tak byc powinno, ale poniewaz zyjemy w tzw.
    > "panstwie prawa", wiec generuje sie prawo

    strasznie mi wygodnie
    uh jak wygodnie
    leże se natym prawie
    i tak mi wygodnie