  • 1. Data: 2006-02-18 20:29:57
    Temat: czy po rencie emerytura?
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich na grupie
    Jesli mam 50 lat, to czy po zmarlym mezu nalezy mi sie renta? ( maz zmarl
    2,5 roku temu)
    Czy bede ja otrzymywac az do osiagniecia wieku emerytalnego i czy ona
    przejdzie potem w emeryture?
    Z powazaniem

  • 2. Data: 2006-02-18 21:19:07
    Temat: Re: czy po rencie emerytura?
    Od: "Tomasz Czapla" <t...@i...pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl>

    > Witam Wszystkich na grupie
    > Jesli mam 50 lat, to czy po zmarlym mezu nalezy mi sie renta? ( maz zmarl
    > 2,5 roku temu)

    Należy się renta rodzinna w takiej sytuacji.
    Warunkiem jest fakt, że w chwili śmierci mąż spełniał warunki do przyznania
    mu emerytury na podstawie 2 grupy z tytułu niezdolności do pracy.

    > Czy bede ja otrzymywac az do osiagniecia wieku emerytalnego i czy ona
    > przejdzie potem w emeryture?

    Nie. Po osiągnięciu wieku emerytalnego możesz przejść na swoją emeryturę o
    ile spełnisz pozostałe warunki.
    Jeśli emerytura będzie mniej korzystna niż renta rodzinna po mężu to możesz
    pozostać przy rencie rodzinnej.

    Charlie

  • 3. Data: 2006-02-18 21:19:47
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2,5 roku temu)
    > Czy bede ja otrzymywac az do osiagniecia wieku emerytalnego i czy ona

    Po mężu należy się renta rodzinna i jeśli żona ją otrzyma to będzie ona
    przysługiwała dotąd dopóki żona nie wystąpi o własną emeryturę.

  • 4. Data: 2006-02-19 09:45:28
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2006-02-19 10:57:11
    Od: "Tomasz Czapla" <t...@i...pl>

    W takim razie bez problemu należy się renta rodzinna po renciście.

    Charlie