  • 1. Data: 2003-08-06 14:19:00
    Temat: domeny, bardzo prosze o pomoc
    Od: "Kacper Cieśla \(COMBOY\)" <c...@...to.skasuj.pl>

    Witam
    Jak to jest z domenami ? Czy jezeli zarejestruje jakas domene Firmus.pl i
    jest ona zarejestrowana na mnie to mimo wszystko firma Firmus ma do niej
    prawo i moze mi ja odebrac ? I czy jezeli nazwa firmy jest "firm-us" a ja
    mam na siebie zarejestrowana domene firmus.pl to tez domena moze zostac mi
    odebrana ?

    z góry ogromnie dziękuję za pomoc jest ona dla mnie bardzo ważna

    --
    Pozdrawiam - COMBOY;
    WWW: http://www.programuj.com;

  • 2. Data: 2003-08-06 14:23:29
    Temat: Re: domeny, bardzo prosze o pomoc
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > mam na siebie zarejestrowana domene firmus.pl to tez domena moze zostac mi

    IMHO trudno powiedzieć - w każdym bądź razie firma "Firmus"
    jeśli ma mocne podstawy to może skierować sprawę do Sądu
    Arbitrażowego a ten już będzie rozstrzygać spór po swojemu.

    Pix

  • 3. Data: 2003-08-06 14:46:54
    Od: "Kacper Cieśla \(COMBOY\)" <c...@...to.skasuj.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    | IMHO trudno powiedzieć - w każdym bądź razie firma "Firmus"
    | jeśli ma mocne podstawy to może skierować sprawę do Sądu
    | Arbitrażowego a ten już będzie rozstrzygać spór po swojemu.

    Przepraszam, ale jestem kompletnie zielony, po pierwsze nie wiem czym jest
    sąd arbitrażowy, a po drugie, czym mogą być mocne podstawy ? Czy
    rzeczywiście mogę być ukarany za zarejestrowanie domeny ? Nawet w drugim
    przypadku, jeżeli nazwa firmy to "firm-us" a zarejestrowana domena nazywa
    sie firmus.pl ?

    Ogromnie dziękuję za poświęcony czas.

  • 4. Data: 2003-08-06 15:18:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Przepraszam, ale jestem kompletnie zielony, po pierwsze nie wiem czym jest
    > sąd arbitrażowy,

    To Sąd Polubowny ds Domen Internetowych działający przy Polskiej
    Izbie Informatyki i Telekomunikacji, czyli instytucja powołana do
    rozstrzygania tego typu sporów.
    Bliższe szczegóły pewnie znajdziesz tutaj:
    http://www.arbitraz.piit.org.pl

    > a po drugie, czym mogą być mocne podstawy ?

    Nie czuję się specjalnie kompetentny do udzielenia wiążącej
    odpowiedzi, ale na mój rozum to np. zarejestrowany znak
    towarowy o tej treści, firma działająca w skali ogólnopolskiej
    przy występujacej ewidentnej kolizji oznaczeń i mozliwości
    wprowadzenia konsumentów w błąd itd. itp. itd.

    > Czy
    > rzeczywiście mogę być ukarany za zarejestrowanie domeny ?

    Eee... no "ukarany" to może raczej nie, chyba żeby za karę
    uznać poniesione koszty finansowe. Zresztą licho wie - poczytaj
    sobie zapodanego linka.

    > Nawet w drugim
    > przypadku, jeżeli nazwa firmy to "firm-us" a zarejestrowana domena nazywa
    > sie firmus.pl ?

    Hmm... zbieżność jest ale zaiste trudno mi cos więcej dodać
    niż powyżej napisałem

    Pix