  • 1. Data: 2006-04-03 06:32:01
    Temat: Zasada asperacji z pełną absorbcją
    Od: "Romek K" <y...@N...gazeta.pl>

    No własnie na czym to polega. Czy ktos biegly moglby mi w skrocie wyjasnic.
    Bede wdzieczny
    Pozdr

  • 2. Data: 2006-04-03 10:00:47
    Temat: Re: Zasada asperacji z pełną absorbcją
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > No własnie na czym to polega. Czy ktos biegly moglby mi w skrocie wyjasnic.
    > Bede wdzieczny

    To przy wyroku albo karze łącznej. Przy łączeniu kar od najwyższej orzeczonej
    do ich sumy absorbcja oznacza, że wymierza się najwyższą wymierzoną karę i
    nic ponadto. Asperacja tzn. że orzeczona kara mieści się w tych widełkach ale
    nie jest ani minimalna (absorbcja) ani maksymalna - wynikająca z dodania do
    siebie wszystkich kar podlegających łączeniu (kumulacja). JA uważam że
    określenie asperacja z pełną absorbcją jest nielogiczne. Skoro absorbcja to
    nie aperacja, tak??

    pozdrawiam
    mk