  • 1. Data: 2013-01-27 12:46:01
    Temat: OC bez prawa jazdy
    Od: "krysmar" <k...@p...com>

    Witajcie
    Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w przypadku,
    gdy nie mam prawa jazdy?
    W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.
    Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to
    kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć, a
    normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju. Czy oprócz 500zł
    mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej stłuczki z
    czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś takiego?

  • 2. Data: 2013-01-27 13:02:06
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-27 12:46, Użytkownik krysmar napisał:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?

    A jest taki co nie przyjmie ?
    Wszak to dla nich czysty zysk, ty kogoś trafisz a oni nie
    zapłacą bo samochód prowadziła osoba bez uprawnień. :-)
    Zapłacą a potem tobie wystawią za to rachunek.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-01-27 13:03:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?

    Tak.

    > W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.

    Jakiej opcji? Albo: jaka opcja jest?

> [...]
    > 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
    > stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś

    Ubezpieczyciel zapłaci odszkodowanie poszkodowanemu, a potem będziesz mu
    je zwracał.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-01-27 13:04:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-27 13:02, RadoslawF pisze:

    > A jest taki co nie przyjmie ?
    > Wszak to dla nich czysty zysk, ty kogoś trafisz a oni nie

    Nie taki czysty, ani sytuacja nie taka dziwna, przecież samochodem
    właściciela bez prawa jazdy może jeździć ktoś inny.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-27 13:32:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.01.2013 12:46, krysmar pisze:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?

    Każdy.

    > W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.

    To tylko mechanizm pomocniczy, niebędący ofertą.

    > Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to

    Bo? Za trudne?

    > kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć, a
    > normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju. Czy oprócz

    W dużym mieście wolałbym transport zbiorowy...

    > 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
    > stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
    > takiego?

    Z twojej winy? Zapłacisz wszystko, co zapłacił ubezpieczyciel.

  • 6. Data: 2013-01-27 14:02:03
    Od: "krysmar" <k...@p...com>

    > Tak.

    > Jakiej opcji? Albo: jaka opcja jest?

    Wszędzie gdzie sprawdzałem trzeba podać od kiedy ma się uprawnienia do
    kierowania, nie widziałem opcji-brak.

    > Ubezpieczyciel zapłaci odszkodowanie poszkodowanemu, a potem będziesz mu
    > je zwracał.

    A gdy ja będę poszkodowanym, ubezpieczyciel nie wykręci się sianem?

  • 7. Data: 2013-01-27 14:05:59
    Od: "krysmar" <k...@p...com>

    wiadomości news:51051e5a$1@news.home.net.pl...

    > Każdy.

    > To tylko mechanizm pomocniczy, niebędący ofertą.

    > Bo? Za trudne?

    Szemrany system, nastawiony na łupienie obywateli z ponownych opłat za
    egzaminy, od nowego roku utajnione 3000 pytań, z którymi nie można się
    nawet zapoznać,
    Polska to dziki kraj pod każdym względem. Skoro twierdzisz, że system jest
    idealny, dlaczego nawet jako pieszy nie czuję się bezpieczny, kierowcy
    wyprzedząja na pasach, znakow drogowych jest więcej niż ozdób choinkowych
    itp itd
    Egzamin nie jest tani, ani łatwy, nie przesadzajmy że dokument do
    prowadzenia auta, to w XXI wieku jak licencja na myśliwca!

    > W dużym mieście wolałbym transport zbiorowy...

    Ja również, ale to jest Polska, a nie Niemcy!
    Tramwaje i autobusy jeżdża jak chcą, musiałbym przesiadać się trzy razy,
    żeby dojechać z jednego końca miasta na drugi, a to raptem 12km, do tego
    ceny wyższę niż za własne paliwo, to ja dziękuje bardzo!

    > Z twojej winy? Zapłacisz wszystko, co zapłacił ubezpieczyciel.

    Ok, a czy wtedy nie jest tak, że nagle wszystko jest droższe, tylko
    dlatego żeby dać mi popalić, bo ubezpieczyciel stwierdzi, że znalazł sobie
    dojną ofiarę?

  • 8. Data: 2013-01-27 14:20:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "krysmar" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju.

    Konkrety!

  • 9. Data: 2013-01-27 14:32:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-27 14:20, Użytkownik qwerty napisał:

    > Konkrety!

    No co ty, jak wątkotwórca nie zdał to znaczy że się nie da.
    To że my zdaliśmy oznacza tylko że jesteśmy wyjątkami potwierdzającymi
    regułę. :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-01-27 14:41:27
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > No co ty, jak wątkotwórca nie zdał to znaczy że się nie da.
    > To że my zdaliśmy oznacza tylko że jesteśmy wyjątkami potwierdzającymi
    > regułę. :-)

    Chyba zmienily sie zasady egazminow i to, ze kiedys zdałes i masz xxx lat
    praktyki nie oznacza, ze teraz zdasz...