  • 11. Data: 2011-06-03 06:29:31
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-03 08:25, mz pisze:

    > Tak i widze, że PESEL jest prawidłowy ;) Pesel kobiety. Date urodzenia
    > chyba każdy potrafi odczytać. ;)
    > Pozdrawiam
    > Danych nie podam bo i po co.

    Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

  • 12. Data: 2011-06-03 06:36:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Witam,
    >
    > czy można legalnie czytać na głos listę obecności osób na zajęciach
    > (kursy itp.)?
    > Czy też może to być poczytane za naruszenie danych osobowych, tak jak z
    > nazwiskami na domofonach?

    Jak na osobę która marzy, żeby każdy samochód był wyposażony w kamerę,
    prezentujesz zaawansowaną schizofrenie jeżeli chodzi o kwestie ochrony
    prywatności.

    ps. Co to za zajęcia, że się wstydzisz że się po mieście rozniesie, że
    na nie chodzisz? Kurs szydełkowania?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-06-03 06:42:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.06.2011 21:16, tad pisze:
    > Ludziom już tak się we łbach pomertało, ze wstydza się własnego nazwiska.

    Wiem. Wystarczy spojrzeć na tę listę. Może ze 3 osoby podpisują się pod
    swoimi słowami, a 30 innych ukrywa się pod skrótami albo ksywkami i
    jeszcze robi durne podśmiechujki albo złośliwie wycieczki do nazwisk,
    jak się im rozmówca nie podoba.

    No ale temat cywilnej odwagi i brania odpowiedzialności za siebie to
    jest jedna rzecz, a to że chciałbym uniknąć ew. oskarżeń przy czytaniu
    listy obecności, to drugie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-06-03 06:51:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 07:15, mz pisze:
    > Imię i nazwisko to nie dane osobowe.

    Dane dane.

    > Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
    > osobę np PESEL.

    Imię i nazwisko osoby na kursie identyfikuje ją jednoznacznie. Zresztą
    nie tylko na kursie. Np. moje imię i nazwisko identyfikuje mnie
    jednoznacznie, bo o ile mi wiadomo, nie istnieje nikt poza mną o takim
    samym imieniu i nazwisku.

    Analogicznie, telewizja mówiąc o Donaldzie Tusku, Jarosławie Kaczyńskim
    itp. jednoznacznie ich identyfikuje, choć pewnie akurat Jarosławów
    Kaczyńskich w Polsce jest pewnie kilku.

    Zresztą w ustawie nie ma o jednoznaczności, a o możliwości
    zidentyfikowania.

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uwaza sie wszelkie informacje
    dotycza-
    ce zidentyfikowanej lub mozliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    2. Osoba mozliwa do zidentyfikowania jest osoba, której tozsamosc mozna
    okreslic
    bezposrednio lub posrednio, w szczególnosci przez powolanie sie na numer
    identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    okreslajacych jej
    cechy fizyczne, fizjologiczne, umyslowe, ekonomiczne, kulturowe lub spolecz-
    ne.

    numery są W SZCZEGÓLNOŚCI, ale nie powiedziałbym, że imię i nazwisko nie
    identyfikuje.
    Gdy rozmawiamy o uczniu Wacławie Pomrocznym z klasy 3d na konferencji
    pedagogicznej, to wiadomo jednoznacznie kto to. I tak samo, jak
    rozmawiamy o Ryszardzie Zielonkawym z Kursu Czerwcowego w Ośrodku, też
    wiadomo kto to.

    Wielokrotnie, mając tylko czyjeś imię i nazwisko, znajdywałem go w
    Internecie na różnych naszych klasach i innych podobnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-06-03 06:52:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 08:29, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

    Ustawa nie mówi, że KAŻDY ma umieć zidentyfikować, ale że istnieje
    możliwość ustalenia tożsamości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2011-06-03 06:59:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Ustawa nie mówi, że KAŻDY ma umieć zidentyfikować, ale że istnieje
    > możliwość ustalenia tożsamości.

    To może przeczytaj najpierw tę ustawę, zanim zaczniesz się
    autorytatywnie wypowiadać.

  • 17. Data: 2011-06-03 07:04:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ustawa nie mówi, że KAŻDY ma umieć zidentyfikować, ale że istnieje
    > możliwość ustalenia tożsamości.

    Art. 6. 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie
    tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub
    działań.

    Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego
    przeze mnie PESEL+u.

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-06-03 07:14:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, Maddy wrote:

    > Jak na osobę która marzy, żeby każdy samochód był wyposażony w kamerę,
    > prezentujesz zaawansowaną schizofrenie jeżeli chodzi o kwestie ochrony
    > prywatności.

    O ile masz sporo racji z pozostałych sprawach, tu przestrzeliłaś:
    weź pod uwagę, że Tristan pyta z pozycji *prowadzącego* zajęcia,
    który po prawdzie uważa nadmierną "ochronę osobową" za głupotę, ale
    musi brać pod uwagę obowiązujące prawo.
    Rzecz jasna przesadza, ale to temat na osobną dyskusję ;)
    (trzeba by przekonać Tristana, że jest róźnica między poznaniem
    danych przez grupę kursantów a możliwością poznania danych
    przez KAŻDĄ osobę która może przeczytać listę).

    > ps. Co to za zajęcia, że się wstydzisz że się po mieście rozniesie, że na nie
    > chodzisz?

    Zakładam że tu leży błąd.
    Chodzi, ale pewnie w roli prowadzącego :)
    I to on ma przeczytać listę.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-06-03 07:21:56
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Powiedz wykładowcy by na zajęciach póścił liste obecności. Nikt nie bedzie
    czytał na głos twojego nazwiska a on zaoszczędzi czasu na odczytywaniu listy.

  • 20. Data: 2011-06-03 07:29:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Analogicznie, telewizja mówiąc o Donaldzie Tusku, Jarosławie Kaczyńskim
    > itp. jednoznacznie ich identyfikuje, choć pewnie akurat Jarosławów
    > Kaczyńskich w Polsce jest pewnie kilku.

    No więc rozłożyłeś na łopatki własną argumentację.
    Jednoznacznie identyfikuje ich "prezez Jarosław Kaczyński" czy też
    "premier Donals Tusk".
    Samo "Jarosław Kaczyński" w żadnym razie.

    > Zresztą w ustawie nie ma o jednoznaczności, a o możliwości
    > zidentyfikowania.

    Otóż to.
    I dlatego żaden Jarosław Kaczyński, który nie da się zidentyfikować
    w programie, nie może się burzyć dlatego że "padło jego imię i nazwisko".

    pzdr, Gotfryd