  • 31. Data: 2009-12-12 12:09:23
    Temat: Re: Odmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna?
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 12 Gru, 09:36, BK <b...@g...com> wrote:

    > I ta bezczelna dyskryminacja ludzi bez internetu przez sklepy
    > internetowe.

    A czemu nie?

    Z innej beczki - płatne strony internetowe wymagają hasła, np. aby je
    uzyskać i jednocześnie zapłacić należy wysłać sms i trudno się czasem
    doszukać innej opcji. Tylko jak to zrobić nie posiadając telefonu
    komórkowego... - obowiązku posiadania komórki póki co jeszcze nie ma,
    ale trwają prace nad wszczepianiem ich pod skórę tuż po porodzie...

    Można też sobie wyobrazić, że rząd zaplanuje internetową sprzedaż
    szczepionek na kaczkowatą grypę typu Tu1-Ka2, tyle że aby ją kupić
    trzeba będzie mieć internet i telefon komórkowy zarejestrowany na
    nazwisko kupującego (ot, taka forma identyfikacji). I co? Zaraz
    skończyłoby się to wielką awanturą, wnioskami do Trybunału
    Konstytucyjnego (naruszenie konstytucji?), komisjami śledczymi i
    wietrzeniem ciemnych powiązań z lobby komórkowo-telefonicznym...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 32. Data: 2009-12-12 12:25:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dość trudno posłać SMSa z wyjaśnieniem ;)

    To znaczy? Nie wiem jak w innych sieciach, ale
    ja mam możliwość wysyłania SMS na stacjonarne.

  • 33. Data: 2009-12-12 12:44:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 13:09, Rowerex <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Konstytucyjnego (naruszenie konstytucji?), komisjami śledczymi i
    > wietrzeniem ciemnych powiązań z lobby komórkowo-telefonicznym...

    cool ale nie mowimy o rzadzie i szczepionce tylko o prywatnej firmie i
    towarze, ktory mozna kupic w 248372984 innych firmach

    pora sobie uswiadomic, ze dyskryminacja byla, jest i bedzie

    nie zawsze jest czyms z czym mozna/nalezy walczyc, nie jest czyms za
    co mozna karac

    niedopuszczalne sa _pewne_ formy dyskryminacji ale nie kazda
    dyskryminacja

    trudno za przejaw niesprawiedliwej i nieuzasadnionej dyskryminacji
    uznac np. sklap internetowy dostepny jedynie dla ludzi majacych dostep
    do internetu :)

  • 34. Data: 2009-12-12 14:09:03
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-12 13:44, BK wrote:

    > trudno za przejaw niesprawiedliwej i nieuzasadnionej dyskryminacji
    > uznac np. sklap internetowy dostepny jedynie dla ludzi majacych dostep
    > do internetu :)

    znając Tristana, za kilka tygodni i taki wątek się pojawi :-)

  • 35. Data: 2009-12-12 17:12:21
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 12 Gru, 13:44, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > co mozna karac
    >
    > niedopuszczalne sa _pewne_ formy dyskryminacji ale nie kazda

    Rzecz jasna się zgadzam - ściganie z urzędu wszelkich form
    dyskryminacji byłoby bez sensu. Ewentualną "karę" mogą wymierzyć
    klienci, zwyczajnie pomijając pewne sklepy i temu podobne.

    No ale wiadomo, najlepiej być pięknym, bogatym, wtedy nikt nie stawia
    problemów - biednemu wiatr w oczy ;-)

    > trudno za przejaw niesprawiedliwej i nieuzasadnionej dyskryminacji
    > uznac np. sklap internetowy dostepny jedynie dla ludzi majacych dostep
    > do internetu :)

    Z tym że sprawa opisana przez wątkotwórce dotyczy osoby, która takowy
    dostęp ma... I jakoś w tej dyskusji chyba nikt nie zwrócił uwagi na
    to, że owa osoba _zapłaciła_ już za towar, a sklep odmawia wysłania
    towaru stawiając jakieś tam warunki.

    Pytanie, czy konieczność posiadania telefonu jest opisana w
    regulaminie owego sklepu, czy kupujący się z nim zapoznał, czy sklep
    ma w ogóle jakiś swój regulamin i gdzie ten regulamin można sobie
    ewentualnie wsadzić z prawnego punktu widzenia.

    Jeśli sklep wyraźnie nie informuje o warunkach wysyłki, to trudno
    dopatrzyć się przyczyn dla których odmawia wysyłki za opłacony towar.
    Jedna ze stron z umowy się już wywiązała, a druga nie - pytanie co z
    ową umową...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 36. Data: 2009-12-12 18:09:04
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > sklep internetowy www.newmedia-art.pl odmawia sprzedaży osobie bez
    > telefonu. Osoba ta zamówiła towar, zapłaciła natychmiast przelewem, a
    > jednak sklep wysyła mejle z żądaniem podania telefonu, argumentując to
    > następująco: ,,Problem tylko w tym, że kurier, który dostarcza przesyłkę
    > potrzebuje numeru telefonu, aby się z Panem skontaktować i nie przyjmie
    > paczki, jeżeli takiego numeru nie otrzyma. Proszę o numer.''.
    >
    > Czy takie żądanie kuriera/sklepu jest zasadne prawnie?

    Otrzymałeś od sprzedawcy potwierdzenie dokonania zakupu ?

  • 37. Data: 2009-12-12 18:17:35
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl>

    > Nic. Są wzorcowo działające firmy kurierskie gdzie kurier zanim
    > podjedzie dzwoni i pyta czy może przyjechać.
    > Odbieranie przesyłki od takiej firmy jest łatwe i przyjemne.
    > I nagle się okazuje że jak się trafi idiota lub zamawiający
    > z jakąś fobią taka firma staje się złem wcielonym.
    > Bo w w 21 wieku wymaga aby odbierający miał telefon i
    > potrafił go odebrać. Co jak wiadomo jest tylko i wyłącznie
    > szykanowaniem głuchych, ślepych, kretynów oraz dotkniętych
    > fobią niepodawania numeru telefonu.

    Chodzi o to, by zarówno w trakcie realizacji usługi jak i potem nie mieć
    głupkowatych połączeń czy sms'ów tylko dlatego, że debilna firma w
    spamowaniu upatruje swojego rozwoju.

  • 38. Data: 2009-12-12 18:25:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>

    > ale brak nr tel może być jak najbardziej dobrym powodem na odmowę
    > wykonania
    > usługi skoro ten nr tel potrzebny jest podwykonawcy

    Z jakim podwykonawcą ???

  • 39. Data: 2009-12-12 19:06:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    BK pisze:
    > I ta bezczelna dyskryminacja ludzi bez internetu przez sklepy
    > internetowe.

    Złe porównanie. To tak jakbyś powiedział, że warsztat samochodowy
    dyskryminuje ludzi bez auta.

    Natomiast tutaj zamówienie zostało złożone i nie jest to usługa związana
    z telefonem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2009-12-12 19:17:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 20:06, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > dyskryminuje ludzi bez auta.
    >
    > Natomiast tutaj zamówienie zostało złożone i nie jest to usługa związana

    Ze niby twoje porownanie ma jakis najmniejszy sens? ;-)