  • 31. Data: 2011-06-03 10:07:00
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 03-06-2011 11:56, spp pisze:

    > No właśnie ale kto nią jest?
    >
    > Przeciętny obywatel nie uzyska takiej informacji bez 'nadmiernych
    > kosztów, czasu lub działań'.

    Ja nie jestem pewna, czy nawet zakładając nadmierne koszty, czas i pracę
    od wykonania, jest to legalnie możliwe.

    Bo jak by uzasadnić taki wniosek o ujawnienie danych? Znalazłem Pesel i
    szukam właściciela?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2011-06-03 10:17:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Co wg ciebie jest w takim razie daną osobową?

    Bardzo rzadko pojedyncza element będzie daną osobową.
    Samo imię i nazwisko nie jest taką daną, w połączeniu z Peselem już
    bardziej, w połączeniu z adresem - bardzo, w połączeniu z PESEL-em,
    adresem, zawodem i fotografią bez wątpienia. ;)

    Mając tylko imię i nazwisko czy PESEL czy adres czy zawód czy jeszcze
    cokolwiek innego to nie wiemy w zasadzie nic o posiadaczu tych atrybutów.
    Prawdziwy problem się zacznie gdy będziemy je ze sobą łączyć ale i tutaj
    trzeba zachować umiar. W końcu nauczyciel Jan Kowalski w skali kraju nie
    będzie jeszcze wystarczające aby uznać że dane osobowe zostały ujawnione
    o tyle pisząc o Kłaju to trzeba być ostrożniejszym.

    --
    spp

  • 33. Data: 2011-06-03 10:30:31
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Wiem. Wystarczy spojrzeć na tę listę. Może ze 3 osoby podpisują się pod
    > swoimi słowami, a 30 innych ukrywa się pod skrótami albo ksywkami i
    > jeszcze robi durne podśmiechujki albo złośliwie wycieczki do nazwisk,
    > jak się im rozmówca nie podoba.

    Niektórzy korzystają z internetu od nastu lat, kiedy tylko niki były
    akceptowane i powszechnie przyjęte (zresztą 90% nazwisk nie dało się
    wpisac w 8 znakach wraz ze swoim imieniem).

    Dla mnie mój nick jest na wielu grupach rozpoznawalny a nazwisko by nic
    nie mówiło (zresztą niejednemu psu burek).

    > No ale temat cywilnej odwagi i brania odpowiedzialności za siebie to
    > jest jedna rzecz, a to że chciałbym uniknąć ew. oskarżeń przy czytaniu
    > listy obecności, to drugie.

    Teraz odwaga i odpowiedzialność nie bierze się z czegokolwiek wpisanego
    jako nadawca a ze śladów na wszystkich komputerach biorących udział w
    pisaniu postów. :-)

  • 34. Data: 2011-06-03 10:57:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 07:17:56 +0200, spp napisał(a):

    > Np. 62071204545?

    Jak kazdy bedzie musial miec na czole wytatuwany to tak.

  • 35. Data: 2011-06-03 11:08:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com>

    > Doprawdy?
    > No to wskaż prosimy bardzo - tą osobę z tym PESELem który tu został podany
    > :))) Albo żeby było prościej... - zasymulujemy "okazanie"..ustawimy w
    > szeregu
    > kilka/naście osób i podamy ci PESEL...wskażesz do której osoby należy TEN
    > PESEL?
    > Dla ułatwienia - powiemy ci że w tej grupie NA PEWNO jest osoba która TEN
    > PESEL ma nadany :))

    No i bzdury. Chodzi o to, że jak któraś z nich ma ten PESEL to na pewno jest
    to ta sama osoba.

  • 36. Data: 2011-06-03 11:10:57
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > No ale temat cywilnej odwagi i brania odpowiedzialności za siebie to
    > jest jedna rzecz, a to że chciałbym uniknąć ew. oskarżeń przy czytaniu

    po nicku jestem bardziej rozpoznawalny niż po imieniu i nazwisku. Jakbys
    chciał mnie odszukać to też nie masz kłopotu. Nie wynika to z faktu, że
    się czegoś wstydzę ani, że nie chcę brać odpowiedzialności za słowa.

    Icek

  • 37. Data: 2011-06-03 11:17:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > No właśnie ale kto nią jest?
    >
    > Przeciętny obywatel nie uzyska takiej informacji bez 'nadmiernych kosztów,
    > czasu lub działań'.
    >
    > O ile masz dostęp do bazy PESEL to dla Ciebie _jest_ to dana osobowa, dla
    > mnie i dla większości czytaczy tutaj nie.

    To dla każdego jest dana osobowa bo jednoznacznie identyfikuje.

    Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

  • 38. Data: 2011-06-03 11:20:39
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Po pierwsze primo: wtedy nie ma kontroli nad oszustwami.

    taaaaaa, a odpytywanie po nazwisku gwarantuje, że odpowiadający to jest
    np. Adam ?

    Trzebaby dokonywać pełnego sprawdzenia

    Icek

  • 39. Data: 2011-06-03 11:21:31
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > Sam pesel umożliwia stwierdzenie, czy posiadacz tego numeru jest kobietą
    > czy mężczyzną i kiedy się urodził, nic więcej....

    Pierdoły do kwadratu. PESEL umożliwia zidentyfikowanie osoby. O tę
    identyfikację chodzi a nie o to ile innych danych na podstawie
    identyfikatora możemy podać. Umieszczenie w PESELU daty urodzenia i płci
    jest kompletnie zbyteczne do tego by uznać że za jego pomocą można
    zidentyfikować. Równie dobrze mógłby być losowym numerem i dokładnie tak
    samo umożliwiałby zidentyfikowanie osoby. To elementarne jest !

  • 40. Data: 2011-06-03 11:31:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 13:17, niusy.pl pisze:

    > To dla każdego jest dana osobowa bo jednoznacznie identyfikuje.
    >
    > Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

    No cóż, przeczytałem i ... przyjmuję to do wiadomości. :)

    --
    spp