  • 1. Data: 2007-12-04 16:07:28
    Temat: Odmiana nazwiska a księga wieczysta
    Od: pawel <p...@g...com>

    Witam

    Proszę o poradę w następującej sprawie.
    Przy załatwianiu spraw spadkowych, w sądzie stwierdzono niezgodność
    nazwiska osoby sporządzającej testament z wpisem w księgach
    wieczystych. Niezgodnośc polega na odmienieniu nazwiska przez sąd
    wydający postanowienie na temat testamentu (np. Maria Grodny wpisano
    jako Maria Grodna). Przez to nie mogę sfinalizować spraw spadkowych.
    Jedyne do czego udało mi się dotrzeć , to podpowiedź urzędniczki
    zajmującej się księgami wieczystymi, iż prawdopodobnie ok. roku 1975
    obowiązywała ustawa(??) o odmianie nazwisk. Ze względu na brak
    jakichkolwiek świadków (nie żyją), brakuje mi pomysłu jak rozwiązać
    problem.
    Proszę o pomoc w dotarciu do owej ustawy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2007-12-04 20:24:02
    Temat: Re: Odmiana nazwiska a księga wieczysta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Ustawy takiej nie pamiętam, tym nie mniej zawsze można sie zwrócić do sądu,
    który w owym czasie wydał postanowienie o jego sprostowanie.

  • 3. Data: 2007-12-05 00:20:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawel wrote:
> [...]
    > jakichkolwiek świadków (nie żyją), brakuje mi pomysłu jak rozwiązać
    > problem.
    > Proszę o pomoc w dotarciu do owej ustawy.

    zaraz
    Maria Grodny to nie Maria Grodna.

  • 4. Data: 2007-12-05 15:47:18
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 04 Dec 2007 18:20:08 -0600, witek napisał(a):

    > zaraz Maria Grodny to nie Maria Grodna.
    A problem będzie dla Ciebie jaśnieszy gdy
    założymy, że zmarła nazywała się Maria Lipa
    a sąd w postanowieniu napisał
    "...zmarłej Marii Lipie..." - BTW zgodnie z
    zasadą odmiany polskich nazwisk.
    W mojej rodzinie też było spore zamieszanie
    z powodu, że małżonek nazywał się, powiedzmy
    Król, małżonce we wszystkich dokumentach napisano
    Krul, część dzieci ze związku miała w aktach Król,
    część Krul, z kolei ich dzieci nosiły nazwiska
    nirltóre po rodzicach, niektóre po dziadku.
    Misz-masz, wprawdzie do opanowania aktami stanu
    cywilnego, ale i kłopot ;-)

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2007-12-05 20:58:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > W mojej rodzinie też było spore zamieszanie
    > z powodu, że małżonek nazywał się, powiedzmy
    > Król, małżonce we wszystkich dokumentach napisano
    > Krul, część dzieci ze związku miała w aktach Król,

    Moja prababcia urodziła się jako Marianna a ślub wzięła już jako Maria.