  • 1. Data: 2007-12-04 14:21:24
    Temat: Delegacja
    Od: "x...@p...onet.pl" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    wysyłam pracownika na instalacje do klienta. Podczas jego pobytu w innym
    mieście, pokrywam (pracodawca) koszt noclegu, wyżywienia i dojazdu. Czy
    pracownik ma prawo do wystawienia delegacji za taki pobyt i poboru diety
    z tego tytułu ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 2. Data: 2007-12-04 14:23:43
    Temat: Re: Delegacja
    Od: "Julia" <j...@o...pl>

    Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownik ma prawo do wystawienia delegacji za taki pobyt i poboru diety z

    Chyba nie rozumiem pytanie. Skoro sam stwierdziles, ze ty jako pracodawca
    pokrywasz te koszty to oczywiste jest ze pracownik ma prawo do ew. ich
    zwrotu. Tak mi sie wydaje.

  • 3. Data: 2007-12-04 14:39:36
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Julia dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > pracodawca pokrywasz te koszty to oczywiste jest ze pracownik ma
    > prawo do ew. ich zwrotu. Tak mi sie wydaje.

    Ja to rozumiem w ten sposób, ze pytający chce sie dowiedziec, czy ma
    oboiwązek wypłacic ryczałtowo kwotę tzw. delegacji oprócz tego co pokrywa i
    tak
    Moim zdaniem nie ma takiego obowiązku. Diety delegacyjne przysługują w
    związku z dodatkowymi kosztami utrzymania, jeżeli pokrywa je i tak
    pracodawca, to te dodatkowe koszty pracownika nie obciążają - nie ma
    podstawy wypłaty diet.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl
    Bo jakbys czytal od przodu to bylby to najzwyklejszy pamietnik a tak

  • 4. Data: 2007-12-04 15:39:34
    Od: "x...@p...onet.pl" <x...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:
    > Ja to rozumiem w ten sposób, ze pytający chce sie dowiedziec, czy ma
    > oboiwązek wypłacic ryczałtowo kwotę tzw. delegacji oprócz tego co
    > pokrywa i tak
    > Moim zdaniem nie ma takiego obowiązku. [...]

    Właśnie o to chodziło.
    Czy macie jakąś podstawę prawną ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 5. Data: 2007-12-04 16:47:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 04 Dec 2007 15:21:24 +0100, x...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > mieście, pokrywam (pracodawca) koszt noclegu, wyżywienia i dojazdu. Czy
    > pracownik ma prawo do wystawienia delegacji za taki pobyt i poboru diety

    Jeśli miał zapewnione całodzienne wyżywienie to dieta nie przysługuje.
    http://tinyurl.com/3a4ztl

    Pozdrawiam,
    Henry