  • 1. Data: 2013-02-16 17:07:13
    Temat: Pracownik na L4 - zus
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    Witam,
    poraz pierwszy mnie to spotkalo, nie mam tez ksiegowej ktora by to pyknela za mnie.

    Musze rozliczyc z zus pracownika za styczen (l4 od 23.01 szpitalne do tej pory). Jak
    widac jestem juz spozniony.

    Kwoty mam powyliczane - udalo mi sie dotrzec do dobrego excela, przeanalizowalem go,
    porownalem z wynikami z innych zrodel itd no i w sumie zgadza sie.

    Ale kwitki RSA, RCA, DRA mnie rozwalaja.

    Dotychczas jechalem sobie do placowki zus i tam mi pani drukowala wszystko a ja tylko
    podpisywalem. A teraz mi odmowiono heh. Nie byla pewna jak sie to robi podczas l4 i
    bala sie ryzykowac. kazala samemu wypelnic.

    wspomagajac sie poprzednimi tymi drukami prawie wszystko moge sobie wydedukowac. RCA
    potrafie przebrnac. ale DRA (chodzi o blok V - czym sie rozni pole 1 od pola 2?) oraz
    druk RSA - http://slimak.onet.pl/_m/biznes/firma/deklaracje_200
    1/zus/RSA.pdf szczegolnie bloki 5b, 6b, 7b, 8b) to skuteczna blokada.

    czy ktos moglby mi pomoc?
    z danych wejsciowych:
    wynagrodzenie pracownika: 5000 brutto
    zwolnienie od 23.01.2013 - 9 dni stycznia
    zatrudnienie od 27.12.2012

    z gowy dzieki, wystarczy mi jakis gotowy przyklad dla konrketnej sytuacji (chory
    pracownik, bez ciazy i bez wypadku w drodze do pracy). przeniose to potem na siebie.

    zlotawy

  • 2. Data: 2013-02-18 11:01:36
    Temat: Re: Pracownik na L4 - zus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Feb 2013, zlotawy wrote:

    > Ale kwitki RSA, RCA, DRA mnie rozwalaja.

    Wrzuć może na .podatki
    Ja tam w papiórki do ZUSu się nie pcham jak nie musze, ale jako że
    .prawo.podatki już od paru lat powinno byc "...i parapodatki", to
    raczej Cię stamtąd nie wyrzucą :)

    pzdr, Gotfryd