  • 41. Data: 2006-04-05 22:15:50
    Temat: Re: Odebrane prawo jazdy na rok
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał:

    > Rany, ten rowerzysta nie usilowal nikogo zabic, ani rozjechac.
    > A zagrozenie w ruchu stanowi takie jak pieszy.

    To był przykład, że dla przestępstwa niekoniecznie potrzeba
    pokrzywdzonego. Za usiłowanie, przygotowanie, zaniedbanie, etc. też się
    karze. Zresztą co tu tłumaczyć, art. 178a kk jest wystarczająco jasno
    napisany.

    -------------------+
    -------------------+

  • 42. Data: 2006-04-05 22:17:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > Ale ryzyko wpadki dosc znikome.

    To ryzyko jest akurat niezależne od tego, czy się zatai posiadanie PJ. A
    do tego się odnosiłem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 43. Data: 2006-04-06 01:04:36
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie. Najprostsze rozwiazanie, to brak takich durnych granic.
    > Powinna byc sprawdzana sprawnosc psychomotoryczna.

    Tak samo będzie trzeba ustalić przedziały jaka wartość podpada pod jaki
    paragraf. I będzie taki sam problem z wartościami na granicy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 44. Data: 2006-04-06 05:04:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrne38d8o.2fs.j.krzyzanowski@localhost.localdo
    main...

    > Wlasnie dyskutujemy o tym, czy to prawo jest sensowne.
    > Czy rowerzysta po dwoch piwach na bocznej gruntowce powinien byc tak samo
    > karany, jak kierowca na ruchliwej ulicy w miescie?

    Tak.
    Na tym polega działanie prawa. Prawa się nie relatywizuje. Norma jest jasna,
    prosta i nalezy ja stosowac w srodku nocy, w środku puszczy 30 km od
    najblizszych zabudowan - tam gdzie ptaki zawracaja.
    Wiem, że to poglad w polsce niepopularny - ale TAKIE JEST PRAWO.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 45. Data: 2006-04-06 06:13:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    SQLwysyn napisał(a):
> [...]
    > od najblizszych zabudowan - tam gdzie ptaki zawracaja.
    > Wiem, że to poglad w polsce niepopularny - ale TAKIE JEST PRAWO.

    cóż, nie bardzo rozumiesz działanie prawa
    i jeszcze utożsamiasz przepis z normą

    KG

  • 46. Data: 2006-04-06 06:47:25
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    SQLwysyn <s...@s...pl> napisali:
    > Na tym polega działanie prawa. Prawa się nie relatywizuje.

    Bzdura.

    . KRZYZAK ############ UWAGA! ################.
    . Skierniewice ####################################.
    ......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl ..

  • 47. Data: 2006-04-06 06:56:22
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisali:

    > Tak samo będzie trzeba ustalić przedziały jaka wartość podpada pod jaki
    > paragraf. I będzie taki sam problem z wartościami na granicy.

    Zgadza sie. Ale obecne rozwiazanie - to z zawartoscia alkoholu jest bardzo
    niesprawiedliwe. A ma byc przeciez rownosc wobec prawa.
    Skoro alkohol jest legalnym srodkiem, to jak mozna karac za to ze plynie w
    zylach? To nie alkohol stanowi zagrozenie, ale obnizenie sprawnosci.
    Ludzie maja bardzo rozna tolerancje.
    Naprawde wole jechac z kierowca po 2 piwkach, niz z takim po nieprzespanej
    nocy.

  • 48. Data: 2006-04-06 10:43:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Rany, ten rowerzysta nie usilowal nikogo zabic, ani rozjechac.
    > A zagrozenie w ruchu stanowi takie jak pieszy.

    Bredzisz.

    Rower+pijany jest znacznie większym zagrożeniem, niż pijany pieszo.

    Sam pijany nie osiągnie prędkości 50km/h oraz z reguły ma znacznie mniej
    twardych, metalowych elementów.

  • 49. Data: 2006-04-06 10:46:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > zylach? To nie alkohol stanowi zagrozenie, ale obnizenie sprawnosci.
    > Ludzie maja bardzo rozna tolerancje.

    Owszem. Tak samo jeden kierowca będzie w stanie bezpiecznie kierować
    pojazdem po mieście przy 70km/h, a inny będzie stanowił zagrożenie przy
    40km/h. Ale norma jest jedna dla wszystkich - 50km/h.

    Dla osoby choć trochę inteligentnej przyczyna takiego "odgórnego"
    ustalania norm powinna być oczywista.

    > Naprawde wole jechac z kierowca po 2 piwkach, niz z takim po nieprzespanej
    > nocy.

    Wymyśl test wykrywający niewyspanie to pogadamy.

  • 50. Data: 2006-04-06 11:24:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wymyśl test wykrywający niewyspanie to pogadamy.

    Posadzić na przytulnej kanapie, puścić w tle spokojną i cichą muzyczkę
    i obserwować przez np. 10 minut. Rozumiem, że jest problem zrobić to w
    radiowozie :)