  • 1. Data: 2009-12-11 20:23:29
    Temat: Jak odzyskać kasę?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    zamówiłem słuchawki u sprzedawcy nie będącego przedsiębiorcą przy pomocy
    Allegro.pl. Niestety minęły ponad trzy tygodnie, a słuchawek nie
    otrzymałem. Sprzedawca natomiast nie odpowiada na emile.

    Czy sprawa jest przegrana tak jak w przypadku otrzymania zepsutego
    towaru, czy też skoro nie dostałem nic, to mogę to zgłaszać na policji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-12-11 20:49:18
    Temat: Re: Jak odzyskać kasę?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > Czy sprawa jest przegrana tak jak w przypadku otrzymania zepsutego
    > towaru, czy też skoro nie dostałem nic, to mogę to zgłaszać na policji?

    se mozesz zglosic.
    czy cos z tego wyniknie tego nie wie nikt.

  • 3. Data: 2009-12-11 21:24:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-12-2009 o 21:23:29 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy sprawa jest przegrana tak jak w przypadku otrzymania zepsutego
    > towaru, czy też skoro nie dostałem nic, to mogę to zgłaszać na policji?

    Tristan, skąd ty bierzesz te wszystkie nieszczęścia?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-12-11 21:32:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > se mozesz zglosic.

    No to se ostatnio zgłosiłem, jak mi przysłali zepsuty sprzęt. Ale wtedy
    grupa mnie wyśmiała, że policja nie jest od tego i że muszę się pogodzić
    ze stratą, bo nie da się udowodnić celowego oszustwa, więc nie jest to
    sprawa do policji.

    Więc się zastanawiam, czy teraz też nie będzie, że może niecelowo nie
    wysłano.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-12-11 22:08:35
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    sprawa ptosta jak budowa cepa

    idziesz na policie zglaszasz

    kopie notatki wysylasz do allegro korzystajac z programu ochrony kupujacych

    dostaniesz zwrot kasy a oni juz wyciagna sobie konsekwenje od sprzedawcy
    sir

  • 6. Data: 2009-12-11 22:34:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał Gut pisze:
    > sprawa ptosta jak budowa cepa
    > idziesz na policie zglaszasz
    > kopie notatki wysylasz do allegro korzystajac z programu ochrony kupujacych

    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś Program wymagał umorzenia sprawy. A to
    trwa dłużej niż 3 miesiące, które ów Program wymagał. Więc było to
    bardzo wygodne dla Allegro :D

    > dostaniesz zwrot kasy a oni juz wyciagna sobie konsekwenje od sprzedawcy
    > sir

    Na razie w końcu na GG ją dorwałem. Coś bredzi o włamaniu na konto
    bankowe i że nie mogła się dostać do kasy przez miesiąc. Podobno
    wysłane... Ciekawe...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2009-12-11 22:54:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Podobno
    > wysłane... Ciekawe...

    Taaaaa.....

  • 8. Data: 2009-12-12 07:22:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    >
    > Czy sprawa jest przegrana tak jak w przypadku otrzymania zepsutego
    > towaru, czy też skoro nie dostałem nic, to mogę to zgłaszać na policji?

    Zamiast drogi karnej możesz wybrać drogę cywilną - wyślij mu przez
    allegro informację, że wyznaczasz mu termin na wywiązanie się z umowy
    (np. 3 dni), po upłynięciu którego z niej rezygnujesz. A potem możesz go
    pozwać w sądzie cywilnym. Wydanie nakazu zapłaty to kwestia kilku
    tygodni. Dwa razy na allegro trafiłem na takiego nieuczciwego
    sprzedawcę, i w ten sposób właśnie załatwiałem sprawę.

    Oszustwo można zgłaszać w ewidentnych przypadkach - np. jak ktoś
    podał fałszywe dane. Oraz wówczas, jak się koniecznie chce skorzystać z
    POK - jak widać nieraz nie jest on do szczęścia potrzebny.

    --
    Liwiusz