  • 51. Data: 2009-07-02 05:52:40
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: spp <s...@o...pl>

    to pisze:

    > Najwyraźniej inaczej rozumiemy uczciwość.

    Ale to jest bardzo uczciwe - co nieuczciwego jest w tym iż klient chce
    uzyskać jak najniższą cenę? Z równym powodzeniem mógłbyś twierdzić że
    nieuczciwe jest zatajenie nazwy producenta gdybym ją znał a nie musiał
    podawać. Co innego gdy muszę ją podać - wtedy rzeczywiście to jest
    nieuczciwe a nawet bezprawne. :)
    Na tym właśnie polega handel. :)

    --
    spp

  • 52. Data: 2009-07-02 05:58:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Co nie zmienia faktu, ze informację tę ma prawo znać z uwagi właśnie na
    > zapisy dotyczące odpowiedzialności cywilnej za produkt niebezpieczny.

    Ma prawo znać, są jednak przypadki gdy sprzedawca nie ma obowiązku
    udzielania takiej informacji.

    > Sklep niestety ma obowiązek tę informację ujawnić i już.

    Nie ma bo nie.

    > Co do zasady
    > próba ukrycia producenta przez sklep jest po prostu czynem nieuczciwej
    > konkurencji.

    A dlaczego?

    --
    spp

  • 53. Data: 2009-07-02 07:01:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    spp pisze:

    > Żadne cwaniactwo, zdrowe i naturalne zachowania. :)

    To oznacza, że odmowa podania tych informacji przez sprzedawcę jest z
    jego strony zdrowym i naturalnym zachowaniem.
    Nie rozumiem dlaczego wymaga się do sprzedawców więcej niż od klientów?

    Albo ja daję komuś zarobić a on mnie traktuje tak, żebym chciała dać mu
    zarobić jeszcze raz albo nawzajem usiłujemy sie wycyckać i wtedy nie
    należy oczekiwać wysokiej jakości obsługi ani miłych uśmiechów na
    dowidzenia.

    Doprawdy, żeby mieć pretensje, że ktoś okazał się większym cwaniakiem...

    Jak widać znajomość pojęcia "imperatyw kategoryczny" powinna być
    wymagana, żeby ukończyć podstawówkę. Liczba postów na .prawo spadłaby o
    połowę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 54. Data: 2009-07-02 07:19:43
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 19:59:10 +0000 (UTC), to napisał(a):

    > Zdrowym i naturalnym nazywasz oglądanie towaru w sklepie i zamawianie u
    > producenta? Gdyby wszyscy się tak "zdrowo i naturalnie" zachowywali, to
    > te sklepy przestałyby istnieć.

    G..no prawda. Oczywiscie pomijasz to ze wielu naprawde duzych producentow
    *nie* sprzedaje detalicznie odsylajac do dystrybutorow, lub sprzedaje
    detalicznie w cenach naprawde detalicznych...czesto wyzszych niz u
    dystrybutora?

    --
    Mark

  • 55. Data: 2009-07-02 07:26:12
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 20:36:00 +0000 (UTC), to napisał(a):

    > To nie jest to samo, bo Emka poszła do tego sklepu z intencją wyłącznie
    > pooglądania towaru, a kupienia go u producenta. Twoim zdaniem takie
    > zachowanie jest uczciwe? Moim zdaniem nie.

    To ja poprosze o wskazanie jasno, czarno na bialym co tu jest nieuczciwego?
    Ma jakis obowiazek kupic jak ogladnie? Nie, nie ma.
    Normalne mechanizmy rynkowe. Klient chce kupic taniej. I *wcale* to nie
    oznacza ze kupujac bezposrednio u producenta, kupi taniej. Moze tak, moze
    nie, zalezy od miliona czynnikow.
    Natomiast zarzucanie nieuczciwosci jest tu, delikatnie mowiac, zalosne

    --
    Mark

  • 56. Data: 2009-07-02 07:43:56
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Easy" <e...@m...nospam.org> napisał

    > i dobrze ze nie podali... typowe polaczkowe cwaniactwo....

    Że co przepraszam? Co jest cwaniaczkowatego w tym, że chciałabym znać nazwę
    producenta?

    > co innego gdybys powiedziała ze jednego producenta lubisz a drugiego
    > nie...

    Aha, i wtedy sprzedawca poda mi nazwę producenta? ;-)

    > zadaj sobie laskawie troche trudu, skoro chcesz zaoszczedzic kase i
    > poprzegladaj katalogi.

    A czy ja się kogoś pytałam, jak zaoszczędzić kasę?
    Nie - zadałam proste pytanie, czy sprzedawca ma obowiązek podać nazwę
    producenta czy nie ma takiego obowiązku.
    Zainteresował mnie ten temat przy okazji odwiedzin jednego z salonów
    łazienkowych, gdy na ścianie zobaczyłam płytki i z czystej ciekawości
    spytałam, kto jest ich producentem. Powodów mojego pytania mogło być wiele,
    ale to nie jest tematem dyskusji.

    E.

  • 57. Data: 2009-07-02 07:52:13
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > To oznacza, że odmowa podania tych informacji przez sprzedawcę jest z jego
    > strony zdrowym i naturalnym zachowaniem.

    Ale czy tak jest w istocie (w sensie, czy ma do tego prawo?) czy jest to
    tylko domniemanie?
    Sprzedawca może ze względu na dobro własnego interesu chcieć odmówić wielu
    rzeczy np. naklejenia etykiety w języku polskim na zagranicznym towarze. Ale
    niestety prawo ogranicza go w tej kwestii i nakazuje etykietowanie w języku
    polskim. Moje pytanie było podobnej natury - czy sprzedawca ma pełną
    dowolność w ujawnianiu bądź ukrywaniu takich informacji jak nazwa producenta
    towaru czy też obowiązują go jakieś przepisy. Skupmy się więc na tym, a nie
    na roztrząsaniu kto jest większym cwaniakiem i dlaczego.

    > Doprawdy, żeby mieć pretensje, że ktoś okazał się większym cwaniakiem...

    Jak wyżej. Kompletnie nie zrozumiałaś problemu i pytania.

    > Jak widać znajomość pojęcia "imperatyw kategoryczny" powinna być wymagana,
    > żeby ukończyć podstawówkę. Liczba postów na .prawo spadłaby o połowę.

    Też tak myślę. Zabrałaś głos nie mając właściwie nic konkretnego do
    powiedzenia.
    Dla podkreślenia - to jest grupa o prawie i o podstawy prawne zapytałam, a
    nie o aspekty etyczne biznesu.

    E.

  • 58. Data: 2009-07-02 07:56:24
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Pytała i jasno określiła cel -- nie chce znać żeby np. zorientować się w
    > jakości produktu zanim zdecyduje się na zakup w tym sklepie, lecz tylko
    > po to, by zamówić towar bezpośrednio u producenta, taniej.

    To widocznie źle mnie zrozumiałeś. Nie pytałam sprzedawcy o producenta po
    to, by kupić taniej. Spytałam z czystej ciekawości, bo zainteresowały mnie
    konkretne płytki i chciałam wiedzieć, kto je produkuje.
    A to, że tutaj w wątku napisałam, że taka informacja może być komuś
    potrzebna do tego, by mógł kupić taniej u producenta to był jedynie przykład
    powodu, dla którego ktoś takiej informacji oczekuje.

    E.

  • 59. Data: 2009-07-02 07:59:33
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > A ktoś Ci każe tam kupować?

    A co to ma do rzeczy?
    Skup się na pytaniu, które zadałam w pierwszym poście, a jeśli nie znasz
    odpowiedzi, to nie pisz :)

    E.

  • 60. Data: 2009-07-02 08:01:51
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

> [...]
    >
    > Wyjaśnij również, że sprzedaż towaru bez oznaczeń stanowi wykroczenie
    > opisane w art. 25 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, albowiem ta
    > informacja ma kluczowe znaczenie dla potencjalnego nabywcy. Choćby z uwagi
    > na różną jakość oferowanego towaru. W razie dalszej odmowy powiadom
    > właściwą miejscowo Inspekcję Handlową, że w sklepie są wprowadzane do
    > obrotu materiały budowlane bez oznaczenia.
    >
    > Obejrzyj pudełka. Czasem na nich można znaleźć producenta, albo jakąś
    > informację pozwalającą na jego ustalenie - numer certyfikatu, kod EAN itd.

    Bardzo dziękuję za konkretną i rzeczową odpowiedź :)
    Brzmi sensownie. Jedynie ze sprawdzaniem pudełek byłby problem, bo
    musiałabym mieć do nich dostęp ;-)

    E.