    From: k...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki właściciela kamienicy
    Date: Tue, 26 May 2009 03:57:06 -0700 (PDT)

    On 26 Maj, 12:45, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Co ze zmianami czynszu? Od czego uzależnione, jak często i o jaki
    > procent może być podnoszony? Płacisz czynsz należny
    > wspólnocie/spółdzielni czy czynsz + dodatkową opłatę za wynajem?> jakie mam płacić
    oraz kaucja jaką wpłaciłem, i która jest częścią

    > 5k kaucji? Kolego, tyle to się płaci kaucji za hiper wysoki standard z
    > luksusowym wyposażeniem. No ale Twój wybór. Wygląda na to że
    > przepłaciłeś koszmarnie za coś co mogłeś mieć za 1/10 tego co zapłaciłeś.> W umowie
    jest mowa tylko o kaucji a faktura jest "lewa" na pozostałość

> [...]
    > mieszkania? O żadnej "własności" nie ma mowy. Zwyczajnie zrobiono Cię w
    > trąbę, bardzo kosztowną. Masz dokładnie takie same prawa jak każdy kto
    > wynajmuje mieszkanie. Dla właściciela/zarządcy budynku nie jesteś
    > stroną, strona jest "agencja" i to od nich możesz próbować domagać się
    > rekompensaty za tą wilgoć itd. Biorąc pod uwagę jak Cię do tej pory
    > naciągnęli to życzę powodzenia.>Kaucja jest zwrotna w momencie rozwiązania umowy.
    >
    > Tu mając dobrego prawnika możesz siedzieć tam do śmierci i 1 dzień
    > dłużej. Poczytaj sobie o problemach z pozbyciem się lokatora.

    No dobra ale na co się powoływać przy domaganiu się rekompensaty?
    I czy mogę się domagagać usunięcia wilgoci i grzybka na koszt
    właścicieli?
    A z tym załadowaniem w trąbę to święta racja. Do końca życia będę o
    tym pamiętał.
    Płacę sam czynsz bez żadnej kwoty najmu.