  • 1. Data: 2012-09-26 12:45:49
    Temat: Uprawomocnienie + komornik
    Od: "Wasyli Czeczko" <V...@o...pl>

    25.08 e-sąd poinoformował mnie że wydano nakaz w postępowaniu upominawczym
    (jestem powodem).

    Z reguły ile się czeka na uprawomocnienie nakazu? Sąd wysyła pozwanemu
    nakaz - max 14 dni, potem 14 dni na ewentualny sprzeciw = więc powinienem
    już dostać uprawomocnienie, a tu cisza.

    Pytanie 2) Czy gdy wyrok wyrok się uprawomocni czy mam osobno wzywać
    pozwanego do zapłaty czy odczekać i iść do komornika? Kwota mała - ok 100 zł
    (należność + 30 za e-sąd + odsetki). Ile za sciągniecie tego weźmie komornik
    (ciekawi mnie ile zapłaci pozwany kosztów komorniczych).

  • 2. Data: 2012-09-26 13:28:26
    Temat: Re: Uprawomocnienie + komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2012 12:45, Wasyli Czeczko pisze:
> [...]
    > nakaz - max 14 dni, potem 14 dni na ewentualny sprzeciw = więc
    > powinienem już dostać uprawomocnienie, a tu cisza.

    Może orzekający ma urlop. Albo wyrok czeka w kolejce.

    > Pytanie 2) Czy gdy wyrok wyrok się uprawomocni czy mam osobno wzywać
    > pozwanego do zapłaty czy odczekać i iść do komornika? Kwota mała - ok

    To już jak wolisz.

  • 3. Data: 2012-10-06 21:18:47
    Od: Mario <m...@g...pl>

> [...]
    > nakaz - max 14 dni, potem 14 dni na ewentualny sprzeciw = więc
    > powinienem już dostać uprawomocnienie, a tu cisza.

    licz, ze 2-3 miecsiace od wydania... nie ma zasady... mozesz ponaglac...

    > Pytanie 2) Czy gdy wyrok wyrok się uprawomocni

    nakaz...

> [...]
    > 100 zł (należność + 30 za e-sąd + odsetki). Ile za sciągniecie tego
    > weźmie komornik (ciekawi mnie ile zapłaci pozwany kosztów komorniczych).

    od razu mozesz kierowac wn. egz. koszty egzekucyjne beda minimalne...
    zapewne ew. koszty doreczen etc przewyzsza oplate stosunkowa...