  • 11. Data: 2013-01-27 15:34:50
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-27 14:41, Użytkownik Przemek Lipski napisał:

    > Chyba zmienily sie zasady egazminow i to, ze kiedys zdałes i masz xxx
    > lat praktyki nie oznacza, ze teraz zdasz...

    Nie wiem o której zmianie mówisz ale rok temu w towarzystwie trafił
    się egzaminator z zestawem pytań do teoretycznego.
    Bez przygotowania, z marszu teoretyczny zaliczyłem, fakt że na styk
    ale pierwsze prawko robiłem trzydzieści lat wcześniej.
    Więcej chętnych nie było więc facet zabawiał nas jeszcze przez
    jakąś godzinę opowieściami jakie cuda wykręcali mu kandydaci
    na egzaminach.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-27 16:13:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisał w wiadomości grup
    > Chyba zmienily sie zasady egazminow i to, ze kiedys zdałes i masz xxx lat
    > praktyki nie oznacza, ze teraz zdasz...

    Chodzi o nowe pytania teoretyczne? Jakoś niedawno rozwiązywałem ten test i
    zdałem. Nie mam dużego doświadczenia - PJ mam tylko od 9 lat.

  • 13. Data: 2013-01-27 16:29:24
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-01-27 15:34, RadoslawF pisze:

    > Nie wiem o której zmianie mówisz ale rok temu w towarzystwie trafił
    > się egzaminator z zestawem pytań do teoretycznego.

    0392,Kto_zda_egzamin__Nawet_dyrektor_WORD_u_oblal___
    .html

    --
    Jacek S.

  • 14. Data: 2013-01-27 16:53:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek S. wrote:

    0392,Kto_zda_egzamin__Nawet_dyrektor_WORD_u_oblal___
    .html

    Gazety zawsze napiszą, zeby bylo sensacyjnie.

    Ludzie oblewają nie z podstawowych przepisów tylko z pytań "o metry".
    Ile metrów moze miec przyczepa, ile kg ma przyczepa lekka itp itd

    Wiadomo, że ktoś kto ma prawo jazdy takich rzeczy nie pamieta, ale wie,
    ze są i w razie czego sprawdzi. To nie są pytania potrzebne do jazdy.
    Natomiast dla kogoś kto wlasnie robi prawko wykucie tego jednorazowo nie
    powinno stanowić problemu. Tylko sie nikomu nie chce.

    Jak dla mnie nowa wersja egzaminów jest dużo łatwiejsza od poprzedniej
    tylko na początku nikt się takich pytań nie spodziwał i się ich nie uczył.
    Za jakiś czas wszystko wróci do normy jak się szkoły jazdy przestawią.

    Inna rzecz, to uważam, że tajność pytań to głupota.
    Przynajmniej połowę z każdej kategorii możnaby upublicznić, żeby było
    wiadomo do czego się nastawiać. Przynajmniej te techniczne.
    Jak ktoś to wykuje na pamieć to znaczy ze sie nauczyl, a przeciez o to
    chodzi.
    Zreszta za kilka miesiecy i tak w internecie bedzie można te pytania
    znależć. Wystarczy, że kazdy ze zdających zapamieta jedno i wrzuci tam
    gdzie trzeba.

  • 15. Data: 2013-01-27 16:55:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Przemek Lipski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Chodzi o nowe pytania teoretyczne? Jakoś niedawno rozwiązywałem ten test
    > i zdałem. Nie mam dużego doświadczenia - PJ mam tylko od 9 lat.

    to znaczy, ze jeszcze pamietasz.
    Ja na pytanie, z jaką częstotliwosci ma migać kierunkowskaz nie
    potrafiłbym już teraz odpowiedzieć. Nie jest mi to do jazdy potrzebne.
    Co nie oznacza, że nie nalezy o tym mowic na szkoleniu.
    A pytanie z tego powinno miec mała wagę.

  • 16. Data: 2013-01-27 17:23:39
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

> [...]

    > Natomiast dla kogoś kto wlasnie robi prawko wykucie tego jednorazowo
    > nie powinno stanowić problemu. Tylko sie nikomu nie chce.

    Nie to, że się nie chce ale po co znać wagę przyczepki lekkiej skoro w życiu
    tego nie użyję (mam prawo jazdy 10 lat i nawet mi przez myśl to nie
    przeszło...). Wrzucanie tego do testu też się ciut-ciut mija z celem bo - z
    obserwacji - często widzisz pojazdy z przyczepkami?

> [...]
    > tylko na początku nikt się takich pytań nie spodziwał i się ich nie
    > uczył. Za jakiś czas wszystko wróci do normy jak się szkoły jazdy

    Jak się tym chwilę 'bawiłem' to mnie irytowało jedno - dostajesz pytanie,
    musisz je przeczytać a obok masz materiał filmowy a czasu było tyle, że
    właściwie jednocześnie musiałeś czytać i oglądać (chociaż możliwe, że to
    wczesne bety były). Ok - ma to niejako odzwierciedlać sytuację na drodze
    ależ właśnie - jest prikaz, że jadąc autem masz się koncentrowac na drodze a
    nie być rozpraszany innymi rzeczami...

> [...]
    > Zreszta za kilka miesiecy i tak w internecie bedzie można te pytania
    > znależć. Wystarczy, że kazdy ze zdających zapamieta jedno i wrzuci tam

    Tia... ZZZ? Zakuj, Zdaj, Zapomnij?

    Z komentarzy: "Wypaki nie są powodowane przez nieznajomość przepisów tylko
    przez ich nieprzestrzeganie", amen...

  • 17. Data: 2013-01-27 17:32:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 17:23:39 UTC+1 użytkownik W napisał:
    > Nie to, �e si� nie chce ale po co zna� wag� przyczepki lekkiej skoro w
    �yciu

    > tego nie u�yj� (mam prawo jazdy 10 lat i nawet mi przez my�l to nie
    >
    > przesz�o...). Wrzucanie tego do testu te� si� ciut-ciut mija z celem bo - z
    >
    > obserwacji - cz�sto widzisz pojazdy z przyczepkami?

    Nie patrz przez pryzmat Siebie. Ja średnio raz w miesiącu z przyczepką jeżdżę.
    I sporo aut z przyczepkami się widuje. A nieznajomość DMC może szkodzić tam gdzie
    jest Viatol;)

  • 18. Data: 2013-01-27 18:05:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-27 14:02, krysmar pisze:

    > A gdy ja będę poszkodowanym, ubezpieczyciel nie wykręci się sianem?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-01-27 18:06:14
    Od: W <w...@w...pl>

    Kris wystukał, co następuje:

    > Nie patrz przez pryzmat Siebie. Ja średnio raz w miesiącu z przyczepką
    > jeżdżę. I sporo aut z przyczepkami się widuje. A nieznajomość DMC może
    > szkodzić tam gdzie jest Viatol;)

    OK, zdefiniuj "sporo" :P
    Po wtóre - przyczepka to jest pewien dodatek; ok, wspomnieć o tym na kursie,
    ale wymagać szczegółowych danych podczas egzaminu? Może od razu cennik
    viatoll też wstawimy? ;))

  • 20. Data: 2013-01-27 19:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.01.2013 14:05, krysmar pisze:

    > Szemrany system, nastawiony na łupienie obywateli z ponownych opłat za
    > egzaminy,

    No to ja muszę być jakimś geniuszem lub nieświadomie miałem jakieś
    koneksje, bo zdałem w 2010 za pierwszym razem (wcześniej w 2000 zdawałem
    A+B, ale po 3 wpadkach na placu B sobie darowałem, bo nie potrzebowałem).

    > od nowego roku utajnione 3000 pytań, z którymi nie można się
    > nawet zapoznać,

    Jak znasz przepisy, to odpowiedzi znasz i tak.

    > Polska to dziki kraj pod każdym względem. Skoro twierdzisz, że system

    ROTFL

    > jest idealny,

    Gdzie ja twierdzę, że idealny?

    > dlaczego nawet jako pieszy nie czuję się bezpieczny,

    Zaawansowana paranoja?

    > kierowcy wyprzedząja na pasach,

    Bo może zdobycie prawka jest zbyt łatwe? ;->

    > znakow drogowych jest więcej niż ozdób
    > choinkowych itp itd

    ??

    > Egzamin nie jest tani, ani łatwy, nie przesadzajmy że dokument do
    > prowadzenia auta, to w XXI wieku jak licencja na myśliwca!

    Nie wiesz o czym piszesz...

    > Ja również, ale to jest Polska, a nie Niemcy!
    > Tramwaje i autobusy jeżdża jak chcą,

    Jeżdżą całkiem nieźle i jeździły by dużo lepiej jakby mniej samochodów
    szwendało się po drogach.

    > musiałbym przesiadać się trzy razy,
    > żeby dojechać z jednego końca miasta na drugi,

    A co, chciałbyś transport od drzwi do drzwi?? Przesiadki to zasadniczo
    norma w każdym transporcie zbiorowym przy większych dystansach .

    > a to raptem 12km, do tego
    > ceny wyższę niż za własne paliwo, to ja dziękuje bardzo!

    Znaczy się samochód i jego utrzymanie poza paliwem to masz gratis? Jak
    się załapać a taki układ? ;->

    > Ok, a czy wtedy nie jest tak, że nagle wszystko jest droższe, tylko
    > dlatego żeby dać mi popalić, bo ubezpieczyciel stwierdzi, że znalazł
    > sobie dojną ofiarę?

    Jak się nie zgadzasz z wyceną, to możesz się odwołać. Także w tym przypadku.