  • 71. Data: 2022-03-29 14:29:49
    Temat: Re: No proszę...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 12:59:49 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Potwierdzasz tylko mój osąd co do jakości twojego umysłu. Wystarczy
    > porównać prawdopodobieństwo zgonu na grypę i na covid by odkryć że twój
    > argument jest do d...

    Ostroznei ostroznie
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    przejdz do "Z-score by country", dodaj lata od 2017, i zobacz
    na Austrie, Grecje, Francje, Niemcy-Hesje, Wlochy, Szwajcarie
    - co ich tak zaatakowalo na poczatku 2017. Grypa?

    A dalej mozna popatrzec na Cypr, Estonie, Norwegie, Irlandie Pln ...
    covid, jaki covid?
    Albo Izrael ... mimo paniki trzymal sie w normie ... az do tego roku.

    > Nie dotarło jeszcze do ciebie że tylko dlatego możesz pokazywać na
    > newsach swoją głupotę bo paru światłych medyków wprowadziło *obowiązek*
    > szczepień na świnkę, koklusz, heinemedinę czy gruźlicę i udało ci się za
    > młodu nie umrzeć?

    Tak nie calkiem, bo dodatkowo wynalezlismy antybiotyki i inne
    lekarstwa. Duzo ludzi uratowały.

    świnke za młodu przechorowałem - o ile pamietam, to jest mało grozna
    choroba u dzieci, robi sie grozna u dorosłych.

    J.

  • 72. Data: 2022-03-29 15:08:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2022 12:49:49 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale skoro szczepionki nie chronia przez zakażeniem

    Dołączasz widzę do Kaczanowskiego. Wbij sobie w łeb że szczepionki
    chronią przed zakażeniem, przed zachorowaniem, przed ciężkim
    zachorowaniem i przed zgonem i każda przed każdym z wymienionych
    przypadków w różnym stopniu ale zawsze różnym od zera.
    I chyba nie będziesz uważał hipotetycznej szczepionki nie chroniącej
    przed zakażeniem ale chroniącej np w 50 lub 80% przed ciężkim
    zachorowaniem i zgonem za bezwartościową? Albo szczepionki nie
    chroniącej przed zakażeniem ale skracającej okres aktywnego zakażania na
    tyle że współczynnik transmisji jest mniejszy od 1?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2022-03-29 15:09:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2022 14:08:16 +0200, J.F napisał(a):

    > nie chroni przed roznoszeniem wirusa,
    > choc moze skraca czas choroby/roznoszenia.

    Nie sądzisz że tu powiedziałeś coś bezsensownego? Bo mi się tak mocno
    wydaje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 74. Data: 2022-03-29 15:18:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.03.2022 o 15:08, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > chroniącej przed zakażeniem ale skracającej okres aktywnego zakażania na
    > tyle że współczynnik transmisji jest mniejszy od 1?

    Jeśli nie chroni przed chorobą, to nie mają wpływu na transmisję.
    Przyjmuje się, że jeśli skuteczność jest > 50% to w zasadzie nie ma
    wpływu na transmisję. I nie, zbieranie kropelek nie działa - podobnie
    jak w przypadku losowania liczb wymiernych ze zbioru liczb
    rzeczywistych. Przypominam, że p-stwo wylosowania takiej liczby jest
    równe 0!

    --
    http://zrzeda.pl

  • 75. Data: 2022-03-29 15:45:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 15:09:42 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie sądzisz że tu powiedziałeś coś bezsensownego? Bo mi się tak mocno
    > wydaje.

    troche tak.
    Chodzi mi niestety o to, ze skoro wykrywamy zakazenie,
    to osoba zaszczepiona sie zakaziła, wirusa replikuje,
    i prawdopodobnie roznosi.

    A jesli robi to np przez tydzien a nie przez 2 tygodnie ...
    niby jest jakis zysk w tłumieniu epidemii, ale czy istotny w tak
    zarazliwym wirusie?
    Tydzien roznoszenia tez sporo.

    Moze tez miec tego wirusa mniej ... ale to by sie chyba jakies badania
    konkretne przydaly.

    J.

  • 76. Data: 2022-03-29 15:51:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 15:08:16 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > zachorowaniem i przed zgonem i każda przed każdym z wymienionych
    > przypadków w różnym stopniu ale zawsze różnym od zera.

    Ale czy 10% ochrony ma jakies znaczenie?

    95% to by bylo cos :-)

    > I chyba nie będziesz uważał hipotetycznej szczepionki nie chroniącej
    > przed zakażeniem ale chroniącej np w 50 lub 80% przed ciężkim
    > zachorowaniem i zgonem za bezwartościową?

    Za bezwartosciową nie. Za skuteczną ... 50% to troche mało
    choc zawsze cos.

    No ale ja mam na mysli propagande szczepionkową, restrykcje
    itp - jesli nie szczepionka nie chroni przed zakazaniem i
    rozprzestrzenianiem, to po co pisac, ze wszystkiemu winni
    niezaszczepieni ?

    > Albo szczepionki nie
    > chroniącej przed zakażeniem ale skracającej okres aktywnego zakażania na
    > tyle że współczynnik transmisji jest mniejszy od 1?

    To juz byloby cos.

    Tylko jak patrze na ponoc najlepiej zaszczepiony kraj
    https://covid19.who.int/region/euro/country/ie

    to nie zmniejsza jakos istotnie.

    No i ciekawostka - poprzednie fale wygasly jakos naturalnie, wszytkie
    epidemie tak wygasją ... szczepionka do tego nie potrzebna?

    J.

  • 77. Data: 2022-03-29 16:46:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2022 15:18:45 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Jeśli nie chroni przed chorobą, to nie mają wpływu na transmisję.

    Zdefiniuj "chroni przed chorobą" :) Słuchaj, ty mówisz jakimś innym
    polskim, raczej się nie dogadamy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2022-03-29 16:49:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2022 15:51:55 +0200, J.F napisał(a):

    > szczepionka do tego nie potrzebna?

    Doprawdy kretyńskie pytania zadajesz. Powiedzieć że na przedszkolnym
    poziomie to obrazić przedszkolaków. Aby epidemia przeminąła wcale nie
    potrzeba szczepionki. Niestety, wtedy niektóre epidemie przemijają razem
    z sporym kawałkiem ludzkości.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 79. Data: 2022-03-29 16:51:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co jest niezłym dowodem że formalne wykształcenie nie musi iść w parze z
    > mądrością.

    Co jest o tyle ciekawe, że jak stoi po stronie szczepionek to jest
    niesamowitym wręcz autorytetem. Choćbby jego słowa zaprzeczały w sposób
    oczywisty faktom. BTW - simon zaczął ludzkim głosem gadać:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 80. Data: 2022-03-29 16:57:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.03.2022 o 16:46, Jacek Maciejewski napisał:

    > Zdefiniuj "chroni przed chorobą" :) Słuchaj, ty mówisz jakimś innym
    > polskim, raczej się nie dogadamy.

    stosuję definicję sprzed 2020r. Ludzie zaszczepieni chorują na choroby
    przypominające Covid tak samo, zarażają mniej więcej tak samo, o testach
    nie wspominam, bo ich wartość (jeśli chodzi o diagnostykę) jest żadna. W
    badaniach wychodziło coś, że zaszczepieni ciut krócej zarażają, ale w
    zamian trochę bardziej. Badania były na zbyt małych grupach by brać to
    jako pewnik, ale poszlaką być mogą. Problemem natomiast jest ryzyko
    powikłań - jest ono nieznane, bo same powikłania są dopiero opisywane, a
    do przyczyn jeszcze nie udało się dość, więc nie możemy - jak w
    przypadkach lepiej przebadanych leków czy szczepionek minimalizować
    ryzyka poprzez unikanie szczepienia w pewnych okresach, czy unikanie
    podawania jakiś innych leków w trakcie, bo mogą wchodzić w interakcje.
    Ba - obiecywane miejscowa produkcja białek kolca okazała się fikcją, ale
    to już zupełnie inny temat.

    --
    http://zrzeda.pl