    From: pawel <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmiana nazwiska a księga wieczysta
    Date: Tue, 4 Dec 2007 08:07:28 -0800 (PST)

    Witam

    Proszę o poradę w następującej sprawie.
    Przy załatwianiu spraw spadkowych, w sądzie stwierdzono niezgodność
    nazwiska osoby sporządzającej testament z wpisem w księgach
    wieczystych. Niezgodnośc polega na odmienieniu nazwiska przez sąd
    wydający postanowienie na temat testamentu (np. Maria Grodny wpisano
    jako Maria Grodna). Przez to nie mogę sfinalizować spraw spadkowych.
    Jedyne do czego udało mi się dotrzeć , to podpowiedź urzędniczki
    zajmującej się księgami wieczystymi, iż prawdopodobnie ok. roku 1975
    obowiązywała ustawa(??) o odmianie nazwisk. Ze względu na brak
    jakichkolwiek świadków (nie żyją), brakuje mi pomysłu jak rozwiązać
    problem.
    Proszę o pomoc w dotarciu do owej ustawy.

    Pozdrawiam
    Paweł