  • 21. Data: 2010-06-17 17:59:59
    Temat: Re: Obowiazek mowienia po polsku
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > Uwazasz, ze w Niemczech, mowienie do dzieci po polsku też powinno być
    > zabronione?
    Nie, to przecież ładny język...

  • 22. Data: 2010-06-17 18:12:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > A nie jest? Że przypomnę choćby słynne procesy w Hamburgu.

    Ustawowo?
    Nie jest.

  • 23. Data: 2010-06-17 20:04:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zenek pisze:

    > Zapominasz ze jakby nie VON Braun czlowiek nie stanal by na srebrnym
    > globie.

    No i dzięki temu mamy tam prosperujące kolonie dostarczające czystych
    surowców.

    BTW: czy to nie jest czasem ten Von Braun, co pomagał w rakietowych
    atakach terrorystycznych na cele cywilne?

  • 24. Data: 2010-06-17 20:07:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T. B. pisze:
    > Witam,
    >
    > Na wstepie przyjmijmy explicite, ze posiadam polskie i niemieckie
    > obywatelstwo.

    A to wolno tak?

    > Ponadto, jednym z moich zyciowych priorytetow jest
    > krzewienie kultury oraz jezyka niemieckiego.

    Brawo. Uzupełnij wykształcenie kierunkowe i zostań wykładowcą germanistyki.

    > ,,Wladza" polska traktuje mnie jak obywatela polskiego, ale czy przed
    > owa ,,wladza" moge chwalic sie znajomoscia jezyka niemieckiego? Mam na

    Pewnie że możesz. Możesz się tez pochwalić znajomością języka
    klingońskiego oraz języka Java. Tylko w jakim celu?

    > mysli tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli nie wystapilem o kontakt z ,,panstwem".

    A bez metafor?

  • 25. Data: 2010-06-17 20:30:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Ustawowo?
    > Nie jest.

    I jakoś Jugendamt niespecjalnie się tym przejął.
    Mało tego. Dorobili teorię, że rodzice rozmawiając
    z dziećmi po polsku przygotowują się do kidnapingu:
    http://www.pardon.pl/artykul/6923/niemcy_polacy_to_p
    orywacze_dzieci

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2010-06-17 20:36:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No i dzięki temu mamy tam prosperujące kolonie dostarczające czystych
    > surowców.
    >

    > BTW: czy to nie jest czasem ten Von Braun, co pomagał w rakietowych
    > atakach terrorystycznych na cele cywilne?

    ten sam, który w Peenemünde sobie V-2 testował.

  • 27. Data: 2010-06-17 20:39:02
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej woli nie

    nie bedzie niemiec pluł nam w twarz ni dzieci nam germanił ;)

  • 28. Data: 2010-06-17 20:43:20
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > Mało tego. Dorobili teorię, że rodzice rozmawiając
    > z dziećmi po polsku przygotowują się do kidnapingu:

    Niemcy dobrze mysla ciekawe tylko czemu nie w stosunku do tureckich
    kozojebcow.
    Pewnie sie ich boja.

  • 29. Data: 2010-06-17 20:47:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4c1a7fd9$1@news.home.net.pl>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > No i dzięki temu mamy tam prosperujące kolonie dostarczające czystych
    > surowców.
    >

    > BTW: czy to nie jest czasem ten Von Braun, co pomagał w rakietowych
    > atakach terrorystycznych na cele cywilne?

    O, wlasnie - gdyby nie ten von Braun to nie byloby tyle tych rakiet,
    znaczy sie tych militarnych...

    TA

  • 30. Data: 2010-06-17 20:53:18
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dla jednych niemiecka kultura to kielbasa, piwo i krotkie spodenki a dla
    > innych Beethowen, Goethe, BMW, autostrady.

    Beethowen, Goethe i autostrady - dziwne zestawienie w ramach kultury. A
    kultura BMW, to coś z dresami ma związek? Może raczej
    subkultura BMW :)))

    Pozdrawiam Przemek