  • 1. Data: 2010-06-16 20:27:12
    Temat: Prawo wyborcze
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Witam!

    W związku z "larum" jakie rozpętała pewna lokalna gazeta w kwestii
    rozwieszania plakató jednego z kandydató na prezydenta na terenie szpitala
    mam pytanie

    Ordynacja wyborcza Prezydenta RP:

    Art. 78.

    1. 52 Zabrania się prowadzenia kampanii wyborczej:

    1) na terenie urzędów administracji rządowej i administracji samorządu
    terytorialnego oraz sądów;

    2) na terenie zakładów pracy w sposób i w formach zakłócających ich normalne
    funkcjonowanie;

    3) na terenie jednostek wojskowych i innych jednostek organizacyjnych
    podległych Ministrowi Obrony Narodowej oraz oddziałów obrony cywilnej, a
    także skoszarowanych jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw
    wewnętrznych.

    2. 52 Zabronione są jakiekolwiek formy agitacji wyborczej na terenie szkół
    podstawowych i gimnazjów wobec uczniów nieposiadających prawa wybierania.

    Na jakiej podstwawie taka kapmania miałaby być zakazana, bo w powyższej
    kwestii nic takiego nie widzę. Oczywiście nie mam z tą sprawąnic wspólnego
    niemniej jednak trochę zaciekawiła mnie:

    - albo nieopdpowiedzialność rozwieszającego plakaty

    - albo czepialstwo osoby, która to zauważyła

    Pozdrawiam, M.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5192 (20100612) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2010-06-16 20:46:34
    Temat: Re: Prawo wyborcze
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Zadam pytanie nieco inaczej. Jasniej:

    Czy Szpital Powiatowy w rozumieniu Art. 78, pkt. 1 ppkt. 1 "Ustawy o wyborze
    Prezydenta RP" ("Ordynacja wyborcza z 27 września 1990) jest "urzędem
    administracji samorządu"?

    Pozdrawiam, M.

  • 3. Data: 2010-06-16 21:41:14
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-16 22:46, Milosz K. pisze:
> [...]
    > Prezydenta RP" ("Ordynacja wyborcza z 27 września 1990) jest "urzędem

    W szpitalach też odbywają się wybory, więc tak sobie myślę, że pacjenci
    powinni widzieć co nieco.

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-06-16 21:49:00
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Chodzi mi o konkretnew uregulowania prawne. Według mnie szpital to Zakład
    Opieki Zdrowotnej lub, jak to się mówi "jednostka organizacyjna" samorządu
    terytorialnego (nie zaś urząd). Stąd też ponawiam pytanie. Czy Szpital
    (Powiatowy) w rozumieniu Art 78 pkt 1 ppkt stanowi "urząd administraciji
    samorządowej"? Pytam, bo rozwieszanie plakatów tam, gdzie jest to niezgodne
    z ordynacją wyborczą może się wiązać z kosztami 5 000 zł grzywny.

    Pozdrawiam, M.

    --
    http://www.sciaga.pl/profil/miloszk/ - kompendium wiedzy politologii