  • 1. Data: 2009-12-11 19:10:23
    Temat: Odmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    sklep internetowy www.newmedia-art.pl odmawia sprzedaży osobie bez
    telefonu. Osoba ta zamówiła towar, zapłaciła natychmiast przelewem, a
    jednak sklep wysyła mejle z żądaniem podania telefonu, argumentując to
    następująco: ,,Problem tylko w tym, że kurier, który dostarcza przesyłkę
    potrzebuje numeru telefonu, aby się z Panem skontaktować i nie przyjmie
    paczki, jeżeli takiego numeru nie otrzyma. Proszę o numer.''.

    Czy takie żądanie kuriera/sklepu jest zasadne prawnie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-12-11 19:18:12
    Od: "Dominika" <d...@o...pl>

    wiesz co... nie znam sie na tym dokladnie, ALE....... firmy kurierskie
    potrzebuja nr telefonu gdyby nie potrafili trafic do adresata i z tego co mi
    wiadomo nie jest konieczne podawanie nr telefonu, ale niech lepiej sie
    jeszcze ktos wypowie
    No i bardzo dziwny jest dla mnie fakt takiego zadania przez sklep numeru
    telefonu... w sumie jak cos to podaj nr budki telefonicznej lub z pracy
    jesli nie da sie z nimi dogadac
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-11 19:19:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 20:10:23 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > paczki, jeżeli takiego numeru nie otrzyma. Proszę o numer.''.
    >
    > Czy takie żądanie kuriera/sklepu jest zasadne prawnie?

    a niestety tak jest, że niektóre firmy kurierskie muszą mieć nr telefonu,
    inaczej nie dostarczą; jak podasz fałszywy numer, kurier nawet nie podejmie
    próby jechania pod adres. W większych miastach, gdzie znajduje sie magazyn
    firmy kurierskiej - nie zawsze dzwonią, ale często bywa tak, że kurier musi
    jechać nawet 100 km w jedną stronę co czasem robi przesyłkę deficytową.

    Nie ma tego problemu Poczta Polska i jej usługa kurierska Pocztex.
    Zazwyczaj do poczty powiatowej jest niedaleko, zostawia avizo i tyle.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 4. Data: 2009-12-11 19:25:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > a niestety tak jest, że niektóre firmy kurierskie muszą mieć nr telefonu,

    Pytanie czy to zasadne prawnie.

    > Nie ma tego problemu Poczta Polska i jej usługa kurierska Pocztex.
    > Zazwyczaj do poczty powiatowej jest niedaleko, zostawia avizo i tyle.

    Wiem. Od lat zachwalam pocztę polską. Co z tego, skoro sklep
    wzmiankowany nie korzysta z usług poczty, tylko szemranych kurierów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-12-11 19:51:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Gru, 20:25, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Pytanie czy to zasadne prawnie.

    A dlaczego ma byc niezasadnie? Firma ma usluge kurier z awizo
    telefonicznym - nie chcesz nie korzystaj. Sa przeciez inne firmy
    kurierskie i poczta polska. Wiec zadanie kuriera jest jak najbardziej
    prawne.
    Jesli sklep w odpowiedni sposob - przed dokonaniem zakupu - informuje
    klienta o takiej procedurze to chyba nie ma problemu.

    Wiem wiem zaraz bedzie flame ludzi od klauzul niedozwolonych, danych
    osobowych i sprzedazy wiazanej ale co mi tam ;)))))

  • 6. Data: 2009-12-11 19:54:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 20:25:02 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Pytanie czy to zasadne prawnie.

    w warunkach wolnej gospodarki rynkowej...

    nie mam czasu szukać, ale jest artykuł w kodeksie wykroczeń dotyczy
    sprzedaży towarów, że kto bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży
    towaru, to może i usługi... ?
    ale brak nr tel może być jak najbardziej dobrym powodem na odmowę wykonania
    usługi skoro ten nr tel potrzebny jest podwykonawcy

    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_2.php

  • 7. Data: 2009-12-11 19:58:52
    Od: "Dominika" <d...@o...pl>

    sluchaj wez zadzwon tej formy kurierskiej i sie dowiedz czy napewno jest to
    potrzebne... bo widze , ze chhloaki definitywnie pisza iz owszem.... ale ja
    mam watpliwosci....
    zadzwon do firmy kurietrskiej i sie dowiedz.... to moja rada... pewna rada

  • 8. Data: 2009-12-11 20:10:27
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 11 Gru, 20:51, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Wiem wiem zaraz bedzie flame ludzi od klauzul niedozwolonych, danych
    > osobowych i sprzedazy wiazanej ale co mi tam ;)))))

    Osobiście bym to podciągnął pod dyskryminację, ale co mi tam ;-) Skoro
    sklep nie sprzedaje "nie posiadającym telefonów", to idąc dalej,
    mógłby też nie sprzedawać łysym, niskim, cyganom czy murzynom... :P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2009-12-11 20:12:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Rowerex" <r...@o...pl> wrote
    >Osobiście bym to podciągnął pod dyskryminację

    A tak konkretnie, jaki akt prawny i przepis masz na myśli? Wiesz, to jest
    bardzo szerokie pojęcie...

  • 10. Data: 2009-12-11 20:14:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Rowerex pisze:
    > Osobiście bym to podciągnął pod dyskryminację, ale co mi tam ;-)

    No jest to niewątpliwie dyskryminacja niepełnosprawnych, bo przecie
    głuchy czy niemowa telefonu nie posiada, ale zamawiać przez internet
    chyba może?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek