  • 1. Data: 2007-12-04 15:26:37
    Temat: Zwrot towaru przed uplywem 10 dni od zakupu.
    Od: "Jaro" <j...@w...pl>

    Witam,
    kupilem monitor LCD w sklepie internetowym. Zeby miec pewnosc co do braku
    wad (uszkodzonych pikseli) wybralem odbior w salonie firmowym. Nawet nie
    chodzilo mi o glupie 15zl, ktore zaoszczedzilem odbierajac w sklepie tylko o
    to zeby go sprawdzic przed zaplatą.
    No i dalem d.... Sprzedawca tak mi zamotal w glowie.. ..mowil, ze i tak
    musze zaplacic, ze oni tylko przekazuja towar, ze moge sprawdzic w domu, a
    jesli cos bedzie to i tak z oddzialem internetowym musze sie kontaktowac.
    No i pech chcial, ze monitor ma az 6 swiecacych pikseli na czarnym tle gdzie
    dwa z nich to tkzw. klaster. Towar oczywiscie nadaje sie do naprawy
    gwarancyjnej = wymiany u dystrybutora.
    Ja jednak zadzwonilem do handlowca, ktory obslugiwal mnie przez internet
    zeby nie pakowac sie od razu w naprawe gwarancyjna. Ok, sprzedawca
    powiedzial, ze wymiania na nowe.
    Poniewaz jednak wystraczylem sie troche przy tym zakupie bo kupowalem juz
    wiele monitorow i nie spotkalem sie z taka iloscia bad pikseli spytalem sie
    czy moge oddac monitor.
    Sprzedawca uswiadomil mnie ze nie moge zwrocic towaru bo rejestrujac sie w
    sklepie zaakceptowalem regulamin, a w regulamine byl taki punkt:

    a.. Zgodnie z Ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z 2 marca
    2000 (Dz.U. z dnia 31 marca 2000 roku), klient ma prawo do rezygnacji z
    zakupu, bez podania przyczyn, w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia
    dostarczenia produktu. Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu towaru
    znajdują się w rozdziale zwroty. Nie dotyczy towarów odbieranych w salonie
    firmowym ******.

    Ok, juz wiem ze dalem d.... na calej lini. Z drugiej strony nie jest zle, w
    koncu maja mi go wymienic na sprawny.
    Chcialbym jednak spytac kogos kto jest biegly w temacie bo kolega
    stwierdzil, ze tak naprawde to mam wciaz prawo do tego zwrotu bo ten punkt w
    regulaminie nie posiada mocy prawnej..czy cos w tym stylu.
    Czy może ktoś mi odpowiedzieć czy kolega ma racje?
    ..bo jesli tak to moze bede jednak probowal dochodzic swoich praw.

  • 2. Data: 2007-12-04 22:02:43
    Temat: Re: Zwrot towaru przed uplywem 10 dni od zakupu.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.12.2007 Jaro <j...@w...pl> napisał/a:
    > Sprzedawca uswiadomil mnie ze nie moge zwrocic towaru bo rejestrujac sie w
    > sklepie zaakceptowalem regulamin, a w regulamine byl taki punkt:
    [..]
> [...]
    > dostarczenia produktu. Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu towaru
    > znajdują się w rozdziale zwroty. Nie dotyczy towarów odbieranych w salonie

    Nie jest istotne gdzie i jak odbierałeś, a czy umowa kupna została zawarta
    na odległość.

    Ma.

    --
    Marcin