    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki właściciela kamienicy
    Date: Tue, 26 May 2009 13:43:20 +0200
    <8...@h...googlegroups.com>
    <gvgig8$8i0$1@news.onet.pl>
    <1...@z...googlegroups.com>

    k...@w...pl pisze:

    > A na jakie paragrafy ewentualnie mogę się powoływać żeby walić
    > konkretami bo inaczej pewnie będą mnie zbywali.

    Kodeks Cywilny,
    Art. 662.
    § 1. Wynajmujący powinien wydać najemcy rzecz w stanie przydatnym do
    umówionego użytku i utrzymywać ją w takim stanie przez czas trwania najmu.

    § 2. Drobne nakłady połączone ze zwykłym używaniem rzeczy obciążają najemcę.

    § 3. Jeżeli rzecz najęta uległa zniszczeniu z powodu okoliczności, za
    które wynajmujący odpowiedzialności nie ponosi, wynajmujący nie ma
    obowiązku przywrócenia stanu poprzedniego.

    W Twoim przypadku par. 1, ze szczególnym uwzględnieniem "przydatnym do
    umówionego użytku i utrzymywać ją w takim stanie przez czas trwania
    najmu." Uważaj jednak żeby nie okazało się że jednak par. 3.

    ewentualnie, jeśli czynsz płacisz "agencji", to

    Art. 664.
    § 1. Jeżeli rzecz najęta ma wady, które ograniczają jej przydatność do
    umówionego użytku, najemca może żądać odpowiedniego obniżenia czynszu za
    czas trwania wad.

    to Cię raczej nie satysfakcjonuje
    § 2. Jeżeli w chwili wydania najemcy rzecz miała wady, które
    uniemożliwiają przewidziane w umowie używanie rzeczy, albo jeżeli wady
    takie powstały później, a wynajmujący mimo otrzymanego zawiadomienia nie
    usunął ich w czasie odpowiednim, albo jeżeli wady usunąć się nie dadzą,
    najemca może wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia.

    Uważaj, żeby Ci nie wmówiono, że:
    § 3. Roszczenie o obniżenie czynszu z powodu wad rzeczy najętej, jak
    również uprawnienie do niezwłocznego wypowiedzenia najmu nie przysługuje
    najemcy, jeżeli w chwili zawarcia umowy wiedział o wadach.

    ponieważ:

    Art. 675.
    § 3. Domniemywa się, że rzecz była wydana najemcy w stanie dobrym i
    przydatnym do umówionego użytku.

    --
    MZ