  • 1. Data: 2003-08-06 15:48:37
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Kupiłem dziś w sklepie z bronią gaz pieprzowy w żelu - miał być w żelu, ale
    po sprawdzeniu w domu (na dworze) okazało się, że zamiast żelu strzela jakąś
    cieczą - co prawda drażniącą, ale nie jest to żaden żel. Zamierzam jutro
    zgłosić ten fakt sprzedawcy i żądać zwrotu kasy, albo wymiany na żel,
    powołując się na niezgodność towaru z umową.
    I teraz pytania:
    1. Czy ma znaczenie, że już trochę zużyłem tego gazu, żeby sprawdzić?
    2. Gaz był importowany z Niemiec, a na opakowaniu nie ma polskiej
    instrukcji - powinna być? Co grozi za to sprzedawcy?
    3. Gdzie zgłosić brak polskiej instrukcji i jak ew. sprzedawca nie będzie
    współpracował to gdzie mogę to zgłosić?

    Dodam, że gaz kosztował 30 PLN, ale dla mnie liczy się rzecz.

  • 2. Data: 2003-08-07 01:28:23
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgr80h$8dv$1@druid.ceti.pl>, Maciek81 wrote:
> [...]
    > I teraz pytania:
    > 1. Czy ma znaczenie, że już trochę zużyłem tego gazu, żeby sprawdzić?

    Nie ma. Wykryłeś ww. niezgodność w normalnym uzytkowaniu. To tak jakbyś
    się zastanawiał czy możesz oddać buty w których ułamał się obcas bo w nich
    chodziłeś.

    > 2. Gaz był importowany z Niemiec, a na opakowaniu nie ma polskiej
    > instrukcji - powinna być? Co grozi za to sprzedawcy?

    Powinna.
    Obawiam się że niewiele. Pewnie mandat, ale właściwie to nie mam pojecia.

    > 3. Gdzie zgłosić brak polskiej instrukcji i jak ew. sprzedawca nie będzie
    > współpracował to gdzie mogę to zgłosić?

    Inspekcja Handlowa.

    --
    Marcn

  • 3. Data: 2003-08-07 07:42:09
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > cieczą - co prawda drażniącą, ale nie jest to żaden żel. Zamierzam jutro

    Być może tak ma to działać.
    Myślisz, że kisiel Ci poleci z tego?
    Jacek