  • 31. Data: 2013-02-20 20:27:07
    Temat: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Szymon von Ulezalka in
    [......]
    > zdajesz sobie sprawe ze na odmowienie sprzedazy produktu komus "bo mi
    > sie tak podoba" jest paragraf?

    wchodzisz do sklepu, wybierasz, placisz --> dajesz cos tam grubszego i 30
    sztuk jednogroszowek, i sprzedawca mowi, ze nie bierze takiej drobnicy,
    Ty --> nie mam innej kasy, on ---> to panu nie sprzedam, bo takiej kasy nie
    biore.
    albo: lezy 30 obrusow, damy kupuja na potege, Ty --> chcesz kupic, on --> to
    nie na
    sprzedaz, Ty --> jak to nie na sprzedaz,a co innego tutaj widze? on --> i
    tak pan nie wie co sie z
    tym robi, Ty--> a co to pana obchodzi, kupuje i moja sprawa co z tym zrobie,
    kibel wytapetuje, on --> nie moim obrusem, NIE SPRZEDAM.

    1.
    jaki/ktory paragraf jest na pierwsza sytuacje? a na druga?

    2.
    a jaki/ktory w przypadku, gdy sprzedawca powie: nie sprzedam, "bo mi sie
    tak podoba"

  • 32. Data: 2013-02-20 21:12:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 18:35, c...@p...onet.pl pisze:
    > Czy klient ma prawo odmowic przyjecia reszty w postaci garsci jednogroszowek?

    A sprzedawca ma możliwość wydania w inny sposób?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2013-02-20 21:26:18
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-02-20 20:27, 1634Racine pisze:

> [...]
    > 2.
    > a jaki/ktory w przypadku, gdy sprzedawca powie: nie sprzedam, "bo mi sie

    Kodeks Wykroczeń:

    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,

    podlega karze grzywny.

    Na upartego - wszystkie trzy sytuacje. ;)

    --
    spp

  • 34. Data: 2013-02-20 22:11:09
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.02.2013 20:14, 1634Racine pisze:
    > m in news:51249aa1$0$1315$65785112@news.neostrada.pl
    > [...........]
    >

    > :)
    > i wszyscy je znamy tak samo co do tresci? nikt mniej ich nie zna (co do
    > ilosci), nikt wiecej?

    A co to ma do rzeczy? Ustawy o PTU nikt prawie nie zna całej, a jakoś
    każdego obowiązuje.

    Skąd pomysł że wszyscy mają znać je tak samo?

    p. m.

  • 35. Data: 2013-02-20 23:46:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > A jakie przepisy są naruszone?

    W tym przypadku - żadne.

  • 36. Data: 2013-02-21 00:37:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mr. Misio wrote:

    > Ale przed. Tzn. w regulaminie albo gdzies widoczna informacja o tym.
    >
    > "płatności bilonem o nominałach... " kost obsługi...

    nie, bo to by bylo niezgodne z prawem
    nie mozna pobierac oplaty za platnosc gotowkowa

    mozna natomiast nieprzyjac zaplaty uciazliwej lub jesli platnosc
    zostala juz dokonana. naprzyklad zostawil furgonetke i pojechal obciazyc
    rzeczywistymi kosztami oblugi tej platnosci. i nie potrzeba do tego cennika

  • 37. Data: 2013-02-21 00:44:36
    Od: c...@p...onet.pl

    W dniu środa, 20 lutego 2013 21:12:54 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A sprzedawca ma możliwość wydania w inny sposób?

    Ma psi obowiazek dbania o wystarczajaca liczbe monet w kasie.
    Zawsze moze poprosic o przyslanie bilonu na stanowisko.
    To bylo w hipermarkecie, gdzie maja taka mozliwosc.

    Mowila, ze konczy zmiane i pewnie chciala sie pozbyc klopotu z drobnymi.
    Tak mysle, bo poprosilem o zapalki lub slodycze zamiast reszty,
    a ona odmowila i wcisnela jakis guzik pod kasa.
    Pewnie wzywala ochrone, a ja nie chcialem miec wiekszych klopotow,
    dlatego sie zmylem.

    WM

  • 38. Data: 2013-02-21 01:04:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > nie, bo to by bylo niezgodne z prawem
    > nie mozna pobierac oplaty za platnosc gotowkowa

    tak, napisalem to pozniej.

    > mozna natomiast nieprzyjac zaplaty uciazliwej

    widac placenie groszówkami za autostradę było nie uciążliwe wg sądu :)

  • 39. Data: 2013-02-21 01:06:16
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik c...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > a ona odmowila i wcisnela jakis guzik pod kasa.
    > Pewnie wzywala ochrone, a ja nie chcialem miec wiekszych klopotow,

    phhh, mienczak :)

    ja bym przyjal kase w groszowkach, i... siegnal po batonik, gumy czy
    frugo co zwykle sa przy kasach i... zapłącił tymi groszówkami :)

  • 40. Data: 2013-02-21 01:18:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl>

    > Praktycznie ;) to skonczyla sie uniewinnieniem motocyklisty
    > http://www.motogen.pl/Na-A4-mozna-placic-groszowkami
    ,1224.html

    Czyli zdygał