  • 531. Data: 2015-03-23 20:12:32
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 19:46, the_foe pisze:

    > zartujesz? Serio? Nie chce być niemiły, ale w ten sposób sam się obrażasz.
    > Przecież to jest przepis który dopuszcza skargę na czynnosci komornika.
    > A w mojej prosbie jest przeciez założenie przeze mnie takowej mozliwosci
    > ("... na który ma sie powołać wierzyciel w skardze na czynnosci
    > komornika").
    > Wiec jeszcze raz: proszę o przepis prawa nakładający na komornika
    > obowiązek zajęcia rzeczy bedacej we wladaniu dłużnika.

    Nie ma tak szczegółowego przepisu. Jest obowiązek dokonywania wszystkich
    czynności zleconych przez wierzyciela, a nie tylko "wybranych".

    --
    Liwiusz

  • 532. Data: 2015-03-23 21:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2015, Liwiusz wrote:

    > Normalną konsekwencją takiej zabawy jest tylko powstanie dodatkowych
    > kosztów po stronie wierzyciela (koszty postępowania przeciwegzekucyjnego).

    Moment, moment.
    Przecież nie chodziło mi o zabór tego auta.
    Nawet nie wpadłem na rozważenie wersji Roberta :)
    "Stawiacz", któremu auto odjechało pod nadzorem komornika, będzie
    zawsze sprawdzał na geoportalu czy miejsce które wybrał do parkowania
    jest na pewno publiczne ;)
    Skutek uboczny w postaci "kary konieczności przeżycia bez auta"
    powinien być wystarczający - wcale bym się nie zdziwił, jakby
    wyszło że stawiacz nie wie iż w autobusie kasuje się bilety ;)

    Co racja to racja - z jakim kosztem takiego "odstraszania" trzeba
    by się liczyć? (znaczy ile to powództwo kosztuje).

    pzdr, Gotfryd

  • 533. Data: 2015-03-23 22:01:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 21:42, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    >
    > Co racja to racja - z jakim kosztem takiego "odstraszania" trzeba
    > by się liczyć? (znaczy ile to powództwo kosztuje).

    A to zależy od wartości przedmiotu sporu.

    --
    Liwiusz

  • 534. Data: 2015-03-23 22:22:19
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Bo tak się robi.

    Poczekaj. "Bo tak", to trochę słaby argument, szczególnie w użyciu przez
    gościa, który powołuje się na przepisy. Pieklicie się, że nie znamy
    przepisów, że komornik nie ma prawa badać własności, itd.
    Wyjaśnij jednak, w jaki sposób komornik ustala władanie. Nie może badać
    własności, ale może badać władanie? Czy stanu władania też nie bada, a
    uznaje wg własnego widzimisię "bo tak się robi"? Tylko dlaczego tak się
    robi? Jest na to jakaś wykładnia, czy to po prostu wygodnictwo komornika?

    Wiwo

  • 535. Data: 2015-03-23 22:28:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 22:22, Wiwo pisze:

> [...]
    > uznaje wg własnego widzimisię "bo tak się robi"? Tylko dlaczego tak się
    > robi? Jest na to jakaś wykładnia, czy to po prostu wygodnictwo komornika?

    Nie ma przepisu jak ma badać. Obie strony mogą skarżyć czynność, jeśli
    uznają, że jest błędna.

    --
    Liwiusz

  • 536. Data: 2015-03-24 01:55:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:42, Liwiusz pisze:

    > Ciekawe to jest to, że nawet nie wiesz, jakie argumenty były w dyskusji.

    Wiem jakie były. Wiem też że do tej pory nie podałeś w jaki sposób
    lub na jakiej podstawie komornik ustala "władanie" zaparkowanego pojazdu
    mechanicznego.

    > O głębszej wiedzy w temacie już nie wspominając ;)

    Jeśli za głębsza wiedzę uznać twój bełkot na temat którego
    potem wstydzisz się wypowiedzieć to faktycznie takiej "głębszej
    wiedzy" nie posiadam. Tyle że dla mnie to czym tu błyszczysz
    w tym wątku to maskowanie braku twojej wiedzy.

    Pozdrawiam

  • 537. Data: 2015-03-24 05:57:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 01:55, RadoslawF pisze:

    > Wiem jakie były. Wiem też że do tej pory nie podałeś w jaki sposób
    > lub na jakiej podstawie komornik ustala "władanie" zaparkowanego pojazdu
    > mechanicznego.

    Na podstawie obserwacji stanu faktycznego.

    Twój problem.

    --
    Liwiusz

  • 538. Data: 2015-03-24 11:09:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 05:57, Liwiusz pisze:

    > Na podstawie obserwacji stanu faktycznego.

    Jakim debilem trzeba być aby parkowanie pojazdu na czyimś terenie
    uznać za władanie ? Jakim bezczelnym kłamcą trzeba być aby zastany
    na terenie dłużnika pojazd uznać za będący we władaniu na podstawie
    "obserwacji stanu faktycznego" trwającej pięć minut i pokazującej
    że pojazd tam tylko stoi czyli parkuje ?

    Samochody klientów czy pracowników stojące na parkingu też
    uznasz za będą ce we władaniu ? Czy za duża szansa na trafienie
    w prawnika i oberwanie po łapkach. A na prowincji po niewykształconym
    rolniku to już można jeździć i okradać jak się chce ?

    > Twój problem.

    Twój i tych naiwnych którzy twoje kłamstwa, bełkot i trollowanie
    uznają za prawdę.

    Pozdrawiam

  • 539. Data: 2015-03-24 19:27:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 20:12, Liwiusz pisze:

    > Nie ma tak szczegółowego przepisu. Jest obowiązek dokonywania wszystkich
    > czynności zleconych przez wierzyciela, a nie tylko "wybranych".

    ta czynnoscią jest zajecie ruchomosci, ale na to co komornik wpisze do
    protokolu zajecia nie ma zadnego wpływu bo ta czynnosc ma charakter
    konstytutywny.

    --
    @foe_pl

  • 540. Data: 2015-03-24 23:24:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Wiem jakie były. Wiem też że do tej pory nie podałeś w jaki sposób
    > lub na jakiej podstawie komornik ustala "władanie" zaparkowanego pojazdu
    > mechanicznego.

    Na podstawie obserwacji stanu faktycznego.
    ---
    Stoi samochód bo go ziemia przyciąga.