  • 21. Data: 2011-06-03 08:40:05
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

    Bez związku. O zidentyfikowanie chodzi a nie o to czy potrafisz podać żądane
    informacje o tej osobie, czyli dokładnie odwrotnie, podajesz jakieś
    infoirmacje i możesz lub nie możesz na ich podstawie osobę zidentyfikować.
    PESEL jak niewiele danych umożliwia łatwe zidentyfikowanie osoby.

  • 22. Data: 2011-06-03 08:42:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Art. 6. 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    > osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
    >
    > Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego przeze
    > mnie PESEL+u.

    Człowieku, przecież mając PESEL Ty już masz konkretną osobę.

  • 23. Data: 2011-06-03 08:51:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 10:42:03 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Człowieku, przecież mając PESEL Ty już masz konkretną osobę.

    Doprawdy?
    No to wskaż prosimy bardzo - tą osobę z tym PESELem który tu został podany
    :)))
    Albo żeby było prościej... - zasymulujemy "okazanie"..ustawimy w szeregu
    kilka/naście osób i podamy ci PESEL...wskażesz do której osoby należy TEN
    PESEL?
    Dla ułatwienia - powiemy ci że w tej grupie NA PEWNO jest osoba która TEN
    PESEL ma nadany :))

  • 24. Data: 2011-06-03 09:20:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 03-06-2011 10:40, niusy.pl pisze:

> [...]
    > jakieś infoirmacje i możesz lub nie możesz na ich podstawie osobę
    > zidentyfikować. PESEL jak niewiele danych umożliwia łatwe

    Sam pesel umożliwia stwierdzenie, czy posiadacz tego numeru jest kobietą
    czy mężczyzną i kiedy się urodził, nic więcej.
    Baza pesel jest niejawna.
    Pesel jest wprawdzie w EDG, która jest jawna, ale osoby wpisane do EDG
    to jednak mniejszość. Zresztą nie wiem, czy o peselu wyszukają daną
    osobę w EDG.

    Sięgając do podanego wcześniej przykładu - kobiet urodzonych 12 lipca
    1962 roku może być kilkaset (w całym 1962r urodziło się prawie 600 tys
    żywych dzieci, z lekką przewagą dziewczynek).
    I teraz sobie szukaj.

    O ile wiem, algorytm generujący numer peselu jest jawny, tzn.
    teoretycznie można sobie wygenerować poprawny pesel zakładając datę
    urodzenia i płeć. Można sobie wygenerować zestaw potencjalnych peseli
    dla danego dnia i płci. I co z tego?

    Identyfikacji na podstawie numeru pesel może dokonać tylko ten, kto ma
    dostęp do bazy danych pesel. Pomijając poważne naruszenie prawa przez
    jakiegoś urzędnika, nie ma możliwości żeby pan Kowlski z numerem pesel
    poszedł do USC i poznał dane posiadacza tego numeru.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2011-06-03 09:45:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No więc rozłożyłeś na łopatki własną argumentację.
    > Jednoznacznie identyfikuje ich "prezez Jarosław Kaczyński" czy też
    > "premier Donals Tusk".
    > Samo "Jarosław Kaczyński" w żadnym razie.

    A jednak nieraz dziennikarze tak mówią, to raz.
    A dwa: Idź miastem i wołaj ,,Bronek Komorowski to ciul''. Ciekawe czy
    nie bekniesz za obrazę prezydenta.

    > Otóż to.
    > I dlatego żaden Jarosław Kaczyński, który nie da się zidentyfikować
    > w programie, nie może się burzyć dlatego że "padło jego imię i nazwisko".

    No właśnie da się zidentyfikować. Jak napiszę ,,Gotfryd Smolik to
    kretyn'' uznasz, że nie o tobie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2011-06-03 09:49:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > który po prawdzie uważa nadmierną "ochronę osobową" za głupotę,

    Nawet nie nadmierną. Każdą uważam za głupotę. Chronić się powinno dobra,
    a nie możliwość identyfikacji. Owszem, to, że miałem wycinane lewe jądro
    albo leczony syfilis niekoniecznie powinno wypływać. Ale to już nie
    wprost dana osobowa, ale jakieś dane medyczne czy naukowe (jak np.
    publikacja ocen).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2011-06-03 09:51:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 09:21, mz pisze:
    > Powiedz wykładowcy by na zajęciach póścił liste obecności. Nikt nie
    > bedzie czytał na głos twojego nazwiska a on zaoszczędzi czasu na
    > odczytywaniu listy.

    Po pierwsze primo: wtedy nie ma kontroli nad oszustwami.

    Po drugie primo: Wtedy ta lista również będzie jawna dla wszystkich.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2011-06-03 09:56:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 10:42, niusy.pl pisze:

    > Człowieku, przecież mając PESEL Ty już masz konkretną osobę.

    No właśnie ale kto nią jest?

    Przeciętny obywatel nie uzyska takiej informacji bez 'nadmiernych
    kosztów, czasu lub działań'.

    O ile masz dostęp do bazy PESEL to dla Ciebie _jest_ to dana osobowa,
    dla mnie i dla większości czytaczy tutaj nie.

    --
    spp

  • 29. Data: 2011-06-03 10:04:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 09:04, spp pisze:
    > Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego
    > przeze mnie PESEL+u.

    Idąc tym tropem, nic nie jest daną osobową. Bo jak powiem, że Przemysław
    Adam Śmiejek mnie identyfikuje, to znajdziesz Babcię Spod Koluszek,
    która nie potrafi mnie zidentyfikować na tej podstawie.

    Jakoś matury są od wielu lat opisywane wyłącznie z użyciem numeru PESEL
    i nie przeszkadza to szkole czy też CKE identyfikować ucznia i wystawiać
    mu świadectwa.

    Pewnie podanie adresu: Huanes Juanes, nr 12233443; ul. Guanowa 12/3, syn
    Huanesa Rodrigesa; Gwatemala też wymaga kosztów, żeby do gościa dotrzeć.

    Jeżeli czytam nazwisko kursanta na zajęciach, to jego imię i nazwisko go
    jednoznacznie identyfikują, a odnalezienie go w sali nie wymaga żadnych
    kosztów.

    Co wg ciebie jest w takim razie daną osobową?

    Ja wiem, że cała ta debilna ustawa jest do chrzanu, wymysł
    paranoiczynych szaleńców, ale żyć z nią trzeba. :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2011-06-03 10:05:11
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    > Po pierwsze primo: wtedy nie ma kontroli nad oszustwami.

    E tam u nas wykładowca puszczał liste by zaoszczędzić czas. Na początku
    uprzedził, że ilość osób wpisanych na liste musi się zgadzać z ilością osób na
    sali. U niego zawsze sie sprawdzało po 1 zajęciach. Metoda była prosta, acz nie
    sprawiedliwa. Np. na sali 30 osób a na liście 20 skreślał ostanią 10 z listy i
    miał już 20.
    Zaliczenie odbywało sie na podstawie frekwencji na zajęciach. Jak opuściłeś
    większośc to pisałeś egzamin.
    Skuteczny sposób.