  • 1. Data: 2012-09-27 13:13:19
    Temat: Obowiązek powiadomienia o terminie OC?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    podobno jest taki przepis, że TU musi powiadomić swojego klienta ileś tam
    dni (ile?) przed końcem polisy OC i chyba jeszcze przedstawić nową ofertę? W
    googlach znajduję masę artykułów o tym, że mieli to wprowadzić i że
    wprowadzili. Ale główne pytanie jest inne: co grozi TU i czy klient ma w
    związku z tym jakieś szczególne prawa gdy TU tego obowiązku nie wykona?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2012-09-27 15:07:21
    Temat: Re: Obowiązek powiadomienia o terminie OC?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Wrz, 13:20, Marian Paździoch <n...@n...pl> wrote:
    > Witam,
    > podobno jest taki przepis, e TU musi powiadomi swojego klienta ile tam
    > dni (ile?) przed ko cem polisy OC i chyba jeszcze przedstawi now ofert ?

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Art. 28.
    1b. Nie później niż 14 dni przed upływem okresu 12 miesięcy, na który
    umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych została
    zawarta, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do wysłania
    ubezpieczającemu informacji o ubezpieczeniu na kolejny okres
    ubezpieczenia.

    1c. Informacja, o której mowa w ust. 1b, zawiera w szczególności:

    1) określenie wysokości składki ubezpieczeniowej w przypadku, gdy
    dojdzie do zawarcia następnej umowy ubezpieczenia w trybie ust. 1;

    2) pouczenie, że wysokość składki, o której mowa w pkt 1, może ulec
    zmianie, jeżeli po wysłaniu informacji przez zakład ubezpieczeń wyjdą
    na jaw okoliczności mające wpływ na wysokość składki, oraz wskazanie
    tych okoliczności;

    3) pouczenie o prawie wypowiedzenia dotychczasowej umowy ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgodnie z ust. 1 oraz o formie,
    możliwym sposobie oraz terminie złożenia tego wypowiedzenia;

    4) pouczenie o skutkach tego wypowiedzenia oraz o skutkach braku tego
    wypowiedzenia.

    calosc http://tnij.org/ustubob

    WS

  • 3. Data: 2012-09-27 17:49:03
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    >Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    >Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Ok, ale nie znalazłem tam co grozi TU za niewysłanie takiego powiadomienia.
    Ważność automatycznego przedlużenia polisy jest zastrzeżona tylko ust. 2.

    Pzdr.
    M.

  • 4. Data: 2012-09-27 18:11:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    3...@b...googlegroups.com
    *WS* napisał(-a):

> [...]
    > zawarta, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do wysłania
    > ubezpieczającemu informacji o ubezpieczeniu na kolejny okres

    Szkoły są różne i jedna z nich mówi, że ten obowiązek istnieje dla polis
    zawartych po wejściu w życie nowelizacji ustawy, czyli pierwsze
    obowiązkowe powiadomienia właściciele pojazdów powinni dostawać pod
    koniec stycznia 2013. Wydaje mi się być to logicznym, wszak prawo nie
    działa wstecz.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2012-09-27 18:50:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Wrz, 17:50, Marian Paździoch <n...@n...pl> wrote:

    > Ok, ale nie znalazłem tam co grozi TU za niewysłanie takiego powiadomienia.
    > Ważność automatycznego przedlużenia polisy jest zastrzeżona tylko ust. 2.

    zapewne nic im nie grozi (?), ale doszlo jeszcze:

    Art. 28 1a. W razie zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, zakład
    ubezpieczeń jest obowiązany potwierdzić zawarcie umowy dokumentem
    ubezpieczenia w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.

    Art. 28a. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego w tym samym czasie
    jest ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń, przy czym
    co najmniej jedna z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta w trybie art. 28 ust. 1, umowa zawarta w
    tym trybie może zostać przez niego wypowiedziana na piśmie.

    czyli w razie czego mozna zrezygnowac, a tak po mojemu zaplaci sie za
    te 14 dni max, jesli nie wysla drugiego powiadomienia, ze sie
    przedluzylo automatycznie powinno sie dac wykrecic od zaplaty ponad
    ustawowy termin 14 dni...

    WS

  • 6. Data: 2012-09-27 19:17:41
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązkowe powiadomienia właściciele pojazdów powinni dostawać pod koniec
    > stycznia 2013. Wydaje mi się być to logicznym, wszak prawo nie działa

    Brzmi sensownie. Ale przecież ktoś mógł kupić pojazd już po wprowadzeniu
    tych przepisów i ubezpieczyć na krótszy okres.

    Pzdr.
    M.

  • 7. Data: 2012-09-27 20:01:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    log.net.pl
    *Marian Paździoch* napisał(-a):

    > Brzmi sensownie. Ale przecież ktoś mógł kupić pojazd już po
    > wprowadzeniu tych przepisów i ubezpieczyć na krótszy okres.

    Co rozumiesz przez krótszy okres? Mniej niż 12 m-cy?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2012-09-27 20:04:14
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    >W wiadomości
    log.net.pl

    > Co rozumiesz przez krótszy okres? Mniej niż 12 m-cy?

    Tak, ale już doczytałem, że obowiązek istnieje 14 dni przed upływem właśnie
    12 m-cy... ;).

    Pzdr.
    M.

  • 9. Data: 2012-09-27 20:06:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marian Paździoch wrote:
    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >
    > Brzmi sensownie. Ale przecież ktoś mógł kupić pojazd już po wprowadzeniu
    > tych przepisów i ubezpieczyć na krótszy okres.

    Nie da sie kupic OC na krocej niz 12 miesiecy.

  • 10. Data: 2012-09-27 20:15:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    il.me
    *witek* napisał(-a):

    > Nie da sie kupic OC na krocej niz 12 miesiecy.

    Da się, ale to przypadki szczególne i nie znaczy, że niemożliwe

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675