  • 1. Data: 2006-02-18 21:26:00
    Temat: [OT] Moher na jezdni!
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    Ludzie:
    1. pieszy nie ma prawa wtargnac na przejscie dla pieszych.
    2. za wymuszenie pierwszeństwa jest uznawane zmuszenie kierujacege do
    "gwaltownego hamowania"
    3. pieszy poruszajacy sie po przejsciu ma pierszenstwo.
    4. samochod w ruchu moze ale nie musi zatrzymac sie przed przejsciem dla
    pieszych jezeli piesi oczekuja na przejscie
    5. kierujacy przed zatrzymaniem sie przed przejsciem w celu przepuszczenia
    pieszych stojacych poza jezdnia ma obowiazek upewnic sie czy nie spowoduje
    zagrozenia w ruchu, ani znaczaco go nie utrudni.

    Jezeli kierowca maksymalnie hamujac zatrzymal sie 5 cm od pieszego to na
    pewno mamy do czynienia z wtargnieciem

  • 2. Data: 2006-02-18 21:45:37
    Temat: Re: [OT] Moher na jezdni!
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Blady napisał(a):
> [...]
    > pieszych stojacych poza jezdnia ma obowiazek upewnic sie czy nie spowoduje
    > zagrozenia w ruchu, ani znaczaco go nie utrudni.

    Wszystko się zgadza. Niestety biegli, a za nimi sądy często są innego
    zdania tworząc mit, jakoby na przejściu pieszemu wolno było niemal
    wszystko...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 3. Data: 2006-02-18 21:59:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    R2r wrote:
    > Niestety biegli, a za nimi sądy często są innego
    > zdania tworząc mit, jakoby na przejściu pieszemu wolno było niemal
    > wszystko...

    Jesteś w stanie to uzasadnić na przykładach, czy po prostu zgadujesz?

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-02-18 22:05:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.02.2006 Blady <m...@w...pl> napisał/a:
    > Jezeli kierowca maksymalnie hamujac zatrzymal sie 5 cm od pieszego to na
    > pewno mamy do czynienia z wtargnieciem

    Interesująca teza.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-02-18 22:28:25
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Jesteś w stanie to uzasadnić na przykładach, czy po prostu zgadujesz?

    Jestem. I może na tym zakończmy.

  • 6. Data: 2006-02-18 22:36:26
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    > Interesująca teza.
    >
    > --
    > Marcin

    Nie wiem co w niej interesujacego??? ale sadze, ze w takiej sytuacji na
    pewno mamy do czynienia z gwaltownym hamowaniem, a jezeli to gwaltowne
    hamowanie spowodowal pieszy tzn. ze wymusil pierwszenstwo, a wiec wtargnal
    na jezdnie.
    Pozdrawiam i zycze dlugiego zycia

  • 7. Data: 2006-02-19 00:34:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Blady [###maja(no spam)@wp.pl.###] napisał:

    Uważam, że masz rację. Poza tym, że gość się 5 cm przed pełzającym
    Moherem zatrzymał. Równie dobrze mógł się tak blisko zatrzymać z tego
    powodu, ze za późno rozpoczął hamowanie albo za szybko jechał.

  • 8. Data: 2006-02-19 00:38:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Uważam, że masz rację. Poza tym, że gość się 5 cm przed pełzającym
    > Moherem zatrzymał. Równie dobrze mógł się tak blisko zatrzymać z tego
    > powodu, ze za późno rozpoczął hamowanie albo za szybko jechał.

    Ponownie przypominam, że zgodnie z zeznaniami jedynego świadka ;) jechał
    poniżej 40km/h.

    Oczywiście można założyć, że świadek kręci, ale w takim razie może grzał
    pijany stówą po chodniku? ;->

  • 9. Data: 2006-02-19 00:55:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:
> [...]
    jechał
    > poniżej 40km/h.
    > Oczywiście można założyć, że świadek kręci, ale w takim razie może

    Ja się odnosiłem do wypowiedzi ogólnie, a nie do konkretnego wypadku
    opisanego w tamtym wątku. Zakładałem, ze taki był zamysł autora, skoro
    stworzył nowy wątek.

  • 10. Data: 2006-02-19 02:08:55
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Blady napisał(a):
> [...]
    > zagrozenia w ruchu, ani znaczaco go nie utrudni.
    >
    > Jezeli kierowca maksymalnie hamujac zatrzymal sie 5 cm od pieszego to na

    I do tego kierowca musi zachowac szczegolna ostroznosc i zwolnic
    dojezdzajac do przejscia dla pieszych ;-)