  • 1. Data: 2012-09-26 13:26:18
    Temat: Zasiłek w PL po pracy za granicą
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Witam

    Ojciec mojej znajomej przepracował ponad 365 dni w Holandii w związku z czym
    może starać się o zasiłek dla bezrobotnych. Złożył dokumenty w PUP i
    zarejestrował się jako bezrobotny, oczekując na druk e106 z Holandii.
    Jednakże na druku e106 z urzędu holenderskiego nie uwzględniono okresów
    kiedy był na urlopie. Z dokumentów które posiada z zakładu pracy wynika, że
    opłącane były skłądki na ubezpieczenia, czyli istniała ciągłość
    zatrudnienia. Niestety wojewódzki urząd pracy wydał decyzję odmowną po czym
    przyszło jakieś pismo z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej uchylające
    tę decyzję. Jednak po kolejnym miesiącu przyszło pismo, że wojewódzki urząd
    pracy podtrzymuje swoją odmowną decyzję. Tymczasem istnieje kilka dokumentów
    potwierdzających, że składki były opłacane - czyli ma prawo do zasiłku.
    Gdzie może dochodzić swoich praw? Dodam, że do holandii już dwukrotnie
    wysyłał pisma o poprawienie druku e106 i Holendrzy nadal nie policzyli mu
    płatnego urlopu do okresu zatrudnienia. Z góry dziękuję za wszelkie
    odpowiedzi.

    Pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2012-09-26 13:40:01
    Temat: Re: Zasiłek w PL po pracy za granicą
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > e106 i Holendrzy nadal nie policzyli mu płatnego urlopu do okresu
    > zatrudnienia. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    Odwołać się może do pana boga...

    A nie wyznaczyli mu drogi prawnej? Nie może znów się odwołac do ministerstwa?

    Niernażartym ryjom z WUP pewno mało dla ich rodzin, zatrudnionych w urzędzie...

    boukun

  • 3. Data: 2012-09-26 21:41:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > holandii już dwukrotnie wysyłał pisma o poprawienie druku e106 i
    > Holendrzy nadal nie policzyli mu płatnego urlopu do okresu zatrudnienia.

    Polski urząd opiera sie na holenderskim dokumencie i tu moim zdaniem nic
    nie wskóracie. Nie znam prawa holenderskiego, ale moim zdaniem tam należy
    szukać rozwiązania problemu. Skoro holenderski organ nie może wydać
    dokumentu, to moze zwrócić sie do Polskiej Ambasady w Holandii o pomoc w
    wyjaśnieniu sprawy? To można mailem załatwić. WYdaje mi sie to
    najsensowniejszym rozwiązaniem. Polska Ambasada jest powołana do pomocy
    Polakom na terenie tamtego kraju.

  • 4. Data: 2012-09-26 21:47:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Polska Ambasada jest powołana do pomocy Polakom na terenie tamtego kraju.

    u ha ha.
    Nie napiszę do czego są powołane wolne stołki.

  • 5. Data: 2012-09-26 23:06:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > u ha ha.
    > Nie napiszę do czego są powołane wolne stołki.

    A coś konstruktywnego na temat?

  • 6. Data: 2012-09-26 23:13:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > A coś konstruktywnego na temat?

    tak.
    amabsada to jest ostatnie miejsce gdzie mozna liczyc na jakakolwiek pomoc.
    jak ktos ma ochote troche sie pobujac to prosze bardzo skonczy sie na
    tym, ze i tak samemu trzeba bedzie sobie wszystko zalatwic.
    Ludzie tam siedzacy, zmieniaja sie tak czesto gesto, ze nie maja
    zielonego pojecia o przepisach kraju w ktorym wlasnie wyladowali.
    Ich porady sa warte mniej niz bezdomnego tubylca ze smietnika.

    Jak juz bym kogos gdzies wysylal to to ambasady danego kraju w Warszawie
    niz do naszej ambasady w ichniejszym kraju.

  • 7. Data: 2012-09-27 08:18:17
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > [.....]
    > Polski urząd opiera sie na holenderskim dokumencie i tu moim zdaniem nic
    > nie wskóracie.
    Tu jest problem rozliczeń pomiędzy polskim a holenderskim urzędem pracy.
    Najlepiej byłoby gdybyś zarejestrował sie jako bezrobotny w Holandi i
    stamtąd brał zasiłek.
    Moim zdaniemjest to najprostsze rozwiązanie problemu.

    pozdr

  • 8. Data: 2012-09-27 08:57:40
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Tu jest problem rozliczeń pomiędzy polskim a holenderskim urzędem
    pracy.

    niekoniecznie, chyba ze potrafisz wyjasnic co ma formularz E106
    (NFZ ?) do wyplacania zasilku ?

    //Najlepiej byłoby gdybyś zarejestrował sie jako bezrobotny w Holandi
    i stamtąd brał zasiłek. Moim zdaniem jest to najprostsze rozwiązanie
    problemu.

    pomijajac fakt, ze musialby teleportowac sie do Holandii i tam
    pozostawac na czas wyplacania zasilku

    PS nie wierze w ta opowiesc ze Holendrzy wystawili E106? na 355 dni i
    nie ma zasilku a jak wystawia na 365 dni to sie nagle pojawi ...

    P.

  • 9. Data: 2012-09-27 16:37:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > amabsada to jest ostatnie miejsce gdzie mozna liczyc na jakakolwiek pomoc.
    [...]
> [...]
    > Ich porady sa warte mniej niz bezdomnego tubylca ze smietnika.
    > Jak juz bym kogos gdzies wysylal to to ambasady danego kraju w Warszawie niz

    a w konsulatach jest jeszcze gorzej o ile to mozliwe

  • 10. Data: 2012-09-27 20:04:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m4rkiz wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > [...]
    >
    > a w konsulatach jest jeszcze gorzej o ile to mozliwe

    w konsulatach generalnie moga mniej niz w ambasadzie.
    konsulat to taka ambasada w trybie "read only".

    a jakby ktos wpadl na pomysl ze cos moze zalatwic z "konsulem honorowym"
    to lepiej niech przestanie myslec.