  • 11. Data: 2009-05-26 10:02:59
    Temat: Re: Obowiązki właściciela kamienicy
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

    > Kochani ale umowę najmu to ja mam i to na czas nieokreślony.
    > Na razie nie wygląda to różowo.

    Chwila, to może napisz spokojnie co z papierów masz bo z tego co pisałeś
    wcześniej wynika że masz tylko "lewą" fakturę na 18k za "usługi" i
    meldunek na stałe. Posiadanie umowy najmu na czas nieokreślony trochę
    poprawia Twoją sytuację, pod warunkiem że masz w niej doprecyzowane
    kwoty jakie jesteś winien wynajmującemu co miesiąc. Jak ma się ta umowa
    najmu do tych 18k? Jakie są warunki najmu, warunki rozwiązania umowy itd?

    --
    MZ

  • 12. Data: 2009-05-26 10:35:01
    Od: k...@w...pl

    On 26 Maj, 12:02, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > kwoty jakie jesteś winien wynajmującemu co miesiąc. Jak ma się ta umowa
    > najmu do tych 18k? Jakie są warunki najmu, warunki rozwiązania umowy itd?

    Chaos to moje drugie imie :)
    Mam umowę najmu na czas nieokreślony, w niej określone kwoty czynszu
    jakie mam płacić oraz kaucja jaką wpłaciłem, i która jest częścią
    18000.
    W umowie jest mowa tylko o kaucji a faktura jest "lewa" na pozostałość
    czyli 13000. Kaucja jest zwrotna w momencie rozwiązania umowy.
    Rozwiązanie umowy - 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Warunki najmu - jestem głównym lokatorem tego mieszkania.

  • 13. Data: 2009-05-26 10:43:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

> [...]
    > Rozwiązanie umowy - 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    > Warunki najmu - jestem głównym lokatorem tego mieszkania.

    Czy ja wiem, czy to taki interes życia. W każdej chwili mogą przecież
    rozwiązać umowę. Rozumiem, gdyby była to umowa na czas określony, np.
    10, 20 lat. Ale na czas nieokreślony?...

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-05-26 10:45:52
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

    > Mam umowę najmu na czas nieokreślony, w niej określone kwoty czynszu
    Co ze zmianami czynszu? Od czego uzależnione, jak często i o jaki
    procent może być podnoszony? Płacisz czynsz należny
    wspólnocie/spółdzielni czy czynsz + dodatkową opłatę za wynajem?
    > jakie mam płacić oraz kaucja jaką wpłaciłem, i która jest częścią
    > 18000.
    5k kaucji? Kolego, tyle to się płaci kaucji za hiper wysoki standard z
    luksusowym wyposażeniem. No ale Twój wybór. Wygląda na to że
    przepłaciłeś koszmarnie za coś co mogłeś mieć za 1/10 tego co zapłaciłeś.
    > W umowie jest mowa tylko o kaucji a faktura jest "lewa" na pozostałość
    > czyli 13000.
    To teraz się zastanów za co te 13k zapłaciłeś? Za "prawo" do wynajęcia
    mieszkania? O żadnej "własności" nie ma mowy. Zwyczajnie zrobiono Cię w
    trąbę, bardzo kosztowną. Masz dokładnie takie same prawa jak każdy kto
    wynajmuje mieszkanie. Dla właściciela/zarządcy budynku nie jesteś
    stroną, strona jest "agencja" i to od nich możesz próbować domagać się
    rekompensaty za tą wilgoć itd. Biorąc pod uwagę jak Cię do tej pory
    naciągnęli to życzę powodzenia.
    >Kaucja jest zwrotna w momencie rozwiązania umowy.
    > Rozwiązanie umowy - 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Tu mając dobrego prawnika możesz siedzieć tam do śmierci i 1 dzień
    dłużej. Poczytaj sobie o problemach z pozbyciem się lokatora.

  • 15. Data: 2009-05-26 10:53:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > To teraz się zastanów za co te 13k zapłaciłeś? Za "prawo" do wynajęcia
    > mieszkania?

    A co się tak dziwujesz?
    Odstępne jest często spotykane przy tego typu wynajmach, zwłaszcza jeśli
    lokalizacja i cena atrakcyjna.

  • 16. Data: 2009-05-26 10:57:06
    Od: k...@w...pl

    On 26 Maj, 12:45, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tu mając dobrego prawnika możesz siedzieć tam do śmierci i 1 dzień
    > dłużej. Poczytaj sobie o problemach z pozbyciem się lokatora.

    No dobra ale na co się powoływać przy domaganiu się rekompensaty?
    I czy mogę się domagagać usunięcia wilgoci i grzybka na koszt
    właścicieli?
    A z tym załadowaniem w trąbę to święta racja. Do końca życia będę o
    tym pamiętał.
    Płacę sam czynsz bez żadnej kwoty najmu.

  • 17. Data: 2009-05-26 11:06:47
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

    > No dobra ale na co się powoływać przy domaganiu się rekompensaty?
    Wady ukryte? Zależy jak masz opisany "stan przedmiotu najmu".
    > I czy mogę się domagagać usunięcia wilgoci i grzybka na koszt
    > właścicieli?
    Ponownie zależy to od zapisu w umowie odnośnie napraw. Zawilgocenie to
    nie jest naprawa wynikająca z eksploatacji, więc teoretycznie powinien
    to usunąć właściciel. Trzymałbym się wątku z wadami ukrytymi
    wynajmowanego mieszkania wpływającymi na jego cechy użytkowe. Wilgoć
    uniemożliwia Ci korzystanie z pokoju.
    > A z tym załadowaniem w trąbę to święta racja. Do końca życia będę o
    > tym pamiętał.
    > Płacę sam czynsz bez żadnej kwoty najmu.
    Tym bardziej musisz nalegać na "przywrócenie stanu właściwego" bo nie
    masz jak rekompensować sobie braku jednego pokoju w ramach opłat
    miesięcznych.

    --
    MZ

  • 18. Data: 2009-05-26 11:29:43
    Od: k...@w...pl

    On 26 Maj, 13:06, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tym bardziej musisz nalegać na "przywrócenie stanu właściwego" bo nie
    > masz jak rekompensować sobie braku jednego pokoju w ramach opłat

    A na jakie paragrafy ewentualnie mogę się powoływać żeby walić
    konkretami bo inaczej pewnie będą mnie zbywali.

  • 19. Data: 2009-05-26 11:43:20
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

    > A na jakie paragrafy ewentualnie mogę się powoływać żeby walić
    > konkretami bo inaczej pewnie będą mnie zbywali.

    Kodeks Cywilny,
    Art. 662.
    § 1. Wynajmujący powinien wydać najemcy rzecz w stanie przydatnym do
    umówionego użytku i utrzymywać ją w takim stanie przez czas trwania najmu.

    § 2. Drobne nakłady połączone ze zwykłym używaniem rzeczy obciążają najemcę.

    § 3. Jeżeli rzecz najęta uległa zniszczeniu z powodu okoliczności, za
    które wynajmujący odpowiedzialności nie ponosi, wynajmujący nie ma
    obowiązku przywrócenia stanu poprzedniego.

    W Twoim przypadku par. 1, ze szczególnym uwzględnieniem "przydatnym do
    umówionego użytku i utrzymywać ją w takim stanie przez czas trwania
    najmu." Uważaj jednak żeby nie okazało się że jednak par. 3.

    ewentualnie, jeśli czynsz płacisz "agencji", to

    Art. 664.
    § 1. Jeżeli rzecz najęta ma wady, które ograniczają jej przydatność do
    umówionego użytku, najemca może żądać odpowiedniego obniżenia czynszu za
    czas trwania wad.

    to Cię raczej nie satysfakcjonuje
    § 2. Jeżeli w chwili wydania najemcy rzecz miała wady, które
    uniemożliwiają przewidziane w umowie używanie rzeczy, albo jeżeli wady
    takie powstały później, a wynajmujący mimo otrzymanego zawiadomienia nie
    usunął ich w czasie odpowiednim, albo jeżeli wady usunąć się nie dadzą,
    najemca może wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia.

    Uważaj, żeby Ci nie wmówiono, że:
    § 3. Roszczenie o obniżenie czynszu z powodu wad rzeczy najętej, jak
    również uprawnienie do niezwłocznego wypowiedzenia najmu nie przysługuje
    najemcy, jeżeli w chwili zawarcia umowy wiedział o wadach.

    ponieważ:

    Art. 675.
    § 3. Domniemywa się, że rzecz była wydana najemcy w stanie dobrym i

  • 20. Data: 2009-05-26 12:03:33
    Od: k...@w...pl

    On 26 Maj, 13:43, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > ponieważ:
    >
    > Art. 675.
    > § 3. Domniemywa się, że rzecz była wydana najemcy w stanie dobrym i

    Dzięki serdeczne za pomoc.
    Myślę, że za dużo to sobie nie powalczę.
    Nawet nie tak bardzo chodzi mi o obniżenie tego komornego. Bardziej
    zależy mi żeby zrobili porządek z tą ścianą.

    Jeszcze raz dzięki.