  • 1. Data: 2011-06-02 05:13:52
    Temat: Kursy i egzaminy, kto ponosi koszty. Pracownik czy pracodawca
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Przykład.
    Jest wolne stanowisko na montera. Do pracy pod napięciem potrzebne są
    uprawnienia,które mają datę ważności 5lat.
    Pytania są takie.
    1. Czy z chwilą przystepowania do pracy pracowca ma obowiązek wymagać
    od pracownika posiadania ich podczas zatrudniania, czy może wysąłc na
    kurs i szkolenie przy zatrudnianiu. Kto płaci za to?

    2. Pracując uprawnienia się skończyły i trzeba odbyć szkolenie i
    egzamin. Kto pokrywa koszty kursu i egzaminu? Jeśli odbywa sie to poza
    miejscem zamieszkania, kto pokrywa koszty dojazdu, hotelu?

    I gdzie to jest zapisane, jaka jest podstawa prawna?

  • 2. Data: 2011-06-02 08:13:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.06.2011 07:13, slawek7 pisze:
> [...]
    > miejscem zamieszkania, kto pokrywa koszty dojazdu, hotelu?
    >
    > I gdzie to jest zapisane, jaka jest podstawa prawna?

    Mnie firma wysłała na SEP'a i za wszystko płaciła. Później zmieniłem
    pracę i ta druga firma po czasie wygaśnięcia uprawnień, również mi
    finansowała całe szkolenie i egzamin.
    Ja nocować nie musiałem, ale dojazdy miałem finansowane przez
    pracodawce. Szkolenia odbywały się w godzinach pracy.

  • 3. Data: 2011-06-02 10:00:30
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    U mnie tez tak jest.
    Ale czy to wynika z przepisów czy po prostu z przyjętej ogólnie zasady?

  • 4. Data: 2011-06-02 10:14:16
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-06-02 12:00, slawek7 pisze:
    > U mnie tez tak jest.
    > Ale czy to wynika z przepisów czy po prostu z przyjętej ogólnie zasady?

    nie widze nic zdrożnego, żeby zatrudniając pracownika na konkretne
    stanowisko wymagać aby miał on uprawnienia do pracy na tym stanowisku

    tym bardziej że czasami bardziej liczy się doświadczenie niż papier i
    branie kogoś komu najpierw trzeba załatwić papier a dopiero później
    doświadczenie

    Icek

  • 5. Data: 2011-06-02 10:27:06
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Icek napisał:

> [...]
    >
    > tym bardziej że czasami bardziej liczy się doświadczenie niż papier i
    > branie kogoś komu najpierw trzeba załatwić papier a dopiero później

    Zatrudniając to tak, ale jak zatrudnionemu kończy się okresowe
    zezwolenie to pracodawca musi zadbać o odnowienie. Inaczej pracownik
    stracił, nie może wykonywać jakiejś pracy a i tak trzeba mu płacić
    określoną w umowie pensję albo go zwolnić.

  • 6. Data: 2011-06-02 15:57:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał

    > Zatrudniając to tak, ale jak zatrudnionemu kończy się okresowe
    > zezwolenie to pracodawca musi zadbać o odnowienie.

    Jaki przepis mu to nakazuje?

    > Inaczej pracownik stracił, nie może wykonywać jakiejś pracy a i tak
    > trzeba mu płacić określoną w umowie pensję albo go zwolnić.

    Czy wtedy ma zastosowanie art. 52 § 1 pkt 3?

  • 7. Data: 2011-06-02 16:22:50
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >2. Pracując uprawnienia się skończyły i trzeba odbyć szkolenie i
    >egzamin. Kto pokrywa koszty kursu i egzaminu? Jeśli odbywa sie to poza
    >miejscem zamieszkania, kto pokrywa koszty dojazdu, hotelu?

    Nie trzeba odbywac szkolenia na SEP, wystarczy sam egzamin. U nas w firmie
    (uwazam, ze slusznie) pracownik dostaje kase na egzamin i dojazd. Jak
    zapomnial wszystko przez 5 lat to na kurs chodzi za wlasna kase.

    Dysiek

  • 8. Data: 2011-06-15 11:58:02
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.06.2011 18:22, Dysiek pisze:

    > Nie trzeba odbywac szkolenia na SEP, wystarczy sam egzamin. U nas w firmie
    > (uwazam, ze slusznie) pracownik dostaje kase na egzamin i dojazd. Jak
    > zapomnial wszystko przez 5 lat to na kurs chodzi za wlasna kase.

    Z tym że przepisy się zmieniają, zmieniają się też technologie.
    Potem przychodzi taki "elektryk" co od "30" lat chodzi tylko na
    egzaminy, jakimś trafem je zdawał(co przy podstawowym egzaminie nie jest
    rzeczą dziwną) i montuje jakieś dziwne potworki, bo "od zawsze tak robię
    i jest dobrze"