  • 21. Data: 2013-02-20 00:52:38
    Temat: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek in news:kfu79l$7i6$5@dont-email.me
    > Art. 5. KC
    > Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze
    > społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia
    > społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane
    > za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    czyli zaplata garscia jednogroszowek lub odmowa sprzedazy sa rownorzednymi
    emanacjami "wykonywania" zasad wspolzycia spolecznego? a gdzie, z kolei, te
    _zasady_ sa postanowione?

  • 22. Data: 2013-02-20 01:12:55
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik 1634Racine napisał:
    > Mr. Misio in news:kg0gal$5n0$1@node1.news.atman.pl
    >

    > ok, zalozmy,ze nie daje sie polubownie; no i na jakiej _podstawie_ sad
    > rozstrzygnie? po "uważaniu"?? w sytuacji "ma prawo/nie ma prawa" sad
    > rozstrzyga wedlug widzimisie?

    Według zapoznania się z sytuacją i jej ocenie.

    Sprzedawca nie sprzedał telewizora murzynowi, bo nie lubi czarnych - no
    cóz, nieuzasadnione

    Sprzedawca nie sprzedał telewizora murzynowi, bo nie było prądu i kasy
    nie działały - uzasadnione

  • 23. Data: 2013-02-20 09:50:32
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    teoretycznie- odmowic nie moze
    praktycznie- byla juz jedna "sprawa" ze zdaje sie kierowcami motorow
    placacymi na autostradzie jednogroszowkami w ramach protestu...
    wszystko rozbija sie o motywy.

    simon

  • 24. Data: 2013-02-20 09:52:23
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 19 Feb, 14:49, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
> [...]
    > nie sprzedawac niczego karłom. Albo jednookim. I nie musi sie z tego
    > tlumaczyc. To moze byc chora i przykra sytuacja dla karlow i jednookich -
    > ale wlasciciel rozporzadza swoim majatkiem sklepowym, jakim jest towar i
    > lada, i kasa fiskalna, itd. Dlatego nagle moze przyjac zasade, ze w srody
    > przyjmuje zaplate tylko jednogroszowkami. I nic mu nie zrobisz. Albo: ze
    > przyjmuje max siedem jednogroszowek w jednej zaplacie. jest wolnym
    > czlowiekiem. Tak samo, jak zakladajac sklep z pieczywem - ma tam tylko bulke
    > tartą. mozesz sie oburzac. Tylko tyle. A prawo jego.

    zdajesz sobie sprawe ze na odmowienie sprzedazy produktu komus "bo mi
    sie tak podoba" jest paragraf?

  • 25. Data: 2013-02-20 10:42:57
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.02.2013 00:52, 1634Racine pisze:
    > witek in news:kfu79l$7i6$5@dont-email.me
    >

    > czyli zaplata garscia jednogroszowek lub odmowa sprzedazy sa
    > rownorzednymi emanacjami "wykonywania" zasad wspolzycia spolecznego?

    IMHO mniej więcej tak.

    > a gdzie, z kolei, te _zasady_ sa postanowione?

    Te zasady sobie społeczeństwo ustanowiło.

    p. m.

  • 26. Data: 2013-02-20 10:48:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Lut, 09:50, Szymon von Ulezalka <a...@i...pl> wrote:
    > teoretycznie- odmowic nie moze
    > praktycznie- byla juz jedna "sprawa" ze zdaje sie kierowcami motorow
    > placacymi na autostradzie jednogroszowkami w ramach protestu...
    > wszystko rozbija sie o motywy.

    Praktycznie ;) to skonczyla sie uniewinnieniem motocyklisty
    http://www.motogen.pl/Na-A4-mozna-placic-groszowkami
    ,1224.html

    WS

  • 27. Data: 2013-02-20 16:35:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:

    > Praktycznie ;) to skonczyla sie uniewinnieniem motocyklisty
    > http://www.motogen.pl/Na-A4-mozna-placic-groszowkami
    ,1224.html

    > WS

    no a jak inaczej mialo sie skonczyc. ani to kodeks karny ani wykroczen.
    po prostu odmowiono mu przyjecia zaplaty w takiej formie.
    i albo go nie wpuszczopno a jak go wpuszczono to mieli prawo albo
    dochodzic zaplaty albo kosztow obslugi tych groszowek.
    ja bym zrobil to drugie.
    wymyslanie czegos pod kodeks karny czy7 wykroczen jest zwyklym
    naciagactwem i salusznie zostali spuszczeni na drzewo.

  • 28. Data: 2013-02-20 16:40:44
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:
    > albo kosztow obslugi tych groszowek.
    > ja bym zrobil to drugie.

    Ale przed. Tzn. w regulaminie albo gdzies widoczna informacja o tym.

    "płatności bilonem o nominałach... " kost obsługi...

    choć nie wiem, czy to nie byłoby naruszenie jakichś przepisów, jak z
    katami płatniczymi, gdzie stosuje się manewr (np. morele.net)

    cena 100 zł obejmuje rabat za płatność gotówką (cena bez rabatu 105 zł)

    wiec

    cena YYY zł obejmuje rabat za płatność bezgotówkową lub banknotami i
    bilonem o nominałąch wyższych niż 20 / 50 / groszy.

    albo postawienie "ograniczenia" technologicznego, jak w automatach
    biletowych, które nie przyjmuja platnosci 5,2,1 gorszowkami tylko inaczej:

    przyjmuja 10,20,50 groszy, 1,2,5 złotych i banknoty :)

  • 29. Data: 2013-02-20 19:38:43
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-02-20 16:40, Mr. Misio pisze:

    > choć nie wiem, czy to nie byłoby naruszenie jakichś przepisów, jak z
    > katami płatniczymi, gdzie stosuje się manewr (np. morele.net)
    >
    > cena 100 zł obejmuje rabat za płatność gotówką (cena bez rabatu 105 zł)

    A jakie przepisy są naruszone?

    --
    spp

  • 30. Data: 2013-02-20 20:14:33
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    m in news:51249aa1$0$1315$65785112@news.neostrada.pl
    > IMHO mniej więcej tak.
    > Te zasady sobie społeczeństwo ustanowiło.

    :)
    i wszyscy je znamy tak samo co do tresci? nikt mniej ich nie zna (co do
    ilosci), nikt wiecej?
    cienka grafika.