  • 1. Data: 2010-06-17 13:53:04
    Temat: Obowiazek mowienia po polsku
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    Witam,

    Na wstepie przyjmijmy explicite, ze posiadam polskie i niemieckie
    obywatelstwo. Ponadto, jednym z moich zyciowych priorytetow jest krzewienie
    kultury oraz jezyka niemieckiego.
    ,,Wladza" polska traktuje mnie jak obywatela polskiego, ale czy przed
    owa ,,wladza" moge chwalic sie znajomoscia jezyka niemieckiego? Mam na mysli
    tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej woli nie
    wystapilem o kontakt z ,,panstwem".

    Pozdr.
    t.b.

  • 2. Data: 2010-06-17 14:01:54
    Temat: Re: Obowiazek mowienia po polsku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    T. B. pisze:
> [...]
    > mysli tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli nie wystapilem o kontakt z ,,panstwem".

    A u lekarza w jakim języku mówisz?

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-06-17 14:02:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    T. B. pisze:
> [...]
    > mysli tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli nie wystapilem o kontakt z ,,panstwem".

    Możesz się chwalić.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-06-17 14:03:21
    Od: "taki jeden wyborca" <t...@j...com>

    Użytkownik "T. B." <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mysli tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli nie wystapilem o kontakt z ,,panstwem".
    Nie wiem co to znaczy "chwalić się" ale
    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej
    Art. 27
    W Rzeczypospolitej Polskiej językiem urzędowym jest język polski. Przepis
    ten nie narusza praw mniejszości narodowych wynikających z ratyfikowanych
    umów międzynarodowych.

    Pzdr
    Koshy

  • 5. Data: 2010-06-17 14:53:10
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Cze, 16:01, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    .

    > A u lekarza w jakim j zyku m wisz?

    Moze po lacinie? ;)

  • 6. Data: 2010-06-17 15:07:56
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    "Johnson" wrote:

    > A u lekarza w jakim języku mówisz?

    W takim, ktory pozwoli na bezproblemowa komunikacje.
    Bo zdrowie przeciez najwazniejsze.

  • 7. Data: 2010-06-17 15:09:18
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Możesz się chwalić.

    A nie podlega to pod ,,utrudnianie pracy" ?

  • 8. Data: 2010-06-17 15:11:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T. B. wrote:
> [...]
    > mysli tylko takie przypadki w ktorych ja sam z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli nie wystapilem o kontakt z ,,panstwem".

    Jakoś nie zauważyłem, aby był zakaz chwalenia się znajomością języków
    obcych.

  • 9. Data: 2010-06-17 15:22:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    T. B. pisze:

    > W takim, ktory pozwoli na bezproblemowa komunikacje.

    To czemu w urzędzie nie chcesz ?
    język niemiecki to język barbarzyńców, powinien być zakazany :)

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2010-06-17 15:28:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    T. B. pisze:

    > Ponadto, jednym z moich zyciowych priorytetow jest
    > krzewienie kultury (...) niemieckiego.

    Picie piwa, jedzenie kartofli i kiełbasy, tj. wurstu oraz chodzenie w
    krótkich spodenkach z szelkami nazywasz kulturą? Czy to aby nie przesada ?

    --
    @2009 Johnson